April 17, 2005
Licensavgiften är för att få tillåtelse att emulera NVIDIAs grafikkrets som finns i dagens Xbox med den ATI-baserade kretsen i Xbox 360. Detta krävs för att ge Xbox 360 bakåtkompabilitet med sin föregångare, Xbox, något som de flesta ser som ett måste inför lanseringen av Microsofts nästa generations spelkonsol. Det ser ut som att vi kommer kunna spela de allra flesta Xbox-titlarna på Xbox 360 men det kommer alltså att kosta lite extra för Microsoft. Exakt hur mycket är oklart men det verkar i alla fall inte påverka konsolens pris. Nya uppgifter stärker ett pris kring 300$, exakt vad det betyder i svenska butiker återstår att se.
Källa: GameDaily
September 2, 2004
boogey wrote: Blir intressant att se hur väl de lyckas.
Men borde inte den stora massan spel flyta avsevärt sämre om det ska ske med emulering?
Inte slött med emulering för 360 är så pass mycket kraftfullare än dagens Xbox.
Men Sony var smartare som skapade en egen GPU först och leja nVidia senare 🙂
1 Guest(s)