April 17, 2005
En man från Guatemala har stämt Microsoft för illegal användning av hans mjukvara. Mannen hävdar att han 1992 försökt sälja en mjukvarulösning för Excel till Microsoft men att MS tackat nej för att sedan implementera idén i sitt Excel ändå och nu använder teknologin olagligt. Mannen har nu lämnat in en stämning emot Microsoft där han menar att teknologin de använder för att skicka information emellan Excel och Access är hans och att han har rätt till ersättning för denna.
Källa: The register
Haha det är aldrig försent att stämma folk, inte i USA i alla fall. Det är nog en jäkla massa flumstämningar storföretag i USA råkar ut för..
Tekniknörd som gillar att träna.
September 15, 2003
Han var väl rädd för att MS mha sin lobbykraft skulle skicka de amerikanska statsterroristerna (CIA och militären) in i landet och igen börja mörda civila tills de underkuvar sig och ger upp alla anspråk på vad som är deras. Det händer ju titt som tätt när sydamerikaner får för sig att de är människor med rättigheter och inte vill leva i en amerikansk kolloni med slaveri.
På 80-talet var ex. en av mina släktingar med i något skumt elitspecialförband och mördade hela byar för att sätta skräck i befolkningen, och jag tror bestämt det var just i Guatemala.
Förevändning: "kommunisthotet" (dvs. urfattiga bönder som krävde möjlighet att överleva på sin jord utan attt allt gick till grannen i norr).
Verkligt skäl: att bibehålla regionen som ekonomisk kolloni, med praktiskt taget gratis arbetskraft och råvaror.
Jodå, statsterrorism, som skördar och skördat tusentals gånger fler offer än oppositionell terrorism, och där USA är i särklass mest "effektiv" (om man kan tala om effektivitet när det gäller människoutrotning...tja, antar att nassarna använde såna termer när de syftade på judeutrotningen) talas det tyst om i dessa tider av "global terrorism".
I själva verket är hotet om terrorism bara ett verktyg som används för ekonomisk imperialism (därav kopplingen till MS) och för att beröva den egna befolkningen dess demokratiska fri- och rättigheter.
March 1, 2003
_Danneman_ wrote: politik
kul att du fick till det så att microsoft indirekt har kraften/motivationen att förinta central-amerikanska byar...
var din text skriven med ironi så missade jag den biten isf.
jag har fått för mig att bill gates är den överlägset största privata bidragsgivaren i hela världen... konstig agenda om han ska utrota fattiga byar (på nazimaner) samtidigt som han slänger pengar till behövande...
edit: vilka människor har usa/amerikanare utrotat sista tiden? (förutom indianerna då)...
September 15, 2003
nivaman wrote: [quote=_Danneman_]politik
naivitet eller irioni?
Jag måste ha missat irionin i ditt inlägg när du liknade Bil Gates med en god människa då han på ett oerhört cyniskt sätt, och lika oerhört billigt (relativt sett), köper good-will åt sitt företag och åt sin egen rollfigur.
Jag tvivlar på att ens de mest luttrade spin-doctors i hans marknadsföringsavdelning trodde att detta PR-trick skulle ge någon som helst utdelning, men som det senaste amerikanska valet påvisat så finns det ingen gräns för mänsklig ignorans. Men inte hos en svensk, inte hos dig, för du är ju ironisk tack och lov. Glöm inte ;)-symbolen i framtiden bara.
1 Guest(s)