MP3-spelare med krut i - bokstavligt talat!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MP3-spelare med krut i - bokstavligt talat!
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 16, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

En av de mer unika MP3-spelarna har nu lanserats på marknaden och går under namnet AK-MP3 Jukebox. Som namnet avslöjar är det en MP3-spelare med stor lagringskapacitet och den modell som nu lanseras har en kapacitet på 20GB.
Spelaren säljs på AudioBooksForFree.com (ABFF) som är Storbritanniens största onlinebutik för MP3 baserade ljudböcker.
Det unika med AK-MP3 Jukebox är att själva spelaren är integrerad i ett ammunitionsmagasin från det välkända maskingeväret Kalashnikov (AK-47).

[Image Can Not Be Found]

Utöver att spelaren fått ett minst sagt stryktåligt hölje kan man faktiskt fästa spelaren i sin Kalashnikov i utbyte mot det äkta magasinet. Huruvida detta är en MP3-spelare direkt riktad mot gerillagrupper världen över låter vi vara osagt. Men ABFF verkar ha en nobel avsikt med sin nya MP3-spelare.

"Hopefully, from now on many Militants and Terrorists will use their AK47s to listen to music and audio books…They need to chill out and take it easy."

Ett budskap vi gärna skriver under på! Nu saknar vi bara en AK-47 att fästa spelaren på, något som kan komma att driva upp det sammanlagda priset något från de $350 dollar (2400 sek) som själva spelaren kostar. 

Källa: AudioBooksForFree.com

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
859815
March 16, 2005 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

ser ju trevlig ut, men om byter ut magasinet i sin ak47, hur ska man då kunna panga fienden? =)

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
859848
March 16, 2005 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Den var tamigfan ball. 🙂
Hoppas det är någorlunda bra ljud i den också, kanske man skulle ta och köpa sig en...

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
859904
March 16, 2005 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyyfan va ballt!!

Tänk er en gerillasoldat med en 47a vars riktiga magasin och mp3spelaren är ihoptejpat alá fast switch modell 😉

Nya modet? AK-47a, mp3spelare och eltejp....

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
859911
March 16, 2005 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Men vafan, ge mig en såndär fast till en FNC80 (AK5) så man faktiskt kan få användning för den. Perfekt att använda som jägarmag dock, gaffa ihop dem och du har en perfekt nöjesmaskin, skjuta och lyssna på musik 🙂

Tror ni den kommer att sälja till annat folk än MÖP:ar ? det tror inte jag...

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
859942
March 16, 2005 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Men vafan, ge mig en såndär fast till en FNC80 (AK5) så man faktiskt kan få användning för den. Perfekt att använda som jägarmag dock, gaffa ihop dem och du har en perfekt nöjesmaskin, skjuta och lyssna på musik 🙂

Då jag är MÖP så måste jag säga att jag är jävligt sugen!

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
860197
March 16, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Hugge]Men vafan, ge mig en såndär fast till en FNC80 (AK5) så man faktiskt kan få användning för den. Perfekt att använda som jägarmag dock, gaffa ihop dem och du har en perfekt nöjesmaskin, skjuta och lyssna på musik 🙂

Då kommer min motfråga... Vad är den taktiska fördelen med att ha med sig en MP3-spelare i fält? Framförallt om det ersätter ditt magasin eller i bästa fall ditt sekundära magasin som sitter jägartejpat på det andra. Nåja, mer en "den som har mest prylar när han dör vinner"-grej än en pryl som kommer att användas.

Sen så tycker jag tamefan att magasinet/spelaren ser mer ut att komma från ett Romak-3/PSL/SVD/NDM-86 eller en Tiger. Men det är en annan femma...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
860209
March 16, 2005 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote:

Sen så tycker jag tamefan att magasinet/spelaren ser mer ut att komma från ett Romak-3/PSL/SVD/NDM-86 eller en Tiger. Men det är en annan femma...

Jepp. Det där ser inte ut som maget från en 47:a. Ser mer ut att vara från en Dragunov.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
860223
March 16, 2005 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=skinner][quote=Hugge]Men vafan, ge mig en såndär fast till en FNC80 (AK5) så man faktiskt kan få användning för den. Perfekt att använda som jägarmag dock, gaffa ihop dem och du har en perfekt nöjesmaskin, skjuta och lyssna på musik 🙂

Då kommer min motfråga... Vad är den taktiska fördelen med att ha med sig en MP3-spelare i fält? Framförallt om det ersätter ditt magasin eller i bästa fall ditt sekundära magasin som sitter jägartejpat på det andra. Nåja, mer en "den som har mest prylar när han dör vinner"-grej än en pryl som kommer att användas.

Klart den inte tas ut i fält. Mer en kul sak bara men då jag redan äger en MP3 så lär jag då inte köpa denna.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 47
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL