April 17, 2005
Windows Vista har tagit runt 5 år att utveckla och få ut på marknaden men det verkar inte som att Microsoft har för avsikt att ta lika lång tid på sig när man lanserar sitt nästa operativsystem för PC-marknaden. Under kodnamnet Vienna kommer nästa generations Windows-lanseras och ska enligt Microsoft dyka upp redan inom de närmsta två och ett halvt åren. Microsoft har påpekat att detta handlar om ett helt nytt operativsystem och inte det service pack för Vista som går under namnet Fiji. Även om man inte kunde säga något om vilka egenskaper som skulle få Vienna att verkligen skilja sig från sina äldre syskon verkar ett helt nytt användargränssnitt vara på tapeten. Vilket inte bara skulle innebära kosmetiska förändringar utan även hur själva gränssnittet är uppbyggt. Om Microsoft håller sitt schema borde vi få veta mer under år 2009.
October 28, 2004
:)R
OK........, :-k
Känns lite som om man kan skippa att köpa Vista och köra på XP fram tills dess då...... Vista lär väl ändå inte funka som det skall under 2007.
Får väl bli Vista 30 dagars- trial för Crysis men XP i övr.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
February 5, 2005
Kommer de verkligen att fi igen de investerade pengarna i Vista om de gör så, menar rent ekonomiskt borde det väl vara bättre att suga ut så mycket man kan ur det man har så länge det går?
Och nytt UI igen!?, skulle tippa på att det huvudsakligen är det som skiljer då, och att det mesta underliggande är baserat på Vista.
March 11, 2003
ElWeed wrote: :)R
OK........, :-k
Känns lite som om man kan skippa att köpa Vista och köra på XP fram tills dess då...... Vista lär väl ändå inte funka som det skall under 2007.
Får väl bli Vista 30 dagars- trial för Crysis men XP i övr.
Tror du att det bara är Crysis som kommer att behöva Vista fram till 2009? Ibland undrar jag om inte Crysis känns som t.o.m. mer överhypat än HL2 och Doom3 tillsammans....
Visst, man kan gnälla vidare på Vista fram tills nästa OS släpp, men är det lönt? Det var ju precis samma gnällande på Windows 2000 när det kom, och det rullar fortfarande på i burkar över hela världen, och lär göra det ett tag till.
November 4, 2001
Som ovan skulle jag inte bli helt förvånad om DX11 är vienna only. Att DX10 Vart Vista only beror (enligt ms) på att man har skrivit det helt annorlunda och att det därför inte fungerar att köra det på XP. Om Vista och vienna bygger på samma princip borde det inte vara några problem.
Känns lite knasigt dock att trycka ut nya operativsystem snabbare än servicepacken. Ett bra operativsystem med regelbundna uppdateringar och servicepack fungerar utmärkt. Fast det är klart, man kanske inte tjänar lika mycket pengar på det.... men men...
October 28, 2004
@ denstore: Självklart är inte Crysis det enda DX10- spelet som kommer fram till 2009 och det vet du också att jag vet.
Överhypat? Knappast! Det kommer att bli en milstolpe i spelhistorien.
Vistas DRM- skit kan jag vara utan men inte DX10 vid enstaka tillfällen alltså Vista vid de tillfällen jag måste, annars XP.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
March 11, 2003
ElWeed wrote: @ denstore: Självklart är inte Crysis det enda DX10- spelet som kommer fram till 2009 och det vet du också att jag vet.
Vistas DRM- skit kan jag vara utan men inte DX10 vid enstaka tillfällen alltså Vista vid de tillfällen jag måste, annars XP.
Hitintills har vi ju inte direkt sett mycket av några drm-applikationer överhuvudtaget. Hur det kommer att bli i framtiden återstår väl att se, men det lär ju knappast bli mindre i nästa OS....
När det gäller Crysis, så jo, det är överhypat, av vad jag har sett hitintills. Snyggt, ja. Milstolpe? Varför?
October 28, 2004
denstore wrote: [quote=ElWeed]@ denstore: Självklart är inte Crysis det enda DX10- spelet som kommer fram till 2009 och det vet du också att jag vet.
Hitintills har vi ju inte direkt sett mycket av några drm-applikationer överhuvudtaget. Hur det kommer att bli i framtiden återstår väl att se, men det lär ju knappast bli mindre i nästa OS....
När det gäller Crysis, så jo, det är överhypat, av vad jag har sett hitintills. Snyggt, ja. Milstolpe? Varför?
Sant, gällande nästkommande OS. 🙂 Det gör det dock inte mer lönt att pröjsa för Vista nu då nästa kommer så tätt. Men det är som sagt bara min åsikt.
Crysis milstolpe för att?
- första DX10- spelet (ok, begränsat DX10 innehåll men ändå)
- förstörbar omgivning som jag aldrig tidigare sett i något annat spel (såg lite av det i Red Faction men inte i närheten av detta. Kika på senaste videon där de mejjar ned träd t.ex)
- fysiken i spelet är väl rätt juste också, eller?
Yeah, yeah, nu skall jag vila middag. 😀 😛
January 20, 2003
Crysis kommer möjligtvis bli ihågkommet som "ett snyggt spel när det kom" om 10 år, men för att bli milstolpe räcker det ju knappast att vara polerat på ytan och kunna fälla träd med automatgevär?
Hursomhelst känns det som att 2009 är lite väl tidigt för ett nytt O/S att släppas och jag kommer bli mycket förvånad om det faktiskt släpps under de närmsta 2-3 åren.
November 4, 2001
ElWeed wrote: [quote=denstore][quote=ElWeed]@ denstore: Självklart är inte Crysis det enda DX10- spelet som kommer fram till 2009 och det vet du också att jag vet.
Sant, gällande nästkommande OS. 🙂 Det gör det dock inte mer lönt att pröjsa för Vista nu då nästa kommer så tätt. Men det är som sagt bara min åsikt.
Crysis milstolpe för att?
- första DX10- spelet (ok, begränsat DX10 innehåll men ändå)
- förstörbar omgivning som jag aldrig tidigare sett i något annat spel (såg lite av det i Red Faction men inte i närheten av detta. Kika på senaste videon där de mejjar ned träd t.ex)
- fysiken i spelet är väl rätt juste också, eller?
Yeah, yeah, nu skall jag vila middag. 😀 😛
I Delta Force kan man skjuta sönder mer eller mindre allt. Träd, fordon osv. I Det senaste DF ser man även vitt när man tittat upp direkt mot solen och vad jag vet är det bara i just DF som detta sker.
Klart inte lika avancerat som Crysis men principerna är gamla. Crysis precis som Far Cry blir ihågkommet för sin stiliga grafik.
1 Guest(s)