NH läsbart i fler webbläsare|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NH läsbart i fler webbläsare
MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
786011
November 30, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|SiBBoR wrote: Kolla om allt inte är korrekt nu?

Yää... Nu funkar det...=)

Vad var fel??

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
786030
November 30, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

HardCoder wrote: Fortfarande samma fel i firefox (senaste forumsinläggen i fel ordning).
(troligtvis samma bugg) 😀

Haha, jag trodde inte du menade allvar? Ursäkta mig, men jag har inte tittat på vad det nu kan bero på. Får ta och göra det snart. Du förstår, vi hämtar ut datan från vår databas enligt stigande eller fallande ordning, så vilken klient du har skall inte påverka det, om inte HTML-koden spökar rejält. Men som sagt, jag ska kolla på det.

Etheral wrote: Nu fungerar den där rullgardinsmenyn i opera. Länkarna i menyn på startsidan fungerar också nu, dom var alla "normala" för mig förut, alltså ingen av dom var i bold

Kanon! När jag körde FF i Gentoo så var alla länkar fetstilta tidigare, men det har jag ju som sagt fixat (eller iaf försökt fixa) nu.

MULLVADEN wrote: [quote=NH|SiBBoR]Kolla om allt inte är korrekt nu?

Yää... Nu funkar det...=)

Vad var fel??

Felet heter Opera 😛 LOL

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
Member Since:
July 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
786117
November 30, 2004 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

^_^ 😛

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
Member Since:
October 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
786167
December 1, 2004 - 2:04 am
sp_Permalink sp_Print

Menyn till vänster som folk redan klagat över funkar fortfarande inte som den ska.

I IE ser allt ut som det ska - huvudkategorierna är fetstilta, de andra länkarna är inte det, och alla val är ganska små.

Kör man FF däremot så möts man av många olika sätt att bete sig, beroende på vilken sida man tittar:

1) Allt ser ut som det ska, fast mycket större. Vanligast.

2) som 1, fast annat teckensnitt. Gäller menyn under "Nyhetsarkiv".

3) som 1, fast ett tredje teckensnitt. "Recensioner"

4) All text får rätt storlek (eller kanske lite för liten), men ingen blir fetstilt. "Galleri" + alla undersidor

5) Allt ser ut precis som det ska, tror jag. Det ser i alla fall ut ungefär som i IE. 🙂 Kika efter riktig (eller i alla fall mindre dålig) kod på månadstävlingssidan. 😉

Jag har testat med FF under Windows, men liknande problem finns under Mac OS X (men jag har inte gått igenom hela menyn på de systemen utan bara tittat på startsidan). Under Gentoo Linux verkar jag däremot INTE ha problemet, varken i FF eller vanliga Mozilla. Kanske beror på att jag har färskare versioner där...

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
786168
December 1, 2004 - 2:18 am
sp_Permalink sp_Print

> TERdON
helt underbart detta allt du nämner - inte.
underligt iaf. Jag har testat med FF (1.0 som alla ska köra!), IE och Opera och jag märker inte av dessa felaktigheter. FF har jag testat både under Windows i Linux.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
Member Since:
October 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
786170
December 1, 2004 - 2:33 am
sp_Permalink sp_Print

På Mac var det visst bara 1.0 RC1, ska dubbelkolla Windows. Hur som helst är det saker som spökar, en så "ny" version borde funka skulle man kunna tycka. 😉

Edit: På Windows är det däremot version 1.0. Närmare bestämt 1.0.0.0 (leta upp binären i utforskaren -> högerklicka -> egenskaper -> version). Det är möjligt att du har 1.0.0.nåt och att de har ändrat nåt som gör att problemet inte dyker upp?

Edit2: Jag tycker vid närmare eftertanke att det är väldigt konstigt att det blir olika på de olika sidorna. Jag förutsätter lite grann att det är exakt samma kod som genererar menyn på de olika sidorna (eller borde vara). Det är inte något annat fel (någon helst annanstans) som också finns på sidorna som gör att det krånglar?

Edit2 (forts): Lite ironiskt är det att allt såg ut som det skulle för mig innan du började ändra. 🙂 Jag var ju en av de som skulle dra nytta av ändringarna. 🙂

Edit3: nä, nu ska jag gå och lägga mig. Lycka till med att krossa småkrypen jag hittade...

Choi
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 151
Member Since:
August 27, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
786187
December 1, 2004 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

NH|SiBBoR wrote: > TERdON
helt underbart detta allt du nämner - inte.
underligt iaf. Jag har testat med FF (1.0 som alla ska köra!), IE och Opera och jag märker inte av dessa felaktigheter. FF har jag testat både under Windows i Linux.

Jag har kört med Opera 7.6 och FF 1.0 en bra stund nu emot NH(1mån ca) och jag ser ingen skillnad varken för eller efter updateringen... allt funkade på bägge, både innan och efter uppdateringen.

Btw, sitter i Linux..

/Magnus "Glatt omedveten om trasiga websidor" Zet

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
786248
December 1, 2004 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: På Mac var det visst bara 1.0 RC1, ska dubbelkolla Windows. Hur som helst är det saker som spökar, en så "ny" version borde funka skulle man kunna tycka. 😉

Edit: På Windows är det däremot version 1.0. Närmare bestämt 1.0.0.0 (leta upp binären i utforskaren -> högerklicka -> egenskaper -> version). Det är möjligt att du har 1.0.0.nåt och att de har ändrat nåt som gör att problemet inte dyker upp?

Edit2: Jag tycker vid närmare eftertanke att det är väldigt konstigt att det blir olika på de olika sidorna. Jag förutsätter lite grann att det är exakt samma kod som genererar menyn på de olika sidorna (eller borde vara). Det är inte något annat fel (någon helst annanstans) som också finns på sidorna som gör att det krånglar?

Edit3: nä, nu ska jag gå och lägga mig. Lycka till med att krossa småkrypen jag hittade...

*ledsen i ögat*. är sjuk så orkar inte titta mer på detta nu men lovar att försöka krossa småkrypen vid ett senare tillfälle. Nu ska även jag ploppa till kojs.

Btw, produktversion av firefox.exe: 1.7.5: 2004110318

EDIT: det är CSS som krockar. det måste det vara. ska som sagt var kolla på det vid ett senare tillfälle.

simpn
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
Member Since:
March 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
786266
December 1, 2004 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: 1) Allt ser ut som det ska, fast mycket större. Vanligast.

WinXP, eldräven 1.0

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
Member Since:
October 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
786414
December 1, 2004 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

På min Windows-installation var det visst version 1.7.5: 2004110812. Om jag tolkar det rätt är det nyare???

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
Member Since:
September 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
786461
December 1, 2004 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

precis som terdon säger (ff 1.0)

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
786564
December 1, 2004 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Menyn blev inte alltför läcker i Firefox 1.0 (Eng) 🙂

*edit*

Instämmer i det som TERdON nämde 🙂 (tyvärr hehe)

*edit 2*

min version av ff: 1.7.5: 2004110711

*edit 3*

nu kl 2:09 så fungerar forumets utseende + startsidan fint igen, det ser jäättegölligt ut *fniss* laugh

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
Member Since:
September 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
787439
December 2, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

prima nu

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL