August 22, 2005
IDG rapporterar att en mobiltjuv på CeBit blev infångad på ett ganska annorlunda sätt. Han stal en prototypmobil ifrån Siemens, som bland annat var utrustad med GPS-modul. Detta tyckte inte Siemens om, utan de skickade helt enkelt ett SMS till telefonen som då aktiverade GPS-mottagaren och skickade telefonens position tillbaks.
Polisen fångade honom sedan efter en kort jakt.
Läs mer här
November 9, 2002
NH|SiBBoR wrote: hahaha, hur j**la vrickad är man inte om man begår detta misstag? LOL! hahaha. Mer sånna här soeta händelser från CeBit tack
knappast hans fel att mobilen han snodde va ännu värdefullare (läs advancerad) än han hoppades på
IDG wrote: som gav upp vilket är brukligt när tysk polis rusar efter en
vadå? va e d som e så farligt me tysk polis?
February 2, 2003
March 11, 2003
Stupid Ass wrote:
[quote=IDG]som gav upp vilket är brukligt när tysk polis rusar efter en
vadå? va e d som e så farligt me tysk polis?
Kanske att man får en batong uppkörd i de mörkare trakterna om du gör motstånd. Alltså inte som här, att du blir bjuden på kaffe på offrets bekostnad...;)
January 20, 2003
Smart jävel att inte byta kort om det nu ens finns kort? eller är det back to the NMT? 🙂
Hur bra reklam är det för en telefon, typ de vet alltid vart du är osv.
Snart är "fritz" här och vi kan inte köra de program som vi vill som vi vill, och nu händer samma med mobilen.
Gah de gamla science fiction filmerna blir till verklighet :cy:
November 29, 2001
AMD_RULEZ wrote: [quote=Pim_][quote=Spindel]Haha bra att tekniken går framot 🙂
Jeep, snart inför de kanske stavningskontroll i forum oxå!
Just det... Då kanske det är dags att lära sig och stava till "också"!
Själv sitter jag här och försöker lista ut vad jeepen har med saken att göra..? 😕
March 20, 2003
UndaC wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Pim_][quote=Spindel]Haha bra att tekniken går framot 🙂
Jeep, snart inför de kanske stavningskontroll i forum oxå!
Just det... Då kanske det är dags att lära sig och stava till "också"!
Själv sitter jag här och försöker lista ut vad jeepen har med saken att göra..? 😕
1.
"oxå" är en klart godkänd förkortning att använda i enklare texter, dock skall man inte använda ”oxå” i formella texter.
2.
”jeep” är mkt riktigt ett fordon (notera att jag förkortar ”mycket” till ”mkt”, se 1.) men kan även ses som ett utdraget ”Ja” alt ”Jo”. (Även ”alt” faller in under 1.)
I texten jag skrev kan man med viss uteslutningsförmåga anta att det i detta fall inte handlar om ett fordon, men jag skall för er mindre vetandes skull försöka undvika förvirrande ord i fortsättningen.
November 29, 2001
Pim_ wrote:
1.
"oxå" är en klart godkänd förkortning att använda i enklare texter, dock skall man inte använda ”oxå” i formella texter.2.
”jeep” är mkt riktigt ett fordon (notera att jag förkortar ”mycket” till ”mkt”, se 1.) men kan även ses som ett utdraget ”Ja” alt ”Jo”. (Även ”alt” faller in under 1.)I texten jag skrev kan man med viss uteslutningsförmåga anta att det i detta fall inte handlar om ett fordon, men jag skall för er mindre vetandes skull försöka undvika förvirrande ord i fortsättningen.
1. "Klart godkänt" av vem?
2. Säger du också "Jeep" så som du stavar det? Har aldrig hört någon säga så.
March 20, 2003
UndaC wrote: [quote=Pim_]
1.
"oxå" är en klart godkänd förkortning att använda i enklare texter, dock skall man inte använda ”oxå” i formella texter.2.
”jeep” är mkt riktigt ett fordon (notera att jag förkortar ”mycket” till ”mkt”, se 1.) men kan även ses som ett utdraget ”Ja” alt ”Jo”. (Även ”alt” faller in under 1.)I texten jag skrev kan man med viss uteslutningsförmåga anta att det i detta fall inte handlar om ett fordon, men jag skall för er mindre vetandes skull försöka undvika förvirrande ord i fortsättningen.
1. "Klart godkänt" av vem?
2. Säger du också "Jeep" så som du stavar det? Har aldrig hört någon säga så.
1. Allmänheten.
2. Nja...uttalet blir väl ngt åt [jeeepp]-hållet och jag kan sätta en peng på att du har olika skånska uttryck i gömda i hatten som jag aldrig hört heller 😉
November 29, 2001
Pim_ wrote:
1. Allmänheten.
2. Nja...uttalet blir väl ngt åt [jeeepp]-hållet och jag kan sätta en peng på att du har olika skånska uttryck i gömda i hatten som jag aldrig hört heller 😉
1. Vi unga datormänniskor räknas inte som allmänheten. 🙂 Vet ingen förutom nätinbitna som skriver "oxå".
2. Jo visst har jag det, hade bara svårt att föreställa mig att uttalet när du bara hade ett p. Utdragna "jepp" har vi ju här i Skåne också.
1 Guest(s)