Nintendo Revolution kraftfull som en trimmad Xbox|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nintendo Revolution kraftfull som en trimmad Xbox
Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
Member Since:
June 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
988780
December 8, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print
Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
988792
December 8, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaleid wrote: http://www.datafuse.net/page.p.....p?news=722

Jag fattar inte? Eller missade jag något :wide:

//Andreas

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
Member Since:
June 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
988809
December 8, 2005 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl inget speciellt med den länken. Tyckte det var intressant att det kom andra uppgifter från annat håll. T.ex. mängden minne.
Men nog så verkar IGN ha bättre koll.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
988811
December 8, 2005 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaleid wrote: Det är väl inget speciellt med den länken. Tyckte det var intressant att det kom andra uppgifter från annat håll. T.ex. mängden minne.
Men nog så verkar IGN ha bättre koll.

Jo men ryktena om en dual-core PPC på 2.5GHz och 512MB RAM har cirkulerat länge 😉

IGNs artikel ger jag inte så mycket för heller eftersom konsolen inte är här ännu och de skriver ju dessutom att många av företagen jobbar med hårdvara som snarare är GC än Revolution. Jag tror på inga vis att Revolution ska kunna mäta sig med PS3 eller 360, men Nintendo har ett väldigt trevligt avtal med en minnestillverkare så jag förstår inte varför de skulle vilja snåla med minnet. Att sedan grafikkretsen är byggd av ATi och troligen kommer innehålla mycket av deras testade teknologier så tror jag nog att även grafiken kan vara klart attraktiv, även om den bara kommer ut i 480p.

//Andreas

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
Member Since:
January 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
988992
December 8, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Boomhauer]Inget HD-stöd?! Där rök det köpet 🙁 Jag hade verkligen sett fram emot revolution men det är alldeles för grötigt att spela tv-spel i vanlig upplösning.

Hellre att jag har kul än bara högupplösta texturer.

//Andreas

Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är en orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
edit: stavning

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
989000
December 8, 2005 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: [quote=Delph1][quote=Boomhauer]Inget HD-stöd?! Där rök det köpet 🙁 Jag hade verkligen sett fram emot revolution men det är alldeles för grötigt att spela tv-spel i vanlig upplösning.

Hellre att jag har kul än bara högupplösta texturer.

//Andreas

Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är ett orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..

Det kan jag hålla med om. Man minns inte dom som alls så pixliga som de faktiskt var. Men Revolution ska ändå stöda 480p, vilket är klart mycket mer än både GC, PS2 och alla andra tidigare konsoler och eftersom Nintendo har en viss vana i att använda teknologier för att kompensera den låga upplösningen, de började ju redan med N64 med det, så har jag hopp om att det kommer se rätt ok ut ändå 🙂

//Andreas

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
989088
December 9, 2005 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är en orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
edit: stavning

men det beror ju på att du har en kass TV också...

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
Member Since:
January 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
989121
December 9, 2005 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=Boomhauer]Jag håller i grund och botten med, men efter att ha hållt mig till datorspel några år så blir det ganska frustrerande med den kassa upplösningen på en tv. Något jag märkte när jag spelade soulcalibur (eller vad det heter) till PS2 förra veckan efter över ett år utan att ha tittat åt ett tv-spel. Det var riktigt grynigt. Titta bara på perfect dark till N64 också där de försökt klämma in så mkt effekter och texturer som möjligt. Problemet är bara det att tvn har för få "pixlar" och för dålig skärpa för att kunna visa allt och resultatet är en orgie av utsmetade färger samt att man knappt ser vad man gör. För att inte nämna 4-player split screen..
edit: stavning

men det beror ju på att du har en kass TV också...

Jo B&O är ju som bekant rent skit 🙄 Jag spelade för övrigt inte PS2 hemma hos mig..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 72
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL