NH recenserar Return to Castle Wolfenstein|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NH recenserar Return to Castle Wolfenstein
Gustav_4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
Member Since:
February 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 23, 2002 - 2:44 am
sp_Permalink sp_Print

Vår eminente spelrecensent Jimmy, har en än gång satt ett nytt spel under luppen.
Denna gången gäller det krigsshootern RTCW.
Efter grundliga tester, och efter att ha lagt pannan i djupa veck flera gånger, har han nu ett rykande färskt omdömme av detta, så omtalade spel.

Läs recensionen här.

[SaC]FuZ++
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 485
Member Since:
December 22, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
147801
February 23, 2002 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Lite väl sent påtänkt ?

ProNine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1630
Member Since:
June 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
147841
February 23, 2002 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skrev den precis när spelet släpptes. Men ingen har fått upp den förrän nu..inte mitt fel iaf smile

Agathorn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
Member Since:
August 10, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
147856
February 23, 2002 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Bra resention även om jag tyckte att den inte stämde på en del punkter. T.ex. att katakomberna var bland det bästa i hela spelet. Personligen tyckte jag att de nivåerna hade mer eller mindre ingenting att göra med nazister och andra världskriget. Visst var man rädd för det mesta när man kutade runt men jag hade hellre sett att spelutvecklarna tog bort de nivåerna och lade till någonting annat istället som förde historien frammåt lite mer.
Håller med om att slutbossen var rena rama skämtet! Han var visserligen designad mycket bra med go röst osv men bjöd inte på något som helst motstånd.

AI:n är rätt kass också precis som du säger! Speciellt de där elektrifierande kryplingarna som hoppar runt på händerna! Fast det kanske var meningen att de skulle vara extra dumma!

En liten detalj också som du nog missuppfattade. Trollkarlen säger "A prison then" som svar på när "prinsen" säger något i stil med "U fool U can´t kill med", precis innan han tar upp kristallen och biner honom "a la Diablo stil" med dess kraft. Kommer inte ihåg vad du skrev att han sa men det var fel i alla fall smile
Multiplayerdelen är helt otroligt bra tycker jag själv! Det allra bästa är att man MÅSTE sammarbeta för att klara av uppdragen till skillnad från Counter Strike som jag är så otroligt trött på vid detta laget!

Tack för en bra resention!
Svara gärna på vad du tycker om mina åsikter!

mvh
Agathorn

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
Member Since:
October 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
147873
February 23, 2002 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 09:52, [SaC]FuZ++ wrote:
Lite väl sent påtänkt ?

Bättre sent än aldrig?

[SaC]FuZ++
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 485
Member Since:
December 22, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
147890
February 23, 2002 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det är sant... När kommer recensionen på Commander Keen ?

ProNine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1630
Member Since:
June 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
147897
February 23, 2002 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 14:38, Agathorn wrote:
Hej!

Bra resention även om jag tyckte att den inte stämde på en del punkter. T.ex. att katakomberna var bland det bästa i hela spelet. Personligen tyckte jag att de nivåerna hade mer eller mindre ingenting att göra med nazister och andra världskriget. Visst var man rädd för det mesta när man kutade runt men jag hade hellre sett att spelutvecklarna tog bort de nivåerna och lade till någonting annat istället som förde historien frammåt lite mer.
Håller med om att slutbossen var rena rama skämtet! Han var visserligen designad mycket bra med go röst osv men bjöd inte på något som helst motstånd.

AI:n är rätt kass också precis som du säger! Speciellt de där elektrifierande kryplingarna som hoppar runt på händerna! Fast det kanske var meningen att de skulle vara extra dumma!

En liten detalj också som du nog missuppfattade. Trollkarlen säger "A prison then" som svar på när "prinsen" säger något i stil med "U fool U can´t kill med", precis innan han tar upp kristallen och biner honom "a la Diablo stil" med dess kraft. Kommer inte ihåg vad du skrev att han sa men det var fel i alla fall smile
Multiplayerdelen är helt otroligt bra tycker jag själv! Det allra bästa är att man MÅSTE sammarbeta för att klara av uppdragen till skillnad från Counter Strike som jag är så otroligt trött på vid detta laget!

Tack för en bra resention!
Svara gärna på vad du tycker om mina åsikter!

mvh
Agathorn

Någon dammsög bakom mig när jag kollade introt :bgrin:

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
Member Since:
October 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
147927
February 23, 2002 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 16:37, [SaC]FuZ++ wrote:
Jo det är sant... När kommer recensionen på Commander Keen ?

Moget

Agathorn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
Member Since:
August 10, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
147928
February 23, 2002 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 16:53, Pronine wrote:

On 2002-02-23 14:38, Agathorn wrote:
Hej!

Bra resention även om jag tyckte att den inte stämde på en del punkter. T.ex. att katakomberna var bland det bästa i hela spelet. Personligen tyckte jag att de nivåerna hade mer eller mindre ingenting att göra med nazister och andra världskriget. Visst var man rädd för det mesta när man kutade runt men jag hade hellre sett att spelutvecklarna tog bort de nivåerna och lade till någonting annat istället som förde historien frammåt lite mer.
Håller med om att slutbossen var rena rama skämtet! Han var visserligen designad mycket bra med go röst osv men bjöd inte på något som helst motstånd.

AI:n är rätt kass också precis som du säger! Speciellt de där elektrifierande kryplingarna som hoppar runt på händerna! Fast det kanske var meningen att de skulle vara extra dumma!

En liten detalj också som du nog missuppfattade. Trollkarlen säger "A prison then" som svar på när "prinsen" säger något i stil med "U fool U can´t kill med", precis innan han tar upp kristallen och biner honom "a la Diablo stil" med dess kraft. Kommer inte ihåg vad du skrev att han sa men det var fel i alla fall smile
Multiplayerdelen är helt otroligt bra tycker jag själv! Det allra bästa är att man MÅSTE sammarbeta för att klara av uppdragen till skillnad från Counter Strike som jag är så otroligt trött på vid detta laget!

Tack för en bra resention!
Svara gärna på vad du tycker om mina åsikter!

mvh
Agathorn

Någon dammsög bakom mig när jag kollade introt :bgrin:

*lol*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL