April 17, 2005
Microsoft har tydligen inte tänkt skicka ut Windows Vista ensam på marknaden utan man jobbar på att förbereda flera andra Vista-inspirerade produkter. Det senaste är faktiskt hårdvara i form av vad man kallar "Det Ultimata tangentbordet". Microsofts nya alster ska vara direkt anpassat för Windows Vista och använder sig av en något annorlunda design än vad vi är vana vid. Utöver en svagt svängd knappsats har man valt att slopa sifferknapparna som brukar finnas till höger på tangentbordet. Tangentbordet är tillverkat i högkvalitativ plats med vissa metalldetaljer för en trevligare känsla. Det ultimata tangentbordet är trådlöst och använder sig av Bluetooth-teknik för att kommunicera med datorn och har några i övrigt ganska "spejsade" egenskaper.
Först och främst har man satt en bakbelysning på tangentbordet som ska göra det möjligt att se knapparna i mörker, men det är inte vilken bakbelysning som helst. Tangentbordet har nämligen ströljussensorer som känner av ljusstyrkan i rummet och anpassar bakbelysningen efter detta. Skulle man få för sig att lämna tangentbordet känns även detta av och bakbelysningen dämpas. Microsoft har även tagit fram en intressant laddningsplatta för den medföljande musen. Musen sätts helt enkelt på platten och laddningen sker automatiskt.
[Image Can Not Be Found]
Microsoft har nyligen slängt upp en förhandstitt på sitt nya supertangentbord som lär dyka upp i samband med lanseringen av Windows Vista. Exakt när detta blir och till vilket pris låter vi dock vara osagt.
May 27, 2006
Usch, bluetooth... Låter inte särskilt ultimat för mig. Skulle väl vara om de snabbat upp Bluetooth-stacken med 5000 % kanske (om det ens är stacken som gör att det laggar idag, felet kanske ligger ända nere på länk-lagret? Annars tycker man ju Apple borde fixat det men det laggar på Mac också).
September 27, 2005
WIRN wrote: NEJ!
Säg inte att framtidens tanjentbord kommer att vara utan siffertanjenterna till höger om bokstävstanjenterna. Då borde heldre siffertanjenterna ovanför bokstäverna slopas...
tycker du? jag tycker tvärtom! Det var det ända bra jag såg med tangentbordet! 😛 varför skall man ha en extra knappsats med bara siffror? De "ovanför" tangenterna har ju tecken på sig också!
September 27, 2005
ewert wrote: [quote=WIRN]NEJ!
Säg inte att framtidens tanjentbord kommer att vara utan siffertanjenterna till höger om bokstävstanjenterna. Då borde heldre siffertanjenterna ovanför bokstäverna slopas...
håller me, om inte så kan man ju sätta tecken på dom.
men NEJ! ni har fel 😛 vad har ni dom till? sitter och skriver telefonnummer hela dagarna ? :cy:
May 19, 2004
October 22, 2002
Är det bara jag som tycker att den är snygg? 😛
Det är synd dock att siffersatsen saknas, jag håller dock med Imlal om att det skulle varit väldigt väldigt skönt med siffersats på vänstersida, det som är bra att man slipper lyfta på armen från musen bara för att skriva siffror.
February 15, 2003
ojdå wrote: [quote=ewert][quote=WIRN]NEJ!
håller me, om inte så kan man ju sätta tecken på dom.
men NEJ! ni har fel 😛 vad har ni dom till? sitter och skriver telefonnummer hela dagarna ? :cy:
Det går grymt mycket fortare med siffertangenterna till höger.
May 27, 2006
cHeNg_Ho wrote: Det går grymt mycket fortare med siffertangenterna till höger.
Det tror jag inte, man kan ju bara använda en hand när man skriver där. Man slipper ju iofs använda shift när man behöver / och *, men jag tror inte det tar igen tiden man förlorar på siffrorna.
Skulle nog också gärna slippa siffertangentbordet. Synd bara att man inte kan röra sig diagonalt i Civilization 1 då... 🙂 Åas vill jag ju ha kvar piltangenterna och home-end-delete-gruppen ovanför (i sin vanliga gamla 6-knapps-layout, gillar verkligen inte den nya med en avlång delete-knapp).
May 16, 2006
varför måste tgb bara bli mindre o mindre? snart är väll tangenterna så små satt man behöver en speciel fingerborg på varje finger för att man inte ska trycka på fyra tagenter sammtidigt 😛
jag tycker det finns tillräckligt bra tgb redan om dom ska utväckla nått så ska dom ficksa usb 3.0 istället 🙄 , om det inte redan finns vill säga
2 Guest(s)