April 17, 2005
MP3-spelarna har i takt med ökat intresse gått en otrolig utveckling till mötes, det har gått så långt att det är få detaljer som verkligen går att förbättra i större mening. Det finns dock en ny väg att gå, som även känns ganska logisk, nämligen videofunktionalitet. Apple som länge propagerat emot videofunktioner i iPod lanserade med dunder och brak femte generationens iPod under slutet av förra året. Dess huvudegenskap var just videofunktionalitet och nu har alla tillverkare värda namnet börjat arbeta på egna lösningar. På CoolTechZone har man kikat efter just MP3-spelare med video stöd på CES i Las Vegas och nu publicerat en bildartikel som visar några av de spelare som är på gång inom detta segment.
September 1, 2002
Tja, när man inte på ett enkelt och lagligt sätt kan få tag i kvalitetsmaterial att titta på i sin videokapabla musikspelare så tror jag inte på konceptet.
Apple har förvisso köpbara videofilmer på ITMS men kvalitén är ganska låg för att minimera överföringstiderna. Och deras material är väl också bara lämpat för iPods och inte deras konkurrenter.
Om man köper en spelare från t.ex. Creative, hur får man tag i videomaterial på ett enkelt sätt då? Följer det med mjukvara och annan utrustning som gör att man kan spela in eller överföra DVD-filmer till sin bärbaring?
Trots allt bredband så känns det som att videodata fortfarande är lite för tungrott (stava? "tungt att ro") för att det skall kännas lika smidigt att använda som musik.
Skulle det bli lika smidigt som med musik (= snabbt, billigt, enkelt att köpa material) så hoppar jag gärna på tåget, men annars klarar jag mig nog utan.
2 Guest(s)