MSI NBox N5900 Ultra på Firingsquad|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MSI NBox N5900 Ultra på Firingsquad
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 11, 2003 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

I takt med att PC-marknaden ökat har konkurrensen hårdnat och det är ofta svårt att se några större skillnader mellan olika tillverkares produkter, även för erfarna recensenter som gör detta dagligen.
I dagsläget är det svårt att sälja om du inte kan ge dina konsumenter något extra och vi förmodar att det är just i dessa banor MSI tänkt när de lanserade deras NBox-paket. NBox är namnet på ett tillbehörspaket vissa av MSIs grafikkort utrustas med och det är verkligen ett makalöst tilltaget tillbehörspaket.
Utöver den vanliga mjukvaran och hårdvaran som brukar följa med ett high-end grafikkort får man i NBox-paketet bland annat tre fullversions speltitlar: Battlefield 1942, Command and Conquer: Generals, och Unreal 2: The Awakening.
Inga dåliga titlar med andra ord, men det kanske mest uppseendeväckande tillbehöret är en optisk mus. Tyvärr verkar detta även vara det mest oanvändbara tillbehöret men det är en annan femma.

På Firingsquad.com har man tittat närmare på MSI NBox N5900 Ultra som är det första grafikkort med detta tillbehörspaket. Vi hoppas att flera tillverkare kan följa denna trend och fortfarande hålla priserna på en acceptabel nivå.

Läs mer om MSI NBox N5900 Ultra och dess imponerande tillbehör på Firingsquad.com.


FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
Member Since:
May 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
389396
August 11, 2003 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker faktiskt det är ren dynga. De kunde istället satsa på slopa allt lull-lull och bara kränga grafikkortet så billigt som möjligt.

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
389430
August 11, 2003 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

nee håller inte med hehe, fast musen kanske är lite out of line 8)

Moggli
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
May 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
389570
August 12, 2003 - 2:02 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju bara inse det blir dyrar för oss konsumenter.
Det finns andra tillverkare som också håller på med sådana dumheter, tex Gainward.. följer med Headset ljudkort och annat skit.

Jimba
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
Member Since:
February 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
389655
August 12, 2003 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

mm vill de få fler kunder så sänk priset. alla vill inte ha möss och spel, men alla vill väl ha lägre priser?
De tänker lite fel eller är det så priserna egentligen är för höga hos oss?

menmen...jag tror nog de kommer lyckas "lura" någon liten n00b att köpa deras graffe pga spelen och musen, så ska det väl ändå inte va?

Ett tillbehörspaket till ett graffe ser jag mer som saker som hör ihop med själva huvudprodukten. AIW, ett ljudkort med lite högtalare och sånt cooooolt. mm om det blir för dyrt med tex 5.1 kan de ju göra som kellogs, man får helt enkelt samla ihop högtalarna och hoppas på att man får olika...ne nu kom jag på något ännu bättre. man köper ett 5.1 och sen efter man handlat 3 graffes av dom så får man pengarna tillbaka för 5.1.

så nu har jag snackat klart=)

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
389660
August 12, 2003 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Personligen tycker jag det är bra när tillverkarna gör riktigt tilltagna rillbehörspaket. Med undantaget för riktigt onödiga tillbehör som nMouse t.ex.
För de som vill köpa billiga grafikkort utan lull-lull har det alltid funnits och finns bulk-varianter. Eller rentav tillverkare som enbart säljer billiga och dåligt utrustade kort. Det optimala i min mening hade ju varit om alla tillverkare kanske hade tre olika modeller, en med enbart kortet mer eller mindre, en med kortet och de tillbehör som oftast behövs (kablar osv) och kanske någon mjukvara och sedan en värstingvariant för de som vill ha en massa extra. För de som ändå tänkt köpa dessa spel t.ex tjänar man rätt stora pengar på att köpa NBox-varianten av MSIs 5900 Ultra.

I min mening handlar det om valmöjligheter och då är flera alltid bättre än några få i min mening. 😉

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
389680
August 12, 2003 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

MSI har dock alltid varit billiga samtidigt som de har bra tillbehör... 8)
titta på artiklen om MSI gForce 4 ti4200.. 😀

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
389694
August 12, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det är ju såklart ännu bättre. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 37
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL