Microsoft täpper igen säkerhetshål|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Microsoft täpper igen säkerhetshål
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 13, 2005 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Microsoft har programenligt släppt nya uppdateringar och fixar för att täppa igen säkerhetshål i deras operativsystem och mjukvara.
Denna runda har man släppt åtta uppdateringar varav fem är klassade som kritiska, de övriga tre är klassade som viktiga.

Säkerhetshålen kan göra det möjligt för hackare att ta kontroll över datorn så länge inte uppdateringarna installeras.

"In all, Microsoft is patching five vulnerabilities in the TCP/IP stack, the most serious of which could let an attacker install programs; view, change or delete data; or create new accounts with full user rights."

Av de applikationer som fått säkerhetshål fixade ser vi bland annat chatprogrammet MSN Messenger, men de som redan hunnit uppdatera till MSN Messenger 7.0 kan känna sig säkra i detta avseende.
Men även Office, Internet Explorer och Exchange har fått uppdateringar för säkerhetshål.

eWeek kan man läsa detaljerad information om de olika fixarna och uppdaterar sitt system gör man på Windows update och Office update.

Källa: eWeek

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
872366
April 13, 2005 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Köra Windowsupdate är som att plocka poäng i förhållandet ... oavsett hur mycket man gör det så ligger man på minus ...

EDIT: bara 6 hade jag, woho!

//Andreas

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
Member Since:
August 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
872385
April 13, 2005 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Köra Windowsupdate är som att plocka poäng i förhållandet ... oavsett hur mycket man gör det så ligger man på minus ...

EDIT: bara 6 hade jag, woho!

Ifall du bara har sex så kan det väl inte klassas som ett förhållande? :rollsmile:

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
872404
April 13, 2005 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: [quote=Delph1]Köra Windowsupdate är som att plocka poäng i förhållandet ... oavsett hur mycket man gör det så ligger man på minus ...

EDIT: bara 6 hade jag, woho!

Ifall du bara har sex så kan det väl inte klassas som ett förhållande? :rollsmile:

:)R :)R

Jag vart väldigt fundersam där men sen såg jag vad jag skrivit ...

6 updates 😀 😉

//Andreas

Bobby Bullhorn
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
Member Since:
February 10, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
872602
April 13, 2005 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

hmmpf....jag förmodar att själva protokollet inte har med saken att göra eller? (msn dårå). Jag använder nämligen Miranda som dåra nyttjar msn protokollet, men dem har ju revers enginerat skiten för att kunna köra msn....så då e frågan.....hur drabbar det en då?!
eller hur?!?! 😛 *fyndig och utråkad som fan* hehe aja nu har man flummat så det räcker

hej svejs

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
873400
April 14, 2005 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Bobby Bullhorn wrote: hmmpf....jag förmodar att själva protokollet inte har med saken att göra eller? (msn dårå). Jag använder nämligen Miranda som dåra nyttjar msn protokollet, men dem har ju revers enginerat skiten för att kunna köra msn....så då e frågan.....hur drabbar det en då?!
eller hur?!?! 😛 *fyndig och utråkad som fan* hehe aja nu har man flummat så det räcker

hej svejs

Du behöver inte bry dig. Det är programet Messenger som uppdaterats. Förhoppningsvis är Miranda ljusår före M$ 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 47
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL