August 22, 2005
Det har dykt upp lite information på den danska hårdvarusajten HardwareOnline.dk om några av Microsofts kommande produkter. Det handlar mest om uppföljaren till Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer som lanseras under namnet Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer Platinum. Den nya versionen kommer släppas i flera olika utföranden, platinum metallic, mörk gråmetallic, mörk blåmetallic och en specialmodell i svart läder!
[Image Can Not Be Found]
Bilder från warp2search.com.
Den nya modellen är i största sannolikhet en direkt konkurrent till den omåttligt populära musen Logitech MX700 men tyvärr finns det inga fulla specifikationer ute ännu på Microsft senaste alster. Priserna verkar lägga sig på 69.95 euro för de vanliga Platinum-modellerna medans den i svart läder kommer kosta 79.95 euro.
I samma veva kommer även Microsoft lansera en ny version av deras Wireless Optical Mouse, även denna i fyra olika utförande, Metallic Red, Steel Blue, Blue Moon IMD, Periwinkle.
Fler bilder och information om de nya mössen finns på HardwareOnline.dk och även på warp2search (engelska).
Jo det ska bli mycket intressant att se hur de verkligen är att arbeta med men jag kan inte tänka mig annat än att de kan mäta sig med MX700. Dock är det ju alltid en smaksak vilken man föredrar tillslut. Men en lädermus är ju bara för bra... :bgrin:
Tekniknörd som gillar att träna.
September 24, 2002
Razor_cut wrote: Tycker det e dåligt att de inte tänker släppa nån med sladd...
Jag e oitresserad av sladd lösa möss, jag vill ha läder musen med sladd där med basta!
Får jag fråga varför du inte är intresserad av sladdlösa möss? Är de tillräkligt bra gjorda är det egentligen bara priset kanske är ett problem. I min mening då alltså men du kanske har något annat jag inte tänkt på?
Tekniknörd som gillar att träna.
January 20, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Razor_cut]Tycker det e dåligt att de inte tänker släppa nån med sladd...
Jag e oitresserad av sladd lösa möss, jag vill ha läder musen med sladd där med basta!
Får jag fråga varför du inte är intresserad av sladdlösa möss? Är de tillräkligt bra gjorda är det egentligen bara priset kanske är ett problem. I min mening då alltså men du kanske har något annat jag inte tänkt på?
Enligt mig så är ingen trådlös mus tillräckligt bra till spel, inte när jag spelar iallafall.
De flesta säger ju att mx700 är perfekt för spel osv, men så är det inte.
Det är klart om man inte lirat med en riktig mus som MS 3.0, Mx300 eller Mx500 så har man inget att jämföra med. Efter att jag spelat med Mx500 i ett halvår så går det inte att lira med Mx700 det är en minimal men ändå tillräcklig fördröjning i musen, så enligt mig så hänger inte musen med.
1 Guest(s)