Microsoft belönar betatestare med fri Windows 7 kopia|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Microsoft belönar betatestare med fri Windows 7 kopia
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 31, 2009 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Microsoft har beslutat sig för att belöna de en del av alla de betatestare som hjälpt till under utvecklingen av operativsystemet Windows 7. Nyligen hävdade Microsoft att man inte hade för avsikt att skicka ut några gratiskopior av Windows 7 till sina betatestare men man har efter massiv kritik valt att se över sitt beslut. I sin officiella Windows 7 blogg har man nu avslöjat att alla inbjudna betatestare ska få en gratis kopia av Windows 7 Ultimate.

Man kommer alltså inte skicka ut en gratiskopia till alla betatestare världen över men trots allt ett steg i rätt riktning.

To show our appreciation, members of the invitation-only Windows 7 Technical Beta Program will be eligible for a free, final copy of Windows 7 Ultimate. For more information on how to take advantage of this, refer to Paul’s post in the .Beta_Program newsgroup for details.

Övriga betatestare får i vanlig ordning ge sig ut i butiker den 22 oktober för den officiella kopian av Windows 7.

[Image Can Not Be Found]

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
1231082
July 31, 2009 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var ju ändå rätt generöst med tanke på försäljningspriset.

drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
1231097
July 31, 2009 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur många är "inbjudna" dock näms det nånstans? kan inte tänka mig att det är många alls. massor med folk som har laddat hem test versioner men dom är noga med att säga inbjudna....

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
1231101
July 31, 2009 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

"men trots allt ett steg i rätt riktning"... bara för att vara jobbig som jag är.. varför skulle det vara rätt att betatestare får en fri kopia? De har redan fått använda operativsystemet gratis, om än inte det slutgiltiga. Det är ju inte precis som att dessa betatestare är anställda av microsoft, eller har jag fel kanske?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1231104
August 1, 2009 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

POE wrote: "men trots allt ett steg i rätt riktning"... bara för att vara jobbig som jag är.. varför skulle det vara rätt att betatestare får en fri kopia? De har redan fått använda operativsystemet gratis, om än inte det slutgiltiga. Det är ju inte precis som att dessa betatestare är anställda av microsoft, eller har jag fel kanske?

De får lön för bestväret? Det har ju funnits en god andel buggar och krångel. Microsoft har ju haft stor nytta av alla dessa betatestare, och nu får de något tillbaka.

//Andreas

danjeel
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 225
1231111
August 1, 2009 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: De får lön för bestväret? Det har ju funnits en god andel buggar och krångel. Microsoft har ju haft stor nytta av alla dessa betatestare, och nu får de något tillbaka.

//Andreas

Exakt, och om de var anställde så skulle dem fått mycket mer i sammanlagd lön än vad de får nu..

lasseska
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
1231121
August 1, 2009 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom jag har deltagit i betatest programmet så kommer jag att få ett gratis Ultimate. Det har ju varit en hel del testande och inskickade rapporter samt även deltagit i olika diskussionsgrupper. Det har blivit några timmar kan jag säga. Men nu ger det lön för mödan. Vi får hämta nycklar 3/8 och kan hämta imagefilen den 6/8. Om vi skulle få hemskickat skivan, så kan det ta betydligt längre tid och kanske bli problem med tull, moms mm.
Just nu är jag jätteglad över att få ett gratis exemplar för det arbete man har lagt ner.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1231127
August 2, 2009 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

Det jag trodde, grattis!

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 107
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL