April 17, 2005
Moderkort verkar vara heta på 2005 års marknad och exakt vad det beror på är lite oklart men vi har sett många nya plattformar den senaste tiden, vilket kan vara av stor betydelse. De fyra stora moderkortstillverkarna i Taiwan, Asustek Computer, Elitegroup Computer Systems (ECS), Gigabyte Technology och Micro-Star International (MSI), har i alla fall skeppat runt 7.9 miljoner moderkort sammanlagt under juni månad. Det är 27.8% fler än under juni månad 2004. ASUS är i vanlig ordning den odiskutabla ledaren och har själva skeppat 2.8 miljoner moderkort under denna period.
Källa: DigiTimes
May 15, 2005
August 16, 2003
min kompis köppte nytt MoBo i våras, S939 o AGP8 sen nu när hans 6800 GT pajade (komplett dissade honom för att han hade bytt till Zalmankylaren) så har han nu köppt ett nytt moderkort med S939 och PCI-E
och själv så har jag köppt ett 'nytt', fårvånar mig inte att det säljer så bra när alla vill glänsa med det senaste
March 10, 2003
Uppgraderings tider för alla med Socket A och långsamma 478:or.
Gissar på att 2007 kommer bli likadant. Brukar aldrig slå
fel att det är vart annat år ungefär man gör större byten av hårdvara.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
själv så uppgraderar jag från Socket A 133MHz SDRAM till Socket A 200MHz (klockas till ca 225MHz) DDR.
billigt och lagom snabbt (jämfört med tidigare)
64-bitar får bli någon gång efter lumpen (palla lägga ner 10-tusentals kronor på en dator som bara står i ett år och tappar värde)
2 Guest(s)