April 17, 2005
Xbox 360 har just blivit lanserad i Europa ungefär två veckor efter att den lanserades i Nordamerika. Motståndet har fortfarande långt kvar innan de kan lansera sina konsoler och enligt en man i Chicago så har Microsoft stressat fram konsolen för att vara först och såleda släppt ut en defekt produkt på marknaden. Hans, och en del andras, Xbox 360 låser sig nämligen på grund av överhettning, både nätaggregaet och CPUn, som i sin tur gör att konsolen fryser och som en följd av detta så har han nu stämt Microsoft för att ha släppt en "defectively designed" produkt. Microsoft har valt att inte kommentera stämningen.
Källa: Yahoo!
November 4, 2001
Tycker att dt är bra att folk ligger på. Nu uppmärksammas problemet vilket gör det lätare för folk att knata ner till butiken och säga att varan är defekt och byta.
Självklart ska man få en ny enhet, frågan är hur pass mycket det hjälper iom att alla är utformade på samma sätt. Ev att man låter folk modda boxen under tiden (så den fungerar) innan manfår en ny box (ny rev då).
February 5, 2005
Tror det kan bero på folket som köper den också, iaf överhettningsproblemen. Om man t.ex. inte läser lappen (förmodligen finns det en) på nätaggsmodulen och istället för att se till att det finns fri luft runt den gömmer bort den bakom boxen eller nåt sånt i tv-bänken, då är det inte så konstigt att det överhettar, är ju ändå passivt och kräver att luften kan röra sig iaf lite runtom!
November 27, 2003
mitrix wrote: Tror det kan bero på folket som köper den också, iaf överhettningsproblemen. Om man t.ex. inte läser lappen (förmodligen finns det en) på nätaggsmodulen och istället för att se till att det finns fri luft runt den gömmer bort den bakom boxen eller nåt sånt i tv-bänken, då är det inte så konstigt att det överhettar, är ju ändå passivt och kräver att luften kan röra sig iaf lite runtom!
Nätagget har en liten fläkt i sig 😉
Men likväl så vill ju inte iaf jag ha den där saken stå framme hur som helst. Att inte kunna stuva undan den snyggt och diskret är ju rätt löjligt faktiskt.
//Andreas
October 22, 2002
MUHAHHAAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAAHAHAHHHAHAH (detta borde nog bli årets event)
EDIT: the day is saved
EDIT2:
Tror det kan bero på folket som köper den också, iaf överhettningsproblemen. Om man t.ex. inte läser lappen (förmodligen finns det en) på nätaggsmodulen och istället för att se till att det finns fri luft runt den gömmer bort den bakom boxen eller nåt sånt i tv-bänken, då är det inte så konstigt att det överhettar, är ju ändå passivt och kräver att luften kan röra sig iaf lite runtom!
När jag köper en produkt så förväntar jag mig att den ska fungera i alla NORMALA miljör (dvs tv bänk), fan heller att jag ska sitta och visa någon jävla klumpig stor nättag för mina gäster mitt i salongen.
1 Guest(s)