August 22, 2005
Microsoft har lanserat två nya operativsystem med stöd för 64-bit instruktioner och ett av dessa två är Windows XP 64.
Det var i fredags som Microsoft gick ut med detta tillkännagivande där även Windows Server 2003 nämndes. Windows Server 2003 kommer som namnet antyder rikta in sig mot serverapplikationer av kraftigare typ där 64-bit-stödet kan vara användbart.
Windows XP 64 riktar sig i första hand mot Itanium 2-baserade arbetsstationer. Något som förhoppningsvis kan öka de annars dåliga försäljningssiffrorna för Intels senaste 64-bits processor.
I artikeln som går att läsa på CNET.com finns det ingen information om AMDs kommande Opteron-processorer. Om detta försvårar introduktionen av AMDs första 64-bit processor återstår dock att se då processorn faktiskt inte är lanserad ännu.
Läs mer om Microsofts nya operativsystem här.
February 10, 2003
Ingenting att har momentan i allafall.Microsoft arbeta mycket för Intel tor jag,daför har detta Operativsystem skapats.
Jag persönligt var nära rusta om till Intel,men deran Uppfinning angående Överklockningsstop ändrade min beslut.-Det bli AMD.Köpte direkt Mobbon Asus A7N8X Deluxe/GD,nu vet jag vad jag vill ha.Intel har faktiskt hjälpt till,utan att de vet om detta.Men so småningsom ska de kanske vakna.
Har persönligt sätt en förändring som komma krypande på köp&sälj Börsen "P4 Mobbon inklusive CPU och Minne att sälja". AMD kanske vinna mera Mark tillbaka.
Slutsats: Det nya Operativsystem är momentan ingenting att har för min Del.
Själv tror jag nog mest att Microsoft väntar med att ge någon info om Athlon 64-stöd tills processorn verkligen släpps.
Angående Intels överklockningsskydd ska vi nog inte ta det på allt för stort allvar. Visst har de satt patent på det men de har själva sagt att det i nuläget inte finns några processorer som kommer använda detta, då de planerar många år framöver så känns det inte så farligt faktiskt. De har även sagt att det inte nödvändigtvis kommer användas överhuvudtaget men de ville ändå ha patent på det.
Själv tror jag inte de kommer använda detta inom en snar framtid mest eftersom de skulle få oändligt med kritik för det..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)