Nästa generations Xbox - Xbox 360|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nästa generations Xbox - Xbox 360
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 14, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Nu verkar det vara klart att Microsoft kommande spelkonsol, uppföljaren till dagens Xbox, kommer heta Xbox 360.
På Gamesindustry.biz har man fått uppgifter från en anonym källa som just säger att namnet på den kommande konsolen är Xbox 360, ett namn som länge cirkulerat på nätet.
Källan har även avslöjat detaljer kring konsolens logotyp och övriga design.

"British sources have confirmed that the next generation Xbox is indeed called Xbox 360, that the logo is a simple, round nexus, and that the console itself has a concave design - and a platinum white finish."

Spelkonsolen ska kunna stå upprätt, likt PlayStation 2 förmodar vi, och chassit smalnar av in mot mitten för att ge dess konkava design.
Uppgifterna om färgschemat stämmer även med den bild vi tidigare sett på den handkontroll som enligt uppgifter skulle vara ämnad för Xbox 360.
Med andra ord ser Microsoft ut att "göra en Apple", Apple som gjort succé med sin stilrena design och ljusa färger.

Källa: Gamesindustry.biz

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
872953
April 14, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

XboX² hade vari coolare.

360 = ett varv ? 😕 Ska det anspela på ett skatebordtrick och vara coolt på så vis eller? Isf borde nog de börja fundera om...
(Inget illa om skateboardsporten, men jag det var länge sen den hypen nu och idag är det nog mest en accepterad sport.)

//Andreas

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
August 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
872964
April 14, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

(ursakta, alla uteblivan a, a, och o, sitter inte vid en svensk dator for tillfallet)
skulle kanppas tro att det anspelar pa skateboard eller nagon annan sport som anvander sig av 360. Det var ju kanppast skateboardkulturen som uppfan 360, det ar ju en kand term och tal som forekommer pa en mang olika stallen nu aven i namnet pa en tv-spelskonsol.
Skulle tro att namnet har att gora med nagon designjox tex loggan, det ar antagligen inte mer komplicerat an sa.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
872975
April 14, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det kan anspela på Microsofts bredare användningsområde för Xbox 360. Den ska helt enkelt täcka hela ditt liv och ge dig alla multimediaupplevelser i ett och samma paket. Något sånt kan jag tänka mig, ser sloganen framför mig "Xbox 360 - The ultimate experience".
Nä men poängen med namnet är nog att konsolen helt enkelt ska täcka det mesta?

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
873017
April 14, 2005 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker fortfarande det är ett kasst namn 😉

Skateboard-tricket var bara ett exempel dock, kanske blev lite klumpigt forumlerat. Fullt medveten om vad 360 är ocj kan innebära också.

Och konservativ som jag är mina tongångar om spelkonsoler så tycker jag nog MS borde börja visa upp lite spel för annars känns det mest om att kommer bli just en multimediamaskin och ingen spelkonsol. Vilket gör den totalt ointressant för mig. (Medveten om att det finns andra som kan finna den en bra lösning, men nu är det mina egna intressen jag ser efter ;))

//Andreas

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
873025
April 14, 2005 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det verkar ju som att man ska visa upp en del spelsekvenser i alla fall under MTV-programmet. Sen är det nog mest fokus på dess multimediaegenskaper eftersom spelbiten redan är given.
Alltså alla vet att den kommer spela spel, så då är det inte lönt att lägga tid och energi på att skicka ut det budskapet hela tiden.
Men visst hade det varit kul med en del skärmdumpar ur spel eller liknande. 🙂

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
873035
April 14, 2005 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Alltså alla vet att den kommer spela spel, så då är det inte lönt att lägga tid och energi på att skicka ut det budskapet hela tiden.
Men visst hade det varit kul med en del skärmdumpar ur spel eller liknande. 🙂

Problemet som XboX lider av som Sonys och Nintendos konsoler inte har är minst ett par givna och alltid lika efterlängtade titlar med karaktärer/fordon/landskap/etc som i stort sett alla känner igen och tycker om. Så jag tycker du har lite fel där. Det är inte alls givet att den kommer spela spel. Det fanns en del starka titlar till XboX men dessa släpptes ju till PC senare så .. why bother? Medvetenom att jag motäsger lite av det jag ssagt tidigare om att spel är bäst på konsol men dessa spel är så "PC-lika" att det känns som det kvittar, vilket än en gång är synd 🙁 .

Eftersom XboX inte har samma grund som de andra så tycker jag det är konstigt att de inte varit aggressivare när det gäller att pumpa ut och pusha för just spel. Eller så är de helt enkelt intresserade av att ens försöka konkurrera med Nintendo och Sony utan ska försöka skapa en multimediastation med möjligheten att spela spel på, vilket känns tveksamt inte bara för mig utan även andra konsolspelare. De kanske vinner en bredare publik men förlorar av dom de redan har 🙁 .

Och högst personligen tycker jag det är väldigt synd eftersom det är alltid kul med fler konsoler och sedan Sega lämnade scenen så blev det lite snävt med bara två egentligen konsoler. XboX kom ... den var väl måttligt upphetsande i all ärlighet, men det fanns ändå en viss potential som spelmaskin, vilket de tydligen inte valt att satsa primärt på. Synd säger jag bara.
Nej fasen ... nu ska jag nog ta och ropa in ett SNES på auktion och njuta av lite äkta "konsolerande" 😎

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL