Nintendo Revolutions handkontroll slår världen med häpnad|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nintendo Revolutions handkontroll slår världen med häpnad
Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
951161
September 16, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Imagine wrote: Vissa mindre ändringar?
Har du nån källa, eller är det vad du tror?

Det har gjorts uttalanden från deras ganska frispråkiga VD om att man ska känna igen sig tydligt i den nya handkontrollen.

Imagine wrote: Om du köper en hårddisk?
Dom har ju sagt att dom bara släpper en version, så jag utgick från att man får en med.
Har du nån källa som stärker ditt utalande?

Visst kommer det bara finnas en version och hårddisken kommer vara ett tillbehör till den. Ytterliggare en sak VDn slängt ur sig i ett flertal intervjuer.

Imagine wrote: Om inte Blu-ray vinner stort över HD-DVD så får vi två format. Filmbolagen kommer såklart inte ignorera att det släpps miljoner spelare som stödjer Blu-ray. Det massiva stöd som redan finns garanterar att formatet lever kvar under PS3:ans livstid om inte längre...

Att ha två format är inte ett alternativ i långa loppet. Det blir bara montruöst dyrt. Filmbolagen bryr sig givetvis om att det kommer finnas mängder med spelare med Blu-ray men HD DVD ska ju å sin sida vara billigare. Vi kommer inte att se ett speciellt långvarigt krig och i absolut värsta fall så förlorar Blu-ray, men Sony kommer säkerligen fortsätta släppa titlar, men knappast i den utsträckning som man behöver för att motivera en integrering av Blu-ray-stöd i spelaren. För film dvs.

För det ska det poängteras att spelen kommer använda Blu-ray som lagringsmedia så även om blu-ray skulle förlora mot HD-DVD så gör det ju stor nytta då vi slipper diskbyten mm som Xbox kommer dras med pga de kör med DVD fortfarande.

//Andreas

AnonymousKiller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 460
Member Since:
August 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
951163
September 16, 2005 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Imagine wrote: PS3:an kontroll är ju inte heller visad. Den uppvisade var en prototyp.

Du, allting som visades på E3 var prototyper. Vet du exakt vad prototyp betyder för något? Tror inte att sony kommer att göra några stora ändringar på handkontrollen. Tycker den blir snygg om den kommer i någon annan färg än silver och om den är ganska liten och behändig =)

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
951218
September 16, 2005 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Delph1] [quote=pompougnac]Frågan är om detta är en kontrollrevolution i rätt riktning eller om det bara är ett lamt försök att istället för att visa upp tekniska maskiner visa upp galna handkontroller... Hoppas inte spelkänslan, som Nintendo har så varmt om hjärtat, förloras iom den nya kontrollen... måste bli jobbigt i längden att röra hela handleden istället för tummen när man ska styra

Du läste inte någon av artiklarna eller missupfattade du det hela? Om det är något de försökt värna om är det ju just spelkänslan och inte att bara spotta ur sig en massa tekniska fakta. Handkontrollen i sig är ju dock en väldigt imponerande teknisk maskin om något.

//Andreas

Det jag menar är att det känns lite som att Nintendo hittat på en galen kontroll som kanske inte egentligen gör spelandet mer roligt, bara mer mödosamt, eftersom de förmodligen står i skuggan av vad xbox360 och ps3 kommer att prestera rent tekniskt. De har alltså istället för att ta upp kampen med Sony och Microsoft på den tekniska prestandasidan, gått sin egen väg (som så ofta förr). Frågan är om det är på gott eller ont.

Bara för att en kontroll är innovativ och banbrytande innebär inte det automatiskt att den höjer spelkänslan.

Är det någon som glömt att Nintendo i princip uppfunnit gamepaden så som vi känner till den (Game & Watch - Donkey Kong med flera. Underskriven hade 20-tal spel 81 och framåt).

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
951221
September 16, 2005 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Damn! Trodde inte jag skulle behöva köpa någon next-gen konsoll, men nu blev det helt plöttsligt ändring på det... I blame Nintendo!

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
951722
September 18, 2005 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Imagine wrote: Sen att PS3:an får Linux och Blu-ray är väl mer än bara ökade pixlar, och bra mycket viktigare än ett gyro?

Jag är en stor angängare av Linux men jag vill inte ha linux på min SPEL-konsol. På min spelkonsol vill jag (drumroll) spela! Inte kompilera om kernels ^_^

Och nej, jag tycker inte att varken Linux eller Blue-ray är viktigare än ett gyro. Tycker ett gyro är mycket mera innovativt än ett nytt discformat som gör det möjligt att ha dubbelt så högupplösta texturer på tvn. (Samma tv som ändå bara visar 468xvad-det-nu-är som PAL har som upplösning.).

Fast alla har vi olika åsikter och det är ju tur det, tråkigt det skulle bli annars.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 73
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL