Minne för Canterwood och Springdale?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Minne för Canterwood och Springdale?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 11, 2003 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

I början av veckan publicerade vi vår Canterwood roundup här på NH och det var en recension som härjades av problem ända från starten.
Stora delar av dessa berodde på inkompabilitet med de olika minnesmoduler vi hade tillgängliga under recensionens gång. Vi har långt ifrån varit ensamma med dessa problem och både Canterwood och Springdale har märkbara problem med minneskompabilitet.
Det har under de senaste veckorna blivit betydligt bättre med uppdaterade BIOSer från tillverkarna men alla problem är inte lösta ännu. På Anandtech har man tagit på sig uppgiften att testa minneskompabiliteten på dessa två chipset och för detta ändamål har man använt 17 olika moderkort och 5 par minnesmoduler.
Resultaten är olika från tillverkare till tillverkare och för dem som funderar på att köpa ett nytt Intel-system är detta en mycket användbar artikel.

Läs hela artikeln på Anandtech.com.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
354741
June 11, 2003 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Jag bara undrar.....Tomshardware
http://www.tomshardware.com/mo.....index.html
har haft en sådan artikel nästan en månad nu....jag kanske har missat den länken här eller kollar ni inte vad som händer på den tyska fronten??

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
354805
June 11, 2003 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Jag bara undrar.....Tomshardware
http://www.tomshardware.com/mo.....index.html
har haft en sådan artikel nästan en månad nu....jag kanske har missat den länken här eller kollar ni inte vad som händer på den tyska fronten??

För det första skulle jag inte påstå att tomshardware.com hör till den "tyska fronten" då det är deras internationella sida men det kan ju kvitta.
Jag har läst artikeln du syftar på men i mina ögon är det en Canterwood-roundup där de då även gjort en ordentlig genomgång av olika minnen i samma veva.
Skillnaden mellan Anandtechs och Tomshardwares artiklar är att Anandtech har testat fler moderkort och viktigast av allt även Springdale-moderkort som i början hade mest problem med olika minnestyper.
Om vi nu har missat att rapportera om tomshardwares artikel är det ju synd men du/ni får gärna komma med förslag på nyheter då det är svårt att hålla 100% koll på alla nyhetskällor varje dag.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 46
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL