June 11, 2002
En rapport från Red Herring framför att Microsoft förlorar hundratals miljoner dollar på deras Xbox hårdvara, med liten chans att tjäna igen något av det inom snar framtid med system- eller mjukvaruförsälning. Red Herring Citerar en Microsoft källa som berättar att företaget kommer förlora 750 miljoner dollar detta året, 1.1 miljarder dollar nästa år. Källan säger också att varje Xbox system kostar runt 325 dollar att tillverka, alltså skulle Microsoft förlora minst 150 dollar på varje maskin de tillverkat. Om man jämför Microsoft med Sony, så betalar Sony endast 185 dollar på varje PlayStation 2 de tillverkar.
Vad tycker du själv om Xbox?
Läs mer här
November 29, 2001
GameCube och Xbox är rätt likvärdiga rent prestandamässigt, de bygger på VÄLDIGT skilda typer av teknik så raka jämförelser av specifikationer funkar inte.
Xbox är snäppet dyrare och personligen är jag långt ifrån förtjust i spelutbudet. Halo var största besvikelsen på länge. (Och jag står fast vid att ett FPS ska liras med tangentbord och mus precis som att man inte ska lira Super Mario Bros med joystick...)
June 22, 2002
Nej, folk ratar inte xbox för ms, den ratas för att det inte finns några bra spel till den. Och jag håller med, FPS ska spelas med tangentbord och mus. Och när det gäller prestanda tycker jag det spelar NOLL roll om det är ett N64, PS2, GameCube och Xbox, hur phett dom än roxxar.
varför är konsollspel så j**la dyra? 700:- är fan inte ens final fantasy x värt...
fatta att man kan köpa 10 stycken snes för priset av en xbox, och tre snes-spel för priset av vilket konsolspel som helst! hehe
[ Detta Inlägg ändrades av: KungMidas den 2002-06-26 16:10 ]
December 25, 2000
On 2002-06-26 12:08, SwoRdFiSh wrote:
Tycker Xbox är den överlängsna av alla konsoler....Bäste grafik, bäst spelprestanda....det är synd att det går så dåligt för dom iaf för XBOX rockar phett!🙁
möjligtvis, men den har sämst spelutbud.. och man köper en konsol för spelens skull, inte för hur många polygoner den kan rita upp samtidigt
April 28, 2002
Har Xbox, har Halo. Min bror har GameCube och PS2 så jag har testat alla! Gillar GameCubes roliga och speciella spel! Älskar Halo! det gör inget att spela med kontroll det är bara att vänja sig.....kanske tar 3 timmar. Spelen till Xbox är få men för mig räcker det.....Jag tycker Xboc har betydligt snyggare grafik en GameCube...PS2 tycker jag inte alls om! Sen förvånar det inte mig att Microsoft förlorar pengar när man säljer en konsol som är 20x mer avancerad än PS2 men ändå billigare ibutiken. Men Microsoft har nog råd att förlora några miljarder
October 15, 2001
Microsoft lider av självklar storhetsvansinne.
Varför var de tvungna att släppa en konsoll som är dubbelt så snabb som någon av de andra väl etablerade konkurenterna.
Det betyder att de får slänga ut med vansinniga mängder pengar på utveckling..
De har knappt hunnit med någon typ av förundersökning.
Och jag skulle nog inte kalla den för konsoll igentligen, på storleken liknar den mer en kompakt dator, men en billig sådan.
Jag hoppas för Microsoft att de döljer ett eller flera ess i ärmen.
För jag hoppas att de inte är så dumma att de inte kunde förutspå detta.
Inte för att jag är ett Microsoft fantast, men som sagt, de är en bra konsoll men som hamnat lite fel i tiden. Jag tror ni förstår vad jag menar.
October 15, 2001
On 2002-06-26 16:06, KungMidas wrote:
Nej, folk ratar inte xbox för ms, den ratas för att det inte finns några bra spel till den.
Har du Xbox ?
Vad jag sett och testat så finns det visst bra spel till Xbox.. inte mycket att klaga på där tycker jag. Som sagt så går det inte att jämnföra med spelutbudet mot t.ex Sony.
Grafiken gör ju sin del också.
Men som sagt så stämmer det inte att de inte har några bra spel.
PS. Inga nya konsoller har ett större utbud av spel.. det kommer med tiden. DS
skulle tro att om det ratas något så är det 98% MS 2%Du och ett antal andra av olika orsaker.
1 Guest(s)