November 27, 2003
Kaleid wrote: http://www.datafuse.net/page.p.....p?news=722
Jag fattar inte? Eller missade jag något :wide:
//Andreas
November 27, 2003
Kaleid wrote: Det är väl inget speciellt med den länken. Tyckte det var intressant att det kom andra uppgifter från annat håll. T.ex. mängden minne.
Men nog så verkar IGN ha bättre koll.
Jo men ryktena om en dual-core PPC på 2.5GHz och 512MB RAM har cirkulerat länge 😉
IGNs artikel ger jag inte så mycket för heller eftersom konsolen inte är här ännu och de skriver ju dessutom att många av företagen jobbar med hårdvara som snarare är GC än Revolution. Jag tror på inga vis att Revolution ska kunna mäta sig med PS3 eller 360, men Nintendo har ett väldigt trevligt avtal med en minnestillverkare så jag förstår inte varför de skulle vilja snåla med minnet. Att sedan grafikkretsen är byggd av ATi och troligen kommer innehålla mycket av deras testade teknologier så tror jag nog att även grafiken kan vara klart attraktiv, även om den bara kommer ut i 480p.
//Andreas
January 13, 2004
Delph1 wrote: [quote=Boomhauer]Inget HD-stöd?! Där rök det köpet 🙁 Jag hade verkligen sett fram emot revolution men det är alldeles för grötigt att spela tv-spel i vanlig upplösning.
Hellre att jag har kul än bara högupplösta texturer.
//Andreas
Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är en orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
edit: stavning
November 27, 2003
Boomhauer wrote: [quote=Delph1][quote=Boomhauer]Inget HD-stöd?! Där rök det köpet 🙁 Jag hade verkligen sett fram emot revolution men det är alldeles för grötigt att spela tv-spel i vanlig upplösning.
Hellre att jag har kul än bara högupplösta texturer.
//Andreas
Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är ett orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
Det kan jag hålla med om. Man minns inte dom som alls så pixliga som de faktiskt var. Men Revolution ska ändå stöda 480p, vilket är klart mycket mer än både GC, PS2 och alla andra tidigare konsoler och eftersom Nintendo har en viss vana i att använda teknologier för att kompensera den låga upplösningen, de började ju redan med N64 med det, så har jag hopp om att det kommer se rätt ok ut ändå 🙂
//Andreas
August 16, 2003
Boomhauer wrote: Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är en orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
men det beror ju på att du har en kass TV också...
January 13, 2004
Poontus wrote: [quote=Boomhauer]Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är en orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
men det beror ju på att du har en kass TV också...
Jo B&O är ju som bekant rent skit 🙄 Jag spelade för övrigt inte PS2 hemma hos mig..
1 Guest(s)