May 1, 2005
MjO. En fråga om ditt sleevande med SATA-kablarna. När du kapade kablarna för att sedan kunna löda ihop dem igen efter du satt på krympslangen, hur lödade du ihop de? Använde du dig av lödtenn, eller gjorde du helt enkelt så att du "svetslödade" ihop kablarna som de var?
Jag vet att jag inte är så bra på att förklara, men försök svara ändå :p
May 1, 2005
MjO wrote: Jag använde rejält med lödtenn så det blir bra. Krypslangarna använda i just detta bygga är inköpta hos ClasOhlson.
Okok. En sak till, om man nu skulle ta fram en varmluftspistol och verkligen krympa slangarna, då blir kablarna jättestela eller? Jag menar så stela så det blir svårt att dra de i datorn.
EDIT: Vilka krympslangar var det du köpte? det finns ju en hel uppsjö av olika krympslangar. Men inga är speciellt långa. Förlåt om jag är jobbig med alla frågor, men jag blev ganska inspirerad av sleevingen 🙂
January 4, 2001
Black_light wrote: [quote=MjO]Jag använde rejält med lödtenn så det blir bra. Krypslangarna använda i just detta bygga är inköpta hos ClasOhlson.
Okok. En sak till, om man nu skulle ta fram en varmluftspistol och verkligen krympa slangarna, då blir kablarna jättestela eller? Jag menar så stela så det blir svårt att dra de i datorn.
EDIT: Vilka krympslangar var det du köpte? det finns ju en hel uppsjö av olika krympslangar. Men inga är speciellt långa. Förlåt om jag är jobbig med alla frågor, men jag blev ganska inspirerad av sleevingen 🙂
Dom kommer bli ganska stela, ja...
Det spelar ingen roll vilken krympslang du köper, köp bara inte en som smälter på insidan.
Och långa behöver dom ju inte vara, jag tror elfa säljer krympslang i 1,2meter, räcker gott och väl ju.
3 Guest(s)