April 17, 2005
Nätaggregatet är en väldigt viktig del i din dator och det är ingen komponent
man vill ska fela när trycket på datorn blir hårt. Att köpa rätt nätaggregat är
dock inte det lättaste med tanke på att specifikationer inte betyder speciellt
mycket i dessa kretsar då siffrorna ofta missar att visa helhetsbilden. På Hexus
har man tagit fasta på detta och publicerat en minst sagt massiv jämförelse av
nätaggregat. Man har tittat närmare på inte mindre än 34 stycken olika
nätaggregat, vilket gett upphov till den artikel man nu publicerat.
Nätaggregaten man tagit med i artikeln är på allt från 250W till 700W så det ska
finnas ett aggregat för de flesta. Man har använt sig av seriös, med andra ord
svindyr, utrustning för att testa aggregaten ordentligt.
Resultatet är en minst sagt omfattande jämförelse som visar allt från nätaggregatens effektivitet till temperatur. En mycket läsvärd artikel för dem som är på jakt efter ett nytt nätaggregat eller vill se hur sitt nuvarande står upp mot konkurrensen.
[Image Can Not Be Found]
February 5, 2005
Synd att man inte hann läsa den där för mitt nätagg dog igår och då blev det ju oförutsett akut med ett nytt, hade alltså inte läst så mycket info innan.
Jaja, fick med mig ett Seasonic S12 från overclockers idag och det sa de var bra så man får väl lita på det ;), lite smått overkill dock!
September 20, 2001
TERdON wrote: [quote=Edvuld]Bara mig hexus är nere för?
Slashdottad igår (skulle tydligen vara en video någonstans i recensionen när de släpper ur den magiska röken ganska effektfullt på ett av nätaggen som måste ha lockat folk), verkar uppe igen nu.
Eeeeh, bara mig som de har satt pass på artikeln för?
May 1, 2005
Edvuld wrote: [quote=TERdON][quote=Edvuld]Bara mig hexus är nere för?
Slashdottad igår (skulle tydligen vara en video någonstans i recensionen när de släpper ur den magiska röken ganska effektfullt på ett av nätaggen som måste ha lockat folk), verkar uppe igen nu.
nope. Nått konstigt är i görningen :p :cy:
September 20, 2001
Black_light wrote: [quote=Edvuld][quote=TERdON][quote=Edvuld]Bara mig hexus är nere för?
nope. Nått konstigt är i görningen :p :cy:
För mycket trafik 😀
September 20, 2001
Delph1 wrote: En dator är inte värre än att man tänder några lampor 😉
//Andreas
Denna uppfattningen har jag med, mätte upp ~300W från vägguttaget på min dator, men jag fattar inte riktigt vad de menar i artikeln då där det står att aggen drar typ 600W från väggen? Någon som har nån förklaring?
October 7, 2002
Edvuld wrote: [quote=Delph1]En dator är inte värre än att man tänder några lampor 😉
//Andreas
Denna uppfattningen har jag med, mätte upp ~300W från vägguttaget på min dator, men jag fattar inte riktigt vad de menar i artikeln då där det står att aggen drar typ 600W från väggen? Någon som har nån förklaring?
De belastade nätaggen maximalt enligt tillverkarens specifikation. Om du inte har ett monstersystem så är det knappast troligt att du skulle kunna göra samma sak, det är väldigt få burkar som behöver mer än en sisådär 200 W. Men lite säkerhetsmarginal har ju å andra sidan aldrig skadat, och om du läser igenom recensionen var det rätt många nätaggregat som faktiskt inte klarade att leverera vad de lovade ens... 🙂
1 Guest(s)