October 31, 2001
Själv trodde jag att gränsen var nådd när 40X-brännarna lanserades, men ack vad fel man ha. Oak Technology har utvecklad en CD-RW-kontroller som kan hantera hastigheter upp till otroliga 48X för vanliga CD-R skivor och 24X för CD-RW. Kontrollern använder dessutom CAV (Constant Angular Velocity) för att bränna skivorna vilket är upptill 20% snabbare än Z-CLV-tekniken som används av de flesta snabba brännarna. Frågan är hur lång tid det tar innan det kommer ut media som klarar av dessa höga hastigheter, med tanke på att det knappt finns något utbud av 40X-skivor.
Läs pressreleasen hos Oak Technology
April 1, 2001
Det känns nog ganska onödigt med så snabba brännare för de flesta. Fast det är klart, man vill ju oftast köpa den vassaste prylen som finns 😀
När man hade en 2X brännare och bytte upp sig till 10X, då var det en ruskig skilnad i tiden det tog att bränna en CD. Men hur mycket skilnad är det i tid på en 24X brännare och en 48X ? 2 minuter ungefär. Därför känns det onödigt att göra snabbare brännare.
Hur skulle det se ut om man brände en CD-R på 30 sek? hehe
Börjar nog bli dax att utveckla DVD tekniken lite istället
February 1, 2002
absolut inte onödigt att göra snabbare brännare..
DVD tekniken utvecklas också, det kommer större skivor, och då kan det vara bra att brännarna är snabbare, iaf dvd-brännarna 😀
Jag köpte en 2x bytte upp till 4x o nu har jag en 16x och vill nu ha en ännu snabbare, så j*vla tråkigt o bränna hehe.. en sak som jag inte skulle ha något emot att ha är en cdbrännarväxlare så kan man lägga i >10 skivor o starta på kvällen så har man >10 skivor klar på morgonen, eller varför inte en hel jefla cdpress?, man blir mer och mer bortskämd med prylarna..
Så för ovanlighetens skull kan jag inte hålla med dig Iceman. ;]
1 Guest(s)