April 17, 2005
Sommaren har haft sina ljusa stunder och för den onlinebaserade musikförsäljningen har det varit mycket av den varan. Enligt en undersökning gjord av Internetworld hos flera av de svenska butikerna visar på en uppgång på runt 50 procent bara över någon månad. I princip har alla butiker som sålt nerladdningsbar musik ökat sin försäljning med närmare 50 procent under sommarmånaderna, något som tyder på en klart växande marknad i Sverige. Inprodicon, ett företag som enligt egna uppgifter står för 85% av försäljningen av nerladdningsbar musik i Norden med sina partnerföretag, säger att ökningen väntas fortsätta. I november-december väntar man sig att sälja lika mycket som under hela övriga året.
Källa: IDG
October 24, 2003
AnonymousKiller wrote: [quote=Laglorden]Dags för skivbranschen att höja priset då! 🙄
Tror nog inte att det går. 10 kr för en låt är ganska mycket. Tycker att det borde kosta runt 1 - 5 kr som max. Och 30 - 50 kr för ett helt album.
skivbranschen.
Antar att Laglorden menar att priset på köpta CDskivor skulle höjas, inte på köpta mp3:or. Som kanske snarare borde sänkas. Jag tror dock inte priset kommer sänkas särskilt mycket...
August 7, 2003
johan_lojan wrote: [quote=AnonymousKiller][quote=Laglorden]Dags för skivbranschen att höja priset då! 🙄
Tror nog inte att det går. 10 kr för en låt är ganska mycket. Tycker att det borde kosta runt 1 - 5 kr som max. Och 30 - 50 kr för ett helt album.
skivbranschen.
Antar att Laglorden menar att priset på köpta CDskivor skulle höjas, inte på köpta mp3:or. Som kanske snarare borde sänkas. Jag tror dock inte priset kommer sänkas särskilt mycket...
Jag menar priset på mp3or såklart. Det är ju så skivbranschen brukar fungera, höj priset, höj sen priset lite till. Så länge nån fortfarande än dum nog att betala, fortsätt höj priset. Klaga sedan och försök få skatter på allt möjligt annat...
August 15, 2005
Laglorden wrote: Jag menar priset på mp3or såklart. Det är ju så skivbranschen brukar fungera, höj priset, höj sen priset lite till. Så länge nån fortfarande än dum nog att betala, fortsätt höj priset. Klaga sedan och försök få skatter på allt möjligt annat...
Förstod att du menade så.. 😎 bara att jag ville påpeka de höga priserna... 😛
1 Guest(s)