December 19, 2000
Jon Kullberg gör sin första recension på NH sedan han blev intagen i samband med rekryteringen vi hade för ett tag sedan. Det är ingen liten uppgift han fått bita i tillsammans med Anton, chefredaktören på NH. Totalt testar de hela 7 KT400-baserade moderkort, av totalt 6 tillverkare.
Testerna visar att KT400 har brister och omogen teknik, och att föregående KT333 står sig bra mot nästa generations AMD-moderkort. Nya tillbehör och andra features gör dock KT400 intressantare och med kommande biosuppdateringar kan KT400 verkligen bli något att bita i.
Följ med i testlabbets 18 sidor långa test-resa som tar upp tekniken, nya features, tester och mycket mer. Två redaktörens val och en bästa produkt summerar denna djupdykning inom vad vi kallar "KT333A".
October 13, 2001
Kolla in funktionerna på Asus kortet.. tror ni inte det kommer va bra?
http://www.asus.com/mb/socketa.....rview.htm#
hmm kanske fel forum?
Trevligt att ni gillade recensionen! Vi hade gärna haft med Asus bidrag till KT400 i recensionen men tyvärr är det inte den lättaste uppgiften att få med produkter från Asus i recensioner men vi kommer försöka att även få med Asus A7V8X i roundupen. Vi kommer förmodligen uppdatera med flera olika kort så det är bara att hålla utkik. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
Återigen mycket trevligt att höra fler som tycker om recensionen det gör att alla extra timmars slit känns motiverat. 😉
Detta är ett koncept vi har för avsikt att fortsätta med inom flera kategorier och inte bara moderkort. Vad jag menar är stora roundups istället för flera tester på enstaka kort. Det gör det möjligt för oss att recensera fler produkter och i vår mening ger det en bättre jämförelse för läsaren. Men jag skulle gärna vilja höra era åsikter och vad ni föredrar. Enstaka recensioner eller roundups?
Tekniknörd som gillar att träna.
December 2, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Återigen mycket trevligt att höra fler som tycker om recensionen det gör att alla extra timmars slit känns motiverat. 😉
Detta är ett koncept vi har för avsikt att fortsätta med inom flera kategorier och inte bara moderkort. Vad jag menar är stora roundups istället för flera tester på enstaka kort. Det gör det möjligt för oss att recensera fler produkter och i vår mening ger det en bättre jämförelse för läsaren. Men jag skulle gärna vilja höra era åsikter och vad ni föredrar. Enstaka recensioner eller roundups?
Jag föredrar nog mer roundups, lättare att se vilket som är bäst osv och vilka som har bister och fördelar.
Tycker även det är bra att ni är objektiva och inte manupilerar testresultat osv... Och att ni genomskådar fusk som att vissa moderkort kör en lätt FSB överklockning 😉
1 Guest(s)