April 17, 2005
Microsoft har beslutat sig för att belöna de en del av alla de betatestare som hjälpt till under utvecklingen av operativsystemet Windows 7. Nyligen hävdade Microsoft att man inte hade för avsikt att skicka ut några gratiskopior av Windows 7 till sina betatestare men man har efter massiv kritik valt att se över sitt beslut. I sin officiella Windows 7 blogg har man nu avslöjat att alla inbjudna betatestare ska få en gratis kopia av Windows 7 Ultimate.
Man kommer alltså inte skicka ut en gratiskopia till alla betatestare världen över men trots allt ett steg i rätt riktning.
To show our appreciation, members of the invitation-only Windows 7 Technical Beta Program will be eligible for a free, final copy of Windows 7 Ultimate. For more information on how to take advantage of this, refer to Paul’s post in the .Beta_Program newsgroup for details.
Övriga betatestare får i vanlig ordning ge sig ut i butiker den 22 oktober för den officiella kopian av Windows 7.
August 18, 2003
April 23, 2003
"men trots allt ett steg i rätt riktning"... bara för att vara jobbig som jag är.. varför skulle det vara rätt att betatestare får en fri kopia? De har redan fått använda operativsystemet gratis, om än inte det slutgiltiga. Det är ju inte precis som att dessa betatestare är anställda av microsoft, eller har jag fel kanske?
November 27, 2003
POE wrote: "men trots allt ett steg i rätt riktning"... bara för att vara jobbig som jag är.. varför skulle det vara rätt att betatestare får en fri kopia? De har redan fått använda operativsystemet gratis, om än inte det slutgiltiga. Det är ju inte precis som att dessa betatestare är anställda av microsoft, eller har jag fel kanske?
De får lön för bestväret? Det har ju funnits en god andel buggar och krångel. Microsoft har ju haft stor nytta av alla dessa betatestare, och nu får de något tillbaka.
//Andreas
December 9, 2006
Delph1 wrote: De får lön för bestväret? Det har ju funnits en god andel buggar och krångel. Microsoft har ju haft stor nytta av alla dessa betatestare, och nu får de något tillbaka.
//Andreas
Exakt, och om de var anställde så skulle dem fått mycket mer i sammanlagd lön än vad de får nu..
August 15, 2001
Eftersom jag har deltagit i betatest programmet så kommer jag att få ett gratis Ultimate. Det har ju varit en hel del testande och inskickade rapporter samt även deltagit i olika diskussionsgrupper. Det har blivit några timmar kan jag säga. Men nu ger det lön för mödan. Vi får hämta nycklar 3/8 och kan hämta imagefilen den 6/8. Om vi skulle få hemskickat skivan, så kan det ta betydligt längre tid och kanske bli problem med tull, moms mm.
Just nu är jag jätteglad över att få ett gratis exemplar för det arbete man har lagt ner.
1 Guest(s)