August 22, 2005
Det är nog många med oss som väntat på Microsofts tillkännagivande av deras nästa generations spelkonsol. Xbox 2, eller Xenon som är dess utvecklingsnamn, har fortfarande inte fått någon närmare presentation av Microsoft. Senast vi trodde det var på gång var under CES i Las Vegas tidigare i år då vi hade hoppats på att Bill Gates skulle tala om Xbox 2 i sin inledande keynote före mässan.
Så blev dock inte fallet och vi har sedan dess ställt in siktet på mars månad och Games Developer Conference (GDC). Microsoft har sagt att man planerat en presentation av Xbox 2 under GDC och det lät högst trovärdigt. Det var nämligen på GDC för fem år sedan som den ursprungliga Xbox-konsolen presenterades av Bill Gates.
Nu har dock Microsoft återigen beslutat att skjuta upp tillkännagivandet av sin nya spelkonsol och tyvärr blir vi knappast överraskade med tanke på Microsofts otaliga uppskjutningar av deras operativsystem.
Förhoppningsvis är det inte större problem med utvecklingen av Xbox 2 och det faktum att man redan sagt att en presentation ska ske månaden efter GDC gör oss lite bättre till mods.
"Citing a conversation with Microsoft management, American Technology Research analyst P.J. McNealy said the company was more likely to take the wraps off its new console in May at the broader Electronic Entertainment Expo in Los Angeles."
Vi hoppas innerligt att lanseringen av Xbox 2 inte blir en parodi på låt säga Windows XP 64-bit Edition för då kan det bli en bitter eftersmak för MS om Sony håller sitt schema med PlayStation 3.
Att vi själva vill sätta tänderna i en Xbox 2 så fort som möjligt har dock inget med saken att göra...
Källa: Reuters
March 20, 2003
Jingizu wrote: man kan ju alltid hoppas, men tyvärr blir det säkert en hårddisklös variant den här gången :/ det har vi nog tvspels-pirater att tacka för, microsoft lär tänka såhär : XBOX1 sålde bra, men spelen säljer dåligt, hårdisk = dåligt..
=> xbox2 säljer dåligt => spelen säljer sämre.
Hoppas att de inte släpper en utan hårddisk, har lurat på att köpa en xbox många gånger just för att komma åt de få konsolspelen jag saknar som kostar så mkt till min kära GameCube.
Om tvåan blir lika moddvänlig så slår jag nog till.
1 Guest(s)