Microsoft stämda för Xbox 360 krasher|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Microsoft stämda för Xbox 360 krasher
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 5, 2005 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 har just blivit lanserad i Europa ungefär två veckor efter att den lanserades i Nordamerika. Motståndet har fortfarande långt kvar innan de kan lansera sina konsoler och enligt en man i Chicago så har Microsoft stressat fram konsolen för att vara först och såleda släppt ut en defekt produkt på marknaden. Hans, och en del andras, Xbox 360 låser sig nämligen på grund av överhettning, både nätaggregaet och CPUn, som i sin tur gör att konsolen fryser och som en följd av detta så har han nu stämt Microsoft för att ha släppt en "defectively designed" produkt. Microsoft har valt att inte kommentera stämningen.

Källa: Yahoo!

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
Member Since:
September 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
987780
December 6, 2005 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

går det ens att stämma för något sånt? hehe

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
987796
December 6, 2005 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas de blir fällda (fet chans) så att företagen ser att det inte lönar sig att skicka ut halvfärdiga produkter.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
987816
December 6, 2005 - 7:02 am
sp_Permalink sp_Print

Only in America, eller nåt 😛

Avatar
Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
Member Since:
October 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
987826
December 6, 2005 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

ja, visst är det bra när man kan stämma allt och alla...

min farbrors kompisar blev stämda för att grannpojken snubblade på deras gräsmatta :/

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
Member Since:
March 2, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
987830
December 6, 2005 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: ja, visst är det bra när man kan stämma allt och alla...

min farbrors kompisar blev stämda för att grannpojken snubblade på deras gräsmatta :/

haha fyfan vad idiotiskt! be idiot-ungen springa och tralla nån annanstans

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
987862
December 6, 2005 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Woho... Visst är det dåligt av M$ att lansera halvfärdiga produkter, men det är knappast så att en stämmning skulle vara lösningen. Det är inte tillräckligt många som blivit drabbade av problemen och istället borde han väll bara skicka tillbaka den och få en ny!

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
January 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
987864
December 6, 2005 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Varför är jag inte på något sätt förvånad?

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
987924
December 6, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att dt är bra att folk ligger på. Nu uppmärksammas problemet vilket gör det lätare för folk att knata ner till butiken och säga att varan är defekt och byta.

Självklart ska man få en ny enhet, frågan är hur pass mycket det hjälper iom att alla är utformade på samma sätt. Ev att man låter folk modda boxen under tiden (så den fungerar) innan manfår en ny box (ny rev då).

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
Member Since:
February 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
988041
December 6, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det kan bero på folket som köper den också, iaf överhettningsproblemen. Om man t.ex. inte läser lappen (förmodligen finns det en) på nätaggsmodulen och istället för att se till att det finns fri luft runt den gömmer bort den bakom boxen eller nåt sånt i tv-bänken, då är det inte så konstigt att det överhettar, är ju ändå passivt och kräver att luften kan röra sig iaf lite runtom!

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
988080
December 6, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

mitrix wrote: Tror det kan bero på folket som köper den också, iaf överhettningsproblemen. Om man t.ex. inte läser lappen (förmodligen finns det en) på nätaggsmodulen och istället för att se till att det finns fri luft runt den gömmer bort den bakom boxen eller nåt sånt i tv-bänken, då är det inte så konstigt att det överhettar, är ju ändå passivt och kräver att luften kan röra sig iaf lite runtom!

Nätagget har en liten fläkt i sig 😉

Men likväl så vill ju inte iaf jag ha den där saken stå framme hur som helst. Att inte kunna stuva undan den snyggt och diskret är ju rätt löjligt faktiskt.

//Andreas

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
988173
December 6, 2005 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

MUHAHHAAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAAHAHAHHHAHAH (detta borde nog bli årets event) laugh

EDIT: the day is saved

EDIT2:

Tror det kan bero på folket som köper den också, iaf överhettningsproblemen. Om man t.ex. inte läser lappen (förmodligen finns det en) på nätaggsmodulen och istället för att se till att det finns fri luft runt den gömmer bort den bakom boxen eller nåt sånt i tv-bänken, då är det inte så konstigt att det överhettar, är ju ändå passivt och kräver att luften kan röra sig iaf lite runtom!

När jag köper en produkt så förväntar jag mig att den ska fungera i alla NORMALA miljör (dvs tv bänk), fan heller att jag ska sitta och visa någon jävla klumpig stor nättag för mina gäster mitt i salongen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 67
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL