April 17, 2005
Microsoft lovade att uppdatera sitt Windows Genuine Advantage så att inte lika många oskyldiga skulle drabbas, men WGA har nog också drabbat oskyldiga värre än piraterna. För genom samma kanaler som Microsoft:s operativsystem Windows spridits så har det även spritts cracks för WGA. På de få dagar som det "nya" WGA funnits tillgängligt så har gruppen ETH0 redan hunnit knäcka det. Om nu Microsoft håller vad de lovat kommer det att uppdaterats med några månaders mellanrum, men om de inte kommer med några radikala ändringar så kommer troligen nya crack att anlända i samma takt.
November 7, 2006
Microsoft har aldrig påstått att detta är till för att stoppa piratkopiering, det är till för att irritera dem som kör olagligt vilket de lyckas ganska bra med.
Gå till vilken BT sajt som helst och kolla på kommetarerna till WGA patcharna, jag tycker som sagt det verkar som MS har lyckats ganska bra att markera skillnaden mellan lagliga system och olagliga vilket är hela poängen.
Vet inte riktigt vilka som skulle drabbas av WGA om man har lagligt, låter som en skröna, vad det isåfall handlar om är oärliga butiker som sålt system med ogiltig licens.
Jag har då aldrig drabbats av något problem med WGA.
November 7, 2006
Jag tycker det låter på namnet vad det är till för, det heter "Windows Genuine Advantage", inte "Windows Antipiracy Protection".
Jag har då inte haft några problem med mina OEM versioner, du får prata med butiken där du köpte den om de läckt ut nyckeln eller installerat din version på andra datorer.
November 27, 2003
aa32 wrote: Jag tycker det låter på namnet vad det är till för, det heter "Windows Genuine Advantage", inte "Windows Antipiracy Protection".
Potato, potato ... i min mening.
Jag har då inte haft några problem med mina OEM versioner, du får prata med butiken där du köpte den om de läckt ut nyckeln eller installerat din version på andra datorer.
Det är överstökat sedan länge, men jag är långt ifrån ensamt. Det härliga är att det finns flera datorer på universitet nu som har detta problem. Microsoft har bättrat sig, men det är fortfarande långt ifrån perfekt.
//Andreas
2 Guest(s)