February 28, 2005
Delph1 wrote: Ni hörde det inte från mig :va:
javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')
eller
"If you want an easier way though, in internet explorer, goto Tools,
Manage Add-ons, Add-ons that have been used by Internet Explorer,
Windows Genuine Advantage, select it, select disable, hit ok, restart
ie and you're good to go. That's it, a one time thing. No script, no
line in the adress bar everytime, that it.":va:
//Andreas
hade redan gjort detta men var rädd för att åka på en varning ifall jag tog upp det...:P 😉
February 28, 2005
Delph1 wrote: Ni hörde det inte från mig :va:
eller
//Andreas
hade redan gjort detta men var rädd för att åka på en varning ifall jag tog upp det...:P 😉
November 27, 2003
Gilgamesh wrote: [quote=Delph1]*hint*
Man stänger ju bara av MS kontroll 😉
Dom har ju själva gett en möjligheten att skippa kontrollen, något som tar en massa tid och som faktiskt förstör för mig trots att jag har en genuin nyckel. Det funkar långt ifrån bra imho.
//Andreas
April 11, 2003
Gilgamesh wrote: [quote=Delph1]Ni hörde det inte från mig :va:
eller
//Andreas
Jag använde mej av det där knepet idag och det funkar bra tror jag. Hade dock inget att ladda ner.
October 30, 2004
denstore wrote: [quote=rsastin]Vad är det för fel på?:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303196&cks=PRLAllvarligt talat hade jag helst velat ha en uppgraderingsversion. Den kan man installera på tom disk, eller uppgradera ett gammalt operativ. Skillnaden är alltså bara att du också kan uppgradera, till skillnad från "fullversionen" som är samma som OEM, fast det följer med manual och lite annat pappersskräp, och att du på dessa bara kan installera på tom HDD.
Jag fick min x64 OEM idag och installerade den, funkade utan att jag behövde tömma hårddisken.
Är inte det där en av myterna med OEM att man måste installera på tom disk ? Jag har alltid trott det själv men det funkar uppenbarligen ändå.
Med andra ord, enda skillnaden är att ms inte erbjuder support (vem behöver det från ms ?) och att du inte kan uppgradera från gamla windows installationer.
Eller jag kanske fick en ovanligt bra OEM version 😉
March 11, 2003
UiOpL wrote: [quote=denstore][quote=rsastin]Vad är det för fel på?:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303196&cks=PRLAllvarligt talat hade jag helst velat ha en uppgraderingsversion. Den kan man installera på tom disk, eller uppgradera ett gammalt operativ. Skillnaden är alltså bara att du också kan uppgradera, till skillnad från "fullversionen" som är samma som OEM, fast det följer med manual och lite annat pappersskräp, och att du på dessa bara kan installera på tom HDD.
Jag fick min x64 OEM idag och installerade den, funkade utan att jag behövde tömma hårddisken.
Är inte det där en av myterna med OEM att man måste installera på tom disk ? Jag har alltid trott det själv men det funkar uppenbarligen ändå.
Med andra ord, enda skillnaden är att ms inte erbjuder support (vem behöver det från ms ?) och att du inte kan uppgradera från gamla windows installationer.
Eller jag kanske fick en ovanligt bra OEM version 😉
Hade du en Windowsversion på disken redan? Eller bara andra filer?
2 Guest(s)