April 17, 2005
Apple har som bekant gjort en superdeal med Samsung vad gäller uppköp av NAND-flashminne för sina iPod Nano MP3-spelare. Genom att köpa så mycket om 40% av Samsungs NAND-flashminnesproduktion har man fått en rabatt på nära 30-50%. Det är något många MP3-spelartillverkare klagat på, speciellt de mindre aktörerna. Det verkar inte heller ha varit obefogat för enligt rapporter från analytikerföretaget iSuppli har så många som 200 mindre MP3-spelartillverkare i aAien gått i konkurs efter att tillgången på NAND-flashminne minskat dramatiskt.
January 28, 2003
Helt ärligt, jag fattar inte varför iPoden är så jävla populär? Jag har en själv (6gb mini) men det är enbart för att det fanns en trevlig docka att köpa till bilen, så att den tar en CD-växlares plats.
Fan, jag är så trött på iTunes och den usla batteritiden, att jag funderar på att köpa en W800i och slippa släpa på iPoden också. Då menar jag inte att W800i har megalång batteritid, men mobil har jag ändå alltid på mig och den verkar ha vettig MP3-funktion.
Hade pengar inte varit ett problem, hade iPoden varit förpassad till bilen för alltid 😛
1 Guest(s)