April 17, 2005
Nintendo har ännu inte
släppt några officiella uppgifter om specifikationerna på deras nästa
generations spelkonsol Revolution. Nu har det dock dykt upp ytterligare
inofficiella uppgifter kring konsolens specifikationer och dem ska komma från en
anställd hos spelutvecklaren Factor 5. Samma anställda som ska ha läckt
information om Xbox 360s specifikationer som visade sig stämma nästan till punkt
och pricka. Med andra ord kan det finnas anledning till att tro att detta
verkligen är specifikationer som kan stämma med Nintendos planer. Om dem nu
stämmer ser det faktiskt inte så pjåkigt ut även om vi är bortskämda med
Microsoft och Sonys avancerade hårdvara.
De specifikationer som rapporterats kan sammanfattas på följande sätt:
- 1 dual-threaded IBM Custom PowerPC 2.5 GHz core with 256KB of L1 cache, 1MB of L2 cache, and maybe a rumored L3 cache as well.
- 256MB of 1T-SRAM for an ATI Custom-based RN520 600 MHz GPU that will support up to 2048x1268 resolution, though HD support is still being decided. [/list]
- 512MB of 700 MHz 1T-SRAM for the Revolution’s main memory.
- And an extra 32MB just for a Physical Processing Unit (PPU) chip to help the CPU and GPU with the processing load. [/list]
Det ser som sagt var rätt lovande ut för Nintendo Revolution även på hårdvarusidan, där vi annars förberett oss på det värsta. Vi vet inte om dessa specifikationer stämmer alls, men gör dem det och Nintendo kan utnyttja sin revolutionerande handkontroller kan nog Nintendo Revolution göra riktigt bra ifrån sig.
Källa: Joystiq
July 20, 2001
snacka om våtdröm
Jag som helt hade tänkt hoppa över den kommande generationen och sakta invänta att nintendo skulle göra en SEGA. Men nu är de ingen tvekan längre. Jag ska ha en Revolution, dels pga av den underbara handkontrollen, dels pga att hårdvaran inte är en Gamecube på epo, utan de är en del muskler. Sedan får vi inte glömmabort att den kommer kunna spela gamla go classicer på den oxå. Jag kommer aldrig kunna sluta spela spel som Super Mario 64, Metroide Prime eller Zelda.
Livet är UNDERBART!!!
November 27, 2003
Redfaction wrote: mm golden eye i multiplayer kanske i HD då..:)
HD verkar det inte blir något 🙁 480p är det enda som finns bekräftat.
Black_light wrote: Jag fattar ingenting av de specsen, så ja tänker fråga er som är mindre korkade än mig 😛 Är denna konsolen kraftfullare än PS3an?
Omöjligt att svara på. Cell är ju byggd för att pumpa ut HD-media så ifråga om ren upplösning så är Broadway inte lika snabb. Däremot spelar grafikkretsen i samma liga som PS3ans.
Jag köper dock inget av detta. När jag ser Nintendo presentera uppgifterna då tror jag det. Detta är bara ett rykte än så länge.
//Andreas
1 Guest(s)