April 17, 2005
Microsoft har slagit sig samman med den välkända mus och speltillbehörstillverkaren Razor och tagit fram ett nytt tangentbord vid namn Reclusa. Tangentbordet är som väntat inriktat mot just gamers och ska vara speciellt utvecklat för denna målgrupp med bland annat belysning för tangenterna och programmeringsbara specialknappar. Utöver vanliga programmeringsbara knappar har man utrustat tangentbordet med två 360-graders jog-dials, likt volymkontrollern på en stereo, för att snabbt och enkelt byta kommando. Reclusa har en något annorlunda design och bakgrundsbelysningen för tangenterna kan garanterat komma till hjälp vid nattliga spelsessioner. Hur användningsbara de programmeringsbara specialknapparna är återstår dock att se.
Reclusa will help set gamers apart from their competitors with advanced features and best-in-class design elements such as ambient backlighting, Hyperesponse™ Gaming Key Action for maximum response with minimal latency, and two built-in gold-plated USB ports.
Priset på tangentbordet ska ligga på 69.96 USD och väntas dyka upp på marknaden under mars månad.
July 11, 2006
BloodMan wrote: och på vilket sätt får man bättre spelupplevelse om man har ett vanligt 99krs tangentbord.. j**la bullshit gaming tangentbord.
Antagligen är det precis som G15 lite tyngr o ligger bra på skrivbordet.
Skönare/mer kvalité och väl avvägt motstånd i tangenterna med mera.
Så din bullshit kan du nog trycka upp där den kom ifrån igen. 😉
/Homie
December 27, 2003
hymer wrote: [quote=Xenomorphed]cool.
skulle själv vilja ha ett t-bord med extra knappar till vänster om WSAD
lite dyrt, dock
skafaf Logitech G15 då 🙂 då har du oändligt mned extra knappar 🙂
men jag är så otroligt nöjd med mitt nuvarande Labtec Media Keyboard (75kr) så jag vill inte byta till ett dyrt Logitech, MS eller Razer
September 27, 2005
Anton K wrote: två 360-graders jog-dials, likt volymkontrollern på en stereo, för att snabbt och enkelt byta kommando.
Enkelt byta kommando? alltså att byta mellan olika knapp "configs" till olika spel? eller? fattar inte, kan tänkte mig att den ena skulle vara till volym men den andra? någon som vet 😛
September 15, 2002
ojdå wrote: [quote=Anton K]två 360-graders jog-dials, likt volymkontrollern på en stereo, för att snabbt och enkelt byta kommando.
Enkelt byta kommando? alltså att byta mellan olika knapp "configs" till olika spel? eller? fattar inte, kan tänkte mig att den ena skulle vara till volym men den andra? någon som vet 😛
Eftersom det finns 2 st är det nog konfigurerbara och funktionen kan användas till saker som tex byta vapen som man gör med scrollhjulet på musen.
Verkar schyst men G15 verkar bättre och billigare.
2 Guest(s)