August 22, 2005
Enligt en tysk tidning har Bill Gates yttrat sig om att Microsoft är intresserade av att lägga ett bud på TV-spelsjätten Nintendo.
Det japanska företaget visade tidigare upp en klart positiv kvartalsrapport och det verkar onekligen gå bra för Nintendo i dagsläget. Varav Microsofts intresse inte är så svårt att förstå.
"Microsoft co-founder and chairman Bill Gates told the weekly on the sidelines of a conference with analysts in the United States that he would immediately make an offer if Nintendo's majority shareholder, billionaire Hiroshi Yamauchi, were ready to sell."
Risken att Hiroshi Yamauchi skulle sälja sin andel i företaget är nog inte direkt överhängande men detta är ändå intressant information. Skulle en affär bli av, vilket alltså är föga troligt, kan TV-spelsmarkanden ändras markant inom en snar framtid.
I nuläget är det dock mest en indikation på att Microsoft håller ett öga på Nintendo som är riktiga legender inom TV-spelsmarknaden, en marknad Microsoft försöker ge sig in i med full kraft.
Källa: Yahoo! News
April 22, 2004
October 25, 2003
DexiL wrote: Usch, Nintendo är ju ett legendariskt företag.. Vore ju hemskt om Microsoft köpte upp dom. Snart planerar väl dom att köpa upp Sony för att helt dominera tv-spelsmarknaden.
Skulle inte skada.
GameCuben suger fett, inte en dålig konsol, men dåliga spel (ok, det finns ett par riktigt bra, men inte är de många).
XBoxen är lätt bästa konsolen ute just nu.
64bitsSebbe wrote: Jaha, då är det väl inte långt kvar tills man ser bluescreens på tv'n :S
säger bara fu bill gates"qser" ?
Vi har ju faktiskt klarat oss bra utan det med Xbox så det ska man nog inte oroa sig för i vilket fall... 😉
Tindy: Smaken är som baken är det enda jag kan säga. Xbox är min favoritkonsol också, mycket pga. dess tekniska försprång. Men GameCube är mycket populärt bland yngre spelare och även tjejer som uppskattar de klassiska Nintendo-titlarna. Sen är det faktiskt många "vanliga" TV-spels galningar som gillar GameCube också så det känns inte rätt att döma ut en konsol bara för att man personligen inte gillar dess stil. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
October 11, 2002
Tindy wrote: [quote=DexiL]Usch, Nintendo är ju ett legendariskt företag.. Vore ju hemskt om Microsoft köpte upp dom. Snart planerar väl dom att köpa upp Sony för att helt dominera tv-spelsmarknaden.
Skulle inte skada.
GameCuben suger fett, inte en dålig konsol, men dåliga spel (ok, det finns ett par riktigt bra, men inte är de många).
XBoxen är lätt bästa konsolen ute just nu.
Gamecube suger inte alls fett, där kan man snacka om kvalitet på spelen. Har nog aldrig spelat ett spel så mycket som Super Smash Bros Melee, plus många andra spel.
Har även ett Xbox och tycker faktiskt att Nintendos speltitlar spöar Xbox duktigt, dock har Xbox ett par roliga spel, Top Spin och en del racingspel bland annat.
Om jag ska uttala mig om att Microsoft vill köpa Nintendo så säger jag bara; NEJ, snälla låt det inte ske! Ett av historiens största TV-spelsföretag ska inte gå under bara för att Bill Gates vill slopa all konkurrens.. urk! :cy:
February 16, 2002
January 22, 2003
MS försökte ju köpa Nintendo för bara nått år sedan ungefär samtidigt som dom köpte Rare, det gick åt helvete för dom då och man får hoppas att det gör det igen
Sen har ju inte kryss lådan ens hälften så många kvalitets titlar som Nintendo, och hårdvaru övertaget på boxen är inte så stort som många verkar tro.
December 31, 2001
Jiggly wrote: [quote=NES_Boy]Sen har ju inte kryss lådan ens hälften så många kvalitets titlar som Nintendo, och hårdvaru övertaget på boxen är inte så stort som många verkar tro.
Word! :bok:
Det beror ju på vilka spela du finner roliga eller hur ?
Har spelat GC och har inte lyckats hitta en enda titel förutom mario cart som har vart mig i smaken.
Igentligen skiter jag i om MS köper Nintendo, Nintendo får i alla fall en stor budget att röra sig på och kan göra bättre spel till konsumenterna.
Bara för att det är inne att hata MS och USA så behöver det inte betyda något negativt att de köper Nintendo.
Och ni som hatar MS hur många av er kör deras OS på era datorer ?
Kör då för h*lvete linux och sen kan ni börja klaga, men att klaga på en produkt som får era datorer att gårunt är bara patetiskt.
Tänk innan ni talar skit om ett företag som gjort datorn till vad den är idag.
June 8, 2001
De har monopol på mycket av mjukvaru-marknaden och jag vill inte att de ska få det inom konsoler också. Det gynnar inte konsumenter.
Och nej, jag hatar inte deras operativsystem (men innan w2k och winxp så var de ganska bedrövliga). Hatar ej heller USA men jag ogillar mycket av den politik som drivs av Bush adminstrationen.
Han säger det bäst själv:
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we," Bush said. "They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we."
http://news.yahoo.com/news?tmp.....wh/bushism
Och Nintendo har tillräckligt med pengar att satsa på sina spel ändå.
February 23, 2004
Nintendo förnekar..
Lite uppdaterad information om nyheten:
Då verkar det vara som man trodde, antingen har Bill bara yttrat lite önskedrömmar eller så har kanske den tyska journalisten smuttat på lite väl många välkomstdrinkar vid den där konferensen..
Tekniknörd som gillar att träna.
January 22, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Jiggly][quote=NES_Boy]Sen har ju inte kryss lådan ens hälften så många kvalitets titlar som Nintendo, och hårdvaru övertaget på boxen är inte så stort som många verkar tro.
Word! :bok:
Det beror ju på vilka spela du finner roliga eller hur ?
Har spelat GC och har inte lyckats hitta en enda titel förutom mario cart som har vart mig i smaken.
Igentligen skiter jag i om MS köper Nintendo, Nintendo får i alla fall en stor budget att röra sig på och kan göra bättre spel till konsumenterna.
Bara för att det är inne att hata MS och USA så behöver det inte betyda något negativt att de köper Nintendo.
Och ni som hatar MS hur många av er kör deras OS på era datorer ?
Kör då för h*lvete linux och sen kan ni börja klaga, men att klaga på en produkt som får era datorer att gårunt är bara patetiskt.
Tänk innan ni talar skit om ett företag som gjort datorn till vad den är idag.
På vilket sätt sa jag att jag hatade MS och USA?
Jag sa bara att GCN har fler kvalitets tittlar än Boxen, självklart beror det mycket på vilka spel man gillar precis som du själv säger.
Jag tycker inte om varken X-box eller MS men det betyder inte att jag inte ger både deras operativ system och konsoler en chans innan.
Sen har man ju nästan inget val när det gäller operativ system på datorn, har man inte nått MS operativ så kan man ju räkna med problem på lan och liknande, sen är dom flesta alternativen ganska omständiga både när det gäller mjukvara och hårdvara.
64bitsSebbe:
Jaha, då är det väl inte långt kvar tills man ser bluescreens på tv'n :S
säger bara fu bill gates"qser" ?
I början av boxens tid fick den ett par bluescreens på mässor och utställningar
1 Guest(s)