August 22, 2005
Microsoft har programenligt släppt nya uppdateringar och fixar för att täppa igen säkerhetshål i deras operativsystem och mjukvara.
Denna runda har man släppt åtta uppdateringar varav fem är klassade som kritiska, de övriga tre är klassade som viktiga.
Säkerhetshålen kan göra det möjligt för hackare att ta kontroll över datorn så länge inte uppdateringarna installeras.
"In all, Microsoft is patching five vulnerabilities in the TCP/IP stack, the most serious of which could let an attacker install programs; view, change or delete data; or create new accounts with full user rights."
Av de applikationer som fått säkerhetshål fixade ser vi bland annat chatprogrammet MSN Messenger, men de som redan hunnit uppdatera till MSN Messenger 7.0 kan känna sig säkra i detta avseende.
Men även Office, Internet Explorer och Exchange har fått uppdateringar för säkerhetshål.
På eWeek kan man läsa detaljerad information om de olika fixarna och uppdaterar sitt system gör man på Windows update och Office update.
Källa: eWeek
November 27, 2003
Laglorden wrote: [quote=Delph1]Köra Windowsupdate är som att plocka poäng i förhållandet ... oavsett hur mycket man gör det så ligger man på minus ...
EDIT: bara 6 hade jag, woho!
Ifall du bara har sex så kan det väl inte klassas som ett förhållande? :rollsmile:
:)R :)R
Jag vart väldigt fundersam där men sen såg jag vad jag skrivit ...
6 updates 😀 😉
//Andreas
February 10, 2005
hmmpf....jag förmodar att själva protokollet inte har med saken att göra eller? (msn dårå). Jag använder nämligen Miranda som dåra nyttjar msn protokollet, men dem har ju revers enginerat skiten för att kunna köra msn....så då e frågan.....hur drabbar det en då?!
eller hur?!?! 😛 *fyndig och utråkad som fan* hehe aja nu har man flummat så det räcker
hej svejs
December 5, 2001
Bobby Bullhorn wrote: hmmpf....jag förmodar att själva protokollet inte har med saken att göra eller? (msn dårå). Jag använder nämligen Miranda som dåra nyttjar msn protokollet, men dem har ju revers enginerat skiten för att kunna köra msn....så då e frågan.....hur drabbar det en då?!
eller hur?!?! 😛 *fyndig och utråkad som fan* hehe aja nu har man flummat så det räckerhej svejs
Du behöver inte bry dig. Det är programet Messenger som uppdaterats. Förhoppningsvis är Miranda ljusår före M$ 😛
2 Guest(s)