May 31, 2001
" wrote: {ing_En"]Ebola ! Vaqr får man rabatten ? 1400:- för XP Pro lägger jag gärna ut.
Men jag vill inte spara i ett år för att kunna köpa det ute in en vanlig affär.NBK
Massflytt ? Nää.. Jag skulle göra vad som helst för att slippa Linux.Äckliga lilla Home edition skulle jag heller aldrig få för mig att installera.
Kan ju lika gärna be MS att styra min dator remote. Usch..
Ta en titt lite längre upp i tråden.
Du måste för övrigt vara studerande för att köpa det för de priset.
November 29, 2001
zmez wrote: Vad är det här med att "slipstreama" sp1 till skivan? Funkar det om man bara installerar det rakt upp o ner? Alltså laddar hem det och installerar det bara? Eller dyker det upp ngn ruta o frågar om CD-nyckel när man isntellerat? Ngn som vet?
Förstår inte ens vad du menar.
Slipstreama = man integrerar SP1 med CDn. Läs guiden vi la upp.
Du kommer fortfarande behöva en giltig CD-key (såklart, annars hade viinte lagt upp det).
July 19, 2002
Ok, har läst guiden nu, Men som jag förstår det kan man installera Service packen utan att slipstreama? Enligt vad som har skrivits tidigare i detta ämne så verkar det som om SP inte frågar om nyckel när man installerar det utan att slipstream'a det? I alla fall betaversionen av Sp1?
November 29, 2001
zmez wrote: Ok, har läst guiden nu, Men som jag förstår det kan man installera Service packen utan att slipstreama? Enligt vad som har skrivits tidigare i detta ämne så verkar det som om SP inte frågar om nyckel när man installerar det utan att slipstream'a det? I alla fall betaversionen av Sp1?
Visst går det att installera utan att slipstreama. Om du installerar slipstreamen går det precis till som när du installerar XP som vanligt, dvs. du måste ha en giltig CD-nyckel.
Slipstreamar du inte kommer SP1 inte fråga efter din CD-nyckel när du installerar det. Men har du en "felaktig" CD-nyckel kommer det inte funka.
November 8, 2002
Microsoft får skylla sig själva lite. Det finns ju ingen riktig konkurrent till Windows som kan pressa priserna och öka på utvecklingen av mjukvaran. dessutom så sätter Ms priserna skyhögt. Jag njuter av att köra piratkopierat.
Dessutom: Vem vill betala för en produkt som i många fall inte fungerar "användarvänligt"? Det hänger sig och blir en massa fel. tycker ionte om ms alls. :arg:
May 23, 2001
Mjukvaran är för dyrt, det är ett faktum. Om de skulle sänka priserna till 100-250 kr per spel/program skulle då jag köpa mycket mer. Ska tex ner och köpa HalfLife och Starcraft snart så man får sig en CD Key. De kostar runt 140 kr styck på Åhlens.... Tänk om de hade kostat så lite när de kom ut!!!
January 30, 2002
Alltså en lite annan grej.
Det här är inte ett moralinlägg då jag inte ser någonting fel i att inte betala för sitt operativsystem. Det har inte jag gjort heller.
Vad jag undrar är bara om inte ni som skriver här från NHredaktionen är rädda för att NH ska få skit för det som står här.
Jag har lite dålig koll på juridiken men många andra sidor är väldigt rädda för att det ens ska andas om olagliga saker. Underskatta inte heller längden på antipiratbyråns arm. Har själv fått ett väldigt avslappnat och trevligt brev från dom (Eller så var det ett läskigt hotbrev kanske)
Även fast dom är privata så kan dom gå till polisen eller nåt. Eller kanske till dom ni hyr serverplats av (eller hur ni nu har lagt upp det.)
Edit:
Jag såg just en grej på spelforumet och kom på att jag bara skojade.
skiroy wrote:
ModeratorMen denna tråd var ju rena warezsnacket...
Som sagt...spelet kommer ut snart och ändå sitter ni och "skryter" om att ni redan har det.
Vi tycker som bekant inte om att det förekommer snack om warez.
*tråd låst*
Du är tydligen inte ingenjör:
En ingenjör är en person som delar in prylar i två kategorier:
* Saker som behöver lagas
* Saker som behöver lagas när man pillat på dem i några minuter
😉
November 29, 2001
TERdON wrote: [quote=stormaz]Usch, jag vågar då inte uppdatera mitt XP. Fastän det är :blink: lagligt, skiten lär väl krascha... "Man ska inte laga nått som fungerar"
Du är tydligen inte ingenjör:
En ingenjör är en person som delar in prylar i två kategorier:
* Saker som behöver lagas
* Saker som behöver lagas när man pillat på dem i några minuter
😉
hehe låter som alla mina datorer, TV-apparater, stereos, TV-spel osv. som jag haft 😉
2 Guest(s)