April 17, 2005
NEC ND-3540A är en riktigt snabb brännare, rättare sagt marknadens hittills snabbaste. Innan vi går in på exakt hur snabb, kan vi berätta att den finns att få i färgerna beige, svart och silver (som vanligt) och att den är utrustad med NEC egna förfinade AOPC-teknik (Active Optimum Power Control). Detta innebär en förbättring av justering när det gäller lasereffekten i realtid för att uppnå optimal läsbarhet. Det vill säga att den helt enkelt läser in data bättre.
En annan detalj värt att nämna är att brännaren kan skriva i det nya dubbellagersformatet DVD+R9 med fin hastighet.
Hur snabb är den då? Här nedan finns de fullständiga specifikationerna från NEC. Märk väl att det nu går att bränna DVD-media med dubbla lager i 8x hastighet vilket inte är fy skam.
Läshastighet:
• DVD: 16x
• CD: 48x
Skrivhastighet:
• DVD -R: 16x
• DVD-R DL 6x
• DVD -RW: 6x
• DVD +R: 16x
• DVD +RW: 8x
• DVD +R9 8x
• CD-R: 48x
• CD-RW 32x
Anslutnings tid:
• DVD: 160 ms
• CD: 140 ms
Gränssnitt:
• ATAPI
Källa: NEC Sverige
Vill bara påpeka att denna nyhet inte är skriven av mig utan av Kristoffer Geiser, en av våra aspirerande nyhetsskribenter.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 24, 2002
Varför blir texten helt konstig i nyheterna när man inte är inloggad och läser dom, tex sådana här tecken och grejer blir det överallt "NEC ND-3540A är en"... blir ju helt oläsligt!
Loggo wrote: Varför blir texten helt konstig i nyheterna när man inte är inloggad och läser dom, tex sådana här tecken och grejer blir det överallt "NEC ND-3540A är en"... blir ju helt oläsligt!
Det är i forumet du menar förmodar jag? Det är vårt nyhetsscript som inte vill samarbeta med forumet efter vår forumsuppdatering. 🙁
Vi har försökt fixa det på flera sätt men än så länge inte lyckats.
Adam wrote: [quote=Anton K]Vill bara påpeka att denna nyhet inte är skriven av mig utan av Kristoffer Geiser, en av våra aspirerande nyhetsskribenter.
Vad var det där för reservation? 🙂
Det var ingen reservation, utan standardförfarande. Jag vill inte publicera något i mitt namn som jag inte gjort själv helt enkelt.
November 4, 2001
Tyvärr tror jag att 3540 kommer "bli en 3520"....
2500an är skitfin, 3500an lika så... När 3520an kom började det pratas om att kvaliteten på bränningarna var låg för att kunna pressa hastigheterna.
Många som har problem med 3520an tyvärr... hoppas 3540 blir en bra variant!
pompougnac wrote: nu får de fanimej se till att sänka priset på DL-media också 👿
Jo det går inte annat än att hålla med 110%.. har inte ens sneglat på DL-media sen jag skaffade DL-brännare. Det är sorgligt att det är så fruktansvärt dyrt..
January 6, 2003
Anton K wrote: [quote=pompougnac]nu får de fanimej se till att sänka priset på DL-media också 👿
Jo det går inte annat än att hålla med 110%.. har inte ens sneglat på DL-media sen jag skaffade DL-brännare. Det är sorgligt att det är så fruktansvärt dyrt..
Har köpt en DL-skiva (för att testa) än så länge...Visst dom är dyra, men grymmt vad mycket man får plats på dom!
Vad betyder DVD+R9 ? Gissar att det är DL? Så varför heter det inte DVD+R DL som det gjorde på DVD-R DL ?
December 5, 2001
ando wrote: [quote=Anton K][quote=pompougnac]nu får de fanimej se till att sänka priset på DL-media också 👿
Har köpt en DL-skiva (för att testa) än så länge...Visst dom är dyra, men grymmt vad mycket man får plats på dom!
Vad betyder DVD+R9 ? Gissar att det är DL? Så varför heter det inte DVD+R DL som det gjorde på DVD-R DL ?
Man får plats med mycket på 2 vanliga skivor också 😛
1 Guest(s)