August 22, 2005
I natt har jag skrivit om lite kodsnuttar här på NordicHardware för att det ska se lite bättre ut i en del webbläsare under UNIX-baserade operativsystem. För mig och många andra har nyheter och så vidre på NH tidigare varit nästintill oläsbara, men det skall förhoppningsvis vara åtgärdat nu.
Jag har även fixat en snabbmeny i forumet, så man lättare skall kunna ta sig runt till övriga sektioner på NH. Snabbmenyn är väl lite utav en temporär lösning, men en fungerande sådan.
Jag vill gärna att ni rapporterar buggar och brister som kan uppkommit i och med uppdateringen i denna forumstråd.
September 17, 2001
niro wrote: Jag skulle vilja föreslå en likadan funktion fast med detta forums huvudtrådar istället för nuvarnade. Jag vet inte med er andra men jag har två fönster öppna, en med forumet och en med förstasidan.
Du menar inte en sådan som finns längst ner då, "hoppa till"?
September 17, 2001
nv98ling wrote: På startsidan visas de 15 senaste inläggen i forumet, men de visas i bakvänd ordning i ff, dvs nyaste inlägget ligger hamnar längst ner. I IE så är det rätt ordning, dvs nyaste inlägget högst upp.
Vet inte men det kanske bara är jag som har det här problemet?
Hehe, det är nog bara du som har det problemet skulle jag tippa på.
November 14, 2003
NH|SiBBoR wrote: [quote=nv98ling]På startsidan visas de 15 senaste inläggen i forumet, men de visas i bakvänd ordning i ff, dvs nyaste inlägget ligger hamnar längst ner. I IE så är det rätt ordning, dvs nyaste inlägget högst upp.
Man varför blir det så?
April 7, 2002
nv98ling wrote: [quote=NH|SiBBoR][quote=nv98ling]På startsidan visas de 15 senaste inläggen i forumet, men de visas i bakvänd ordning i ff, dvs nyaste inlägget ligger hamnar längst ner. I IE så är det rätt ordning, dvs nyaste inlägget högst upp.
Man varför blir det så?
Varför det blir så det vet jag inte...
Men jag har samma fel i Firefox 1.0 i Windows XP, däremot i Linux med firefox 1.0 så funkar det fint. (iofs gentoo build, men borde det spela roll?) 😕
March 5, 2002
HardCoder wrote: [quote=nv98ling][quote=NH|SiBBoR][quote=nv98ling]På startsidan visas de 15 senaste inläggen i forumet, men de visas i bakvänd ordning i ff, dvs nyaste inlägget ligger hamnar längst ner. I IE så är det rätt ordning, dvs nyaste inlägget högst upp.
Man varför blir det så?
Men jag har samma fel i Firefox 1.0 i Windows XP, däremot i Linux med firefox 1.0 så funkar det fint. (iofs gentoo build, men borde det spela roll?) 😕
skumt, är nog upplösningsrelaterat? för jag kör firefox 1.0 på winxpsp2 och det ser helt perfekt ut här. 1280x960
April 7, 2002
Fackamato wrote: [quote=HardCoder][quote=nv98ling][quote=NH|SiBBoR][quote=nv98ling]På startsidan visas de 15 senaste inläggen i forumet, men de visas i bakvänd ordning i ff, dvs nyaste inlägget ligger hamnar längst ner. I IE så är det rätt ordning, dvs nyaste inlägget högst upp.
Man varför blir det så?
skumt, är nog upplösningsrelaterat? för jag kör firefox 1.0 på winxpsp2 och det ser helt perfekt ut här. 1280x960
Tror inte det beror på upplösingen... tror det är en bugg i firefox...
Om man kollar html-koden så ska listan vara på andra hållet...
Jag testade spara ner förstasidan på disk... och starta den i firefox.
Gissa vad... med precis samma html-kod så visas listan på rätt håll (nyast överst) vad in i ... kan det bero på?
August 16, 2002
hela navigeringsgrejjen på framsidan visas i bold för mig... fett skummt...
http://quarzi.mine.nu/Start/Up.....gering.jpg
har iofs varit så länge... men om jag går in i tex galleriet så visas det korrekt igen... använder firefox... senaste
1 Guest(s)