Microsoft ger sig inte, iPod ska bort från tronen|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Microsoft ger sig inte, iPod ska bort från tronen
twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1009593
January 30, 2006 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: [quote=Json_81][quote=optimuz]Mac suger! 🙂

Utveckla det.
Jag har sällan varit så nöjd som med min ipod och min nya ibook.

1. utbuden av program/spel
2. hårdvaran är "låst"
3. dyrt
4. dålig kompatibilitet med pc (t ex. kan inte webcamma med folk som har mac om du har pc osv) dåligt exempel kanske men aja...
5. den totala avsaknaden av warez

några orsaker till varför jag inte gillar mac...justja, glömde, deras möss är det sämsta av allt 😀

Jag är förhållandevis trött på att våra diskussioner alltid bryter ut till datorkrig. Men det här kan jag inte tåla. 😎

1. Utbudet av program är inget som helst problem. Det finns flera tusen program till Mac OS X och programmen som medföljer vid köp är fantastiska (läs: iLife 06). Även om alla Windows-program inte finns i Mac-versioner så finns det alltid ett substitut som ofta är lika bra eller till och med bättre.

2. Hårdvaruuppgraderingar är inte lätt som på en PC. Det håller jag med om. Men det har inte med grafikkort, hårddiskar, minne eller CPU att göra, för allt sådant går att uppgradera i en stationär Mac. Det som ställer till det är kringutrustning som saknar vettiga drivrutiner, såsom Logitechs mest avancerade tangentbord och i stort sett alla produkter Creative tillverkar.

3. Nej.

4. Visst, det finns sådana exempel. Cama kan man göra cross-platform, men inte via Microsofts mjukvara, utan med andra klienter såsom Mercury. Förövrigt erkänner Apple om Microsofts marknadsdominans och anpassar sig ofta efter PC-världen. Exempel på det är stöd för att läsa NTFS-volymer och att smälta in väldigt bra i ett PC-nätverk.

5. Det här kan jag inte kommentera egentligen. Men jag lovar att det finns gott om piratkopiering till Mac OS X. Man måste bara veta var man ska leta.

Vad gäller musen så är det föstås en smaksak, men avsaknaden av en högerklick är inget egentligt problem, eftersom gränssnittet i Mac OS X inte är designat kring det. Högerklick finns dock inbyggt så den som vill ansluta en "vanlig" mus kan enkelt göra det. På senare tid skeppas dessutom iMac med nya musen Mighty Mouse som beroende på konfiguration är antingen en enknappsmus eller en tvåknappsmus. Och den har 4-vägsscroll.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1009605
January 30, 2006 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

5. Mac har ju LimeWire 😛 jag minns en gång för många år sedan jag sökte på "sex" och fick upp måånga tusen träffar 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 47
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL