November 29, 2001
Det kan ju tänkas att en del av våra läsare tillhör den stora skara människor som inte betalat för Windows XP. De flesta piratkopior är som bekant så kallade "Corporate"-versioner, det vill säga versioner som inte berörs av Windows Product Activation. I och med Service Pack 1 tänker dock Microsoft sätta stopp för de som snålade genom en ny algoritm för att upptäcka corporate CD-nycklar. Så passa på och njut medan ni fortfarande kan, i höst kommer en hel del XP användare nämnligen finna att deras operativsystem helt enkelt inte fungerar längre.
Läs mer här.
October 10, 2001
UndaC wrote: Det kan ju tänkas att en del av våra läsare tillhör den stora skara människor som inte betalat för Windows XP. De flesta piratkopior är som bekant så kallade "Corporate"-versioner, det vill säga versioner som inte berörs av Windows Product Activation. I och med Service Pack 1 tänker dock Microsoft sätta stopp för de som snålade genom en ny algoritm för att upptäcka corporate CD-nycklar. Så passa på och njut medan ni fortfarande kan, i höst kommer en hel del XP användare nämnligen finna att deras operativsystem helt enkelt inte fungerar längre.
Läs mer här.
Rätt skönt att man har en original och betald version av 98:an iaf. Vad gäller WinXP så blir det nog inte så stor skillnad för användarna, jag menar, XP:n har ju inte fungerat hittills så det är ju hugget som stucket om MS lägger in denna algoritm i servicepacken 🙄 Sorry, kunde bara inte låta bli :bgrin: Kom gärna med mothugg 😀
May 9, 2001
gillbert wrote: om jag förstår det rätt så måste man ladda hem service pack 1 till sitt xp för att det ska funka, men varför då ladda hem det?
och föresten så är det ju bara att ominstallera sitt xp sen om det skulle sluta fungera.
Exakt. Varför installera det överhuvudtaget?. Dessutom så måste man tydligen packa upp filerna och byta ut vissa av filerna innan installationen för att funktionen ska fungera. Ungefär som man gjorde med 2000 och SP2. Det var installerat redan från början. Om man uppgraderar i Windows så ska man tydligen inte få några errors.
November 29, 2001
rsastin wrote: [quote=gillbert]om jag förstår det rätt så måste man ladda hem service pack 1 till sitt xp för att det ska funka, men varför då ladda hem det?
och föresten så är det ju bara att ominstallera sitt xp sen om det skulle sluta fungera.
Exakt. Varför installera det överhuvudtaget?. Dessutom så måste man tydligen packa upp filerna och byta ut vissa av filerna innan installationen för att funktionen ska fungera. Ungefär som man gjorde med 2000 och SP2. Det var installerat redan från början. Om man uppgraderar i Windows så ska man tydligen inte få några errors.
Läs noga: I nuvarande betaversioner av SP1 är inte den nya algoritmen aktiverad när man installerar innifrån Windows, bara när man slipstreamar paketet.
I den färdiga versionen (eller kanske bara senare betaversioner helt enkelt) kommer det varken funka slipstreamat eller innifrån Windows.
Alltså får man klara sig utan SP1, med tanke på alla fixarna som finns i SP1 och speciellt alla nya funktioner och uppdaeringar av programvaran osv. så är det ju rätt surt.
Lite off topic kan jag nämna att det är på tal att separata hotfixar även ska innehålla dessa CD-key checks i framtiden.
September 5, 2001
January 30, 2002
...eller varför inte betala för programvaran som man använder så behöver man inte oroa sig
Visst kan man tycka att det inte gör ngt om jag själv som privatperson kör med piratkopior men många bäckar små...
Har full förståelse för företag som försöker begränsa piratkopiering. Dock till en viss gräns, Cd-skivor som inte går att spela upp i datorn gillas inte alls av mig 👿
May 10, 2002
det är jäkligt dyrt.. när man tänker på att man kan få den gratis av att ladda ner den :bgrin: men annars så är det bara att låna en xp skiva, som jag kan göra, av nån kompis, kommunen har köpt in datorer man får köpa och betala av ~500kr i månaden för, så jag har många xp's man kan få tag på 😀
July 21, 2002
Om de nu vore så otroligt att Microsoft skulle skita ut en fix som inte crackas så får man väl gå å betala för skiten. Min gissning e att SP1 finns tillgängligt crackat innan det släpps officiellt som det vanligtvis gör med MS produkter. Undra om de blir DEViLS0WN denna gången oxå. Slag i luften sånt där, å grejjen e den att om det nu inte skulle gå att knäcka deras updatering så köper inte folk deras skit för det, antigen skiter man i att uppdatera, ellers å byter man till nått annat. Å vad tjänar MS på det? Dom tjänar inget på det, bara sänker antal användare med XP, å det e väl mer minus än plus, eller? Tror dom knarkar lite för mycke på MS, det e dax att tänka till lite. Jag älskar min devilsown verision, å flera veckor innan det fanns i affären oxå. Vilken service man har... 😀
Kopiera mera! Gratis e godast!
// KnÄcKEHäXxAN
4 Guest(s)