Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontro|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontro
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 28, 2005 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Epic är en mycket välkänd spelutvecklare och är det inte några nya heta speltitlar som gäller skapar Epic ofta uppmärksamhet genom att tala högt och öppet om spelrelaterade produkter. Man brukar inte skräda med orden och det har inte heller Mark Reign på Epic gjort när han under ett Live-event för IGN uttalade sig om Nintendo Revolution och specifikt dess unika handkontroll. Mark Reign kunde lova att Nintendo Revolution kommer få stora mängder med speltitlar som enbart utvecklas för att passa så bra som möjligt med Revolutions handkontroll. Något som kan betyda att många spel tappar fokus på att helt enkelt vara ett bra spel.

"Don't kid yourself - you're going to see more gimmicky, crappy, cheap, I-wish-I-hadn't-bought-it gimmick games based around that controller than you can ever possibly imagine."

Mark Reign hade inte mycket positivt att säga om Nintendos nästa generationsspelkonsol och det faktum att han inte ens räknade Revolution som en nästa generationsspelkonsol säger en hel del. För honom fanns det bara två nästa generationsspelkonsoler, Xbox 360 och PlayStation 3.

Hur mycket sanning som ligger bakom dessa ord är självklart svårt att säga men detta gör det knappast lättare för Nintendo som annars nyligen överraskade när man meddelade att Revolution kan komma att lanseras redan i april 2006.

Källa: The Inquirer

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970154
October 28, 2005 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Det roliga är ju att han inte bara idiotförklarar samtliga andra spelutvecklare men även konsumenterna :eye:

//Andreas

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
970174
October 28, 2005 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att han tar i lite väl mycket! 🙂

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970179
October 28, 2005 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Mark Reign kan ta sig i röven.

AnonymousKiller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 460
Member Since:
August 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
970181
October 28, 2005 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Vem bryr sig? Jag vill inte lira Epics FPS på min Revolution.

PooSlice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
Member Since:
December 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970304
October 28, 2005 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nåja något missvisande titel kanske, det är ju inte EPIC som företag som går ut och säger detta.

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
January 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970311
October 28, 2005 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

PooSlice wrote: Nåja något missvisande titel kanske, det är ju inte EPIC som företag som går ut och säger detta.

Epic Games’ vice president Mark Reign
wink

Divion^
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
Member Since:
January 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970320
October 28, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker han skämmer ut sig faktiskt.

"Något som kan betyda att många spel tappar fokus på att helt enkelt vara ett bra spel."

Tror jag knappast att det kommer bli. Tror det kommer funka hur bra som helst och komma massa bra spel till Revolution. Men det är bara vad jag tror, medans Mark lovar något...

Sedan hur jävla bra var pariah? Ja inte var det ett bra spel iaf. Utan dom la nog lite väl mycket tid på grafiken istället för att göra ett bra spel. Så i mina ögon skall Mark bara knipa.
Det bör tilläggas att jag verkligen inte är ett Nintendo fan, utan jag tror på den nya kontrollen som koncept bara. Tror... inte lovar.

Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
970326
October 28, 2005 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillar inte heller den mannen, men han har en poäng. Vore jag spelutvecklare, så skulle jag välja den bästa maskinen med störst kundbas. I detta fall PS3.

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
Member Since:
February 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
970350
October 28, 2005 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Nintendo har dock ingen liten kundbas de heller, särskilt i asien!

har har ju dock inte helt fel, nintendo har ju många konstiga och underliga spel, men det är ju samtidigt det som gör det till vad det är, det SKA vara så!

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970398
October 28, 2005 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Han har en poäng när han säger att det säkert kommer komma många dåliga spel som bara sattsar på handkontollen, men vilka konsoler har inte dåliga spel?

Tror att revolution kommer bli riktigt kul att spela på iaf.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970425
October 28, 2005 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

jag sa detta för ett tag sedan: jag tycker att Nintendo skulle ha gjort som SEGA. satsa på att göra bra spel istället för dåliga konsoller. ge ut Super Mario och liknande titlar till Xbox och PlayStation. skulle ju sälja hur bra som hellst (jag skulle i alla fall köpa till min Xbox) 😀

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970452
October 28, 2005 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: jag sa detta för ett tag sedan: jag tycker att Nintendo skulle ha gjort som SEGA. satsa på att göra bra spel istället för dåliga konsoller.

Utveckla det där, för jag får inte ihop det med vad som faktiskt har hänt hitills :wide:

//Andreas

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970470
October 28, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hah?
GameCube floppade ju?
nu försöker dom igen, med en maskin som redan från början är mycket svagare, Epic sågar handkontrollen.
att ta fram en konsoll kostar ju hur mycket som hellst.
men att utveckla spel som redan har ett bra rykte och stor "vill ha faktor" sälja dom till Sony och MicroSoft. lätta pengar, nu så gör dom något som att satsa pengar på ett lotteri...

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
Member Since:
August 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
970477
October 28, 2005 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det roliga är ju att han inte bara idiotförklarar samtliga andra spelutvecklare men även konsumenterna :eye:

//Andreas

ja, men har man nintendo får man ju skylla sig själv .. 😉

Friamannen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
Member Since:
April 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970577
October 28, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: hah?
GameCube floppade ju?
nu försöker dom igen, med en maskin som redan från början är mycket svagare, Epic sågar handkontrollen.
att ta fram en konsoll kostar ju hur mycket som hellst.
men att utveckla spel som redan har ett bra rykte och stor "vill ha faktor" sälja dom till Sony och MicroSoft. lätta pengar, nu så gör dom något som att satsa pengar på ett lotteri...

Flopp och flopp, rolig var den.
"Epic sågar handkontrollen"... Ja herregud, Nintendo är körda. Epic har ju sågat deras nya kontroll!

-----------------

Att Nintendo inte skulle lyckas få fram bra spel pga att kontrollern är ny och innovativ är ett jävla skitsnack och "önsketänkande". De har lyckats med nytänkande förut. Tycker inte det finns några riktigt bra argument mot Revolution än.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
Member Since:
January 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
970621
October 28, 2005 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför måste en handkontroll se ut på ett visst sätt? Bara för att en stereotyp använts sedan de första konsollerna, rent av game & watch och kanske ännu äldre spel (om det finns) så betyder det ju inte att den är bättre än någon annan. Men det gäller förstås att spelutvecklarna inte är för trångsynta och man får väl hoppas att de riktiga ideskaparna inte delar Reigns bakåtsträvande mentalitet.

inquirer wrote: Reign went on to survey that only 10% of those present owned a Gamecube and no other console. Having narrowed this down from an initially large number of hands raised for the original question, who owns a Gamecube, he continued, "Hard to make a business on less than 10 per cent."

Så han menar att om man har mer än en konsoll så köper man inga spel? :-s Han stinker..

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
970724
October 29, 2005 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: hah?
GameCube floppade ju?
nu försöker dom igen, med en maskin som redan från början är mycket svagare, Epic sågar handkontrollen.
att ta fram en konsoll kostar ju hur mycket som hellst.
men att utveckla spel som redan har ett bra rykte och stor "vill ha faktor" sälja dom till Sony och MicroSoft. lätta pengar, nu så gör dom något som att satsa pengar på ett lotteri...

GameCube har inte sålt i de mängder som man hoppats, men den har fortfarande dragit in enorma mängder pengar till Nintendo. Den är på inga underlägsen de andra, det är andra faktorer som lett till att den sålt dåligt och dessa har man insett är fel. Jag vet int ehur många gånger jag skrev det i senaste artikeln.

Om Revolution är svagare vette fasen om jag kan hålla med om heller. Mycket eftersom vi inte ens vet hur den kommer att te sig, men från vad den verkar så är grafikchipet så gott som helt upp till par och processorn ifråga vet vi ju inget om så även om den må ha färre kärnor och lägre frekvens så kan jag leva med det om det nu faktiskt visar sig att man kommer kunna utnyttja kraften, vilket vi för övrigt blivit lovade då man uttalat sig om hur mycket lättare konsolen kommer att vara att jobba med, vilket jag är tveksam till att man någonsin kommer kunna göra med Cell, men möjligtvis med Xenon.

Historien ser i stort likadan ut om man tittar tillbaka med undantag av just GC. Nintendos maskiner har alltid varit kraftfulla utan att vara onödigt komplexa.

//Andreas

Avatar
Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
Member Since:
February 13, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
970890
October 29, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Historien ser i stort likadan ut om man tittar tillbaka med undantag av just GC. Nintendos maskiner har alltid varit kraftfulla utan att vara onödigt komplexa.

//Andreas

Håller med dig starkt där!!!! Det dom jobbar mest med är känslan i spelandet. Dom tar ju en risk nu när dom ska ha en ny typ av handkontroll men jag tror man även ska kunna ha en standard kontroll till den om man vill det. Annars kan de ju vara lite surt om man inte gillar den nya kontrollen, typ som att äta med pinnar el kniv & kaffel :bgrin: Men Nintendo brukar ju inte göra bort sig när dom lanserar något nytt för att öka känslan. Tycker det är bra att dom börjar sattsa på nånting som inte ska likna nånting annat.... När jag var lite dröm pratade jag och mina kompisar om hur coolt de skulle vara och ha handskar och styra spelet med. Dehära kan vara ett steg i rätt riktning för att få ultimat spel känsla, De kanske blir en flopp men det kan vara en början på något stort....Vem vet.... vem vet.... Bara vänta och se.... För ca 6-8 år sen var jag på en spel mässa och där fanns de ca 20 enheter med massa konstiga dosor osv.... Testade typ alla och de var extrem grafik på dom för att vara så många år sen. Efter har jag bara sett en i action och de var Jaguar nånting....

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
970909
October 29, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kontrollern verkar ju för det första vara klockren, då den som är till xbox suger helt.

Coolt att få svinga svärd och styra ficklampan själv utan att bara använda tummen.

Nintendo har ju hur skön grafik som helst på alla deras konsoller.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 40
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL