April 17, 2005
När vi rapporterar om hur andra är oroliga över hur Xbox 360 kommer tas emot, eller framförallt att det kan komma bli brist på konsoler, så känns det som om man kan ta det med en nypa salt åtminstone. Men när Microsoft själva går ut och säger att de borde kanske insett att det finns en anledning till att inget bolag tidigare lanserat en konsol över hela världen samtidigt så börjar man faktiskt bli lite skakis. "If we knew what we were getting into, we might not have done it", Peter Moores ord är knappast lugnande, men Microsoft har alldeles för mycket att förlora på detta nu, speciellt med den halvknackiga lanseringen av den förra konsolen, så något annat än en lyckad lansering av denna vore minst sagt illa för Microsoft.
Källa: BBC
October 23, 2004
Känner på mig att det kommer att bli en stor brist på konsoller när det släpps.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
November 27, 2003
Poontus wrote: jag förstår inte problemet.
det är väl bara bra om den är eftertraktad och dom går åt som smör, lagrena fylls ju på allt eftersom.
bättre lite brist än att vänta i ett halvår extra
Om vi tittar på vad som hände med förra Xbox så hade vi brist även där. Det innebar att priserna sköt i taket och MS förlorade enorma summor pengar, samtidigt som konsumenterna blev rejält sura på dom. MS blev tvugna att släppa konsoler till ett reducerat pris senare för att få fart på försäljningen, i vad dom kallade kompensation, vilket innebar ännu större förluster dock mycket eftersom försäljningen bara fick fart i USA, och då var det inte mycket till en början. Det var först när Halo och Xbox Live kom saker började hända och det var långt senare. Att MS inte sett det mönstret är ju minst sagt förvånande. (det kommer inget "Halo" förrän senare)
Om detta skulle ske igen innebär det att den andra andningen kommer lagom som PS3 och Revolution och i min mening är Xbox 360 klart mindre attraktiv än bägge de två så det vore ett fatalt misstag. Nu finns det bara Xbox 360 att välja på vilket gör att många väljer den, men har du alla tre framför dig ser det jävligt mycket mörkare ut.
//Andreas
2 Guest(s)