August 22, 2005
Under kvällen/natten har det kommit upp betydligt fler artiklar om nVidias SLI-teknik, jag tyckte att det var lika bra att samla ihop några stycken och länka till de härifrån.
Anandtech | HotHardware |
[H]ardOCP | Sudhian Media |
TechReport |
[H]ardOCP har även lite information ifrån Alienware som säger att deras system kommer att gå att använda till bl.a. ATi och Matrox, deras teknik är alltså inte speciellt anpassad till en viss tillverkare. Vi får hoppas att deras lösning inte blir allt för dyr och vänta på mer information.
February 1, 2002
Nyhet wrote:
Under kvällen/natten har det kommit upp betydligt fler artiklar om nVidias SLI-teknik, jag tyckte att det var lika bra att samla ihop några stycken och länka till de härifrån.
Varje artikel tillför lite information och lite mer insikt i tekniken, jag rekommenderar speciellt Anandtech's som hade en hel del ny information jämfört med den som släpptes tidigare igår.
Anandtech
HotHardware
[H]ardOCP
Sudhian Media
TechReport
[H]ardOCP har även lite information ifrån Alienware som säger att deras system kommer att gå att använda till bl.a. ATi och Matrox, deras teknik är alltså inte speciellt anpassad till en viss tillverkare. Vi får hoppas att deras lösning inte blir allt för dyr och vänta på mer information.
Hej!
Vill inte klaga på något sätt men länken till "TechReport" är felaktig den ska vara följande: http://www.techreport.com/onearticle.x/6931
Annars mycket trevlig läsning.
/mvh ..
January 15, 2004
Här är lite info från hästens (NVIDIAs) mun.
http://developer.nvidia.com/page/home
Lite mer tekninsk info, i NVIDIA GPU programming guide finns lite info om vad man inte bör göra för att hålla prestandan uppe.
March 21, 2004
deras huvudsakliga syfte är inte att användas i spelsammanhang utan till nvidias Gelato, hårdvarurenderingsprogram. för att förenkla det hela så kan man kalla det för "en plugin för maya el liknande som gör renderingarna snabbare". kollar man under skalet så ser man att de har portat gamla BMRT till brook for gpu. det är fortfarande ruskigt imponerande att samma scen som tar en 4 processorers xeon 3.0 ghz maskin 16 minuter att rendera går på 1,12 med 1 ensam (ja en) 6800 pro...
1 Guest(s)