April 17, 2005
Enligt sajten Revolution Portal kan vi vänta oss att Nintendo lanserar sin spelkonsol Wii den 24 november och det till ett pris på 149 brittiska pund, drygt 2000 kronor. Enligt tidningen MCV som är källan till uppgifterna ska även tillgängligheten vara god på spelkonsolen så att de flesta som tänkt köpa sig eller någon bekant en Wii-spelkonsol i julklapp ska få sina behov täckta. Om priset på konsolen stämmer skulle det betyda att Nintendo har ordentlig marginal till sina konkurrenter, Microsoft och Sony, vilket dock varit ganska väntat. Nintendo Wii kommer kosta runt 700 kronor mindre än Xbox 360 Core och mäktiga 4000 kronor mindre än PlayStation 3. Nintendo kommer utan tvekan ha priset på sin sida och hur långt det räcker återstår att se.
April 26, 2003
February 22, 2006
hymer wrote: [quote=Ctrl]Sedan har väl Nintendos konsoler alltid varit billigare ? Men spelen brukar vara på tok för dyra många ggr *tycka*
N64 va inte billigare än PS1 😛
Om jag inte minns fel så var N64 starkare med 😉
Wii kommer vara givet om jag har ett jobb, söker febrilt efter det nu...
November 27, 2003
freddegbg wrote: [quote=hymer][quote=Ctrl]Sedan har väl Nintendos konsoler alltid varit billigare ? Men spelen brukar vara på tok för dyra många ggr *tycka*
N64 va inte billigare än PS1 😛
Om jag inte minns fel så var N64 starkare med 😉
Wii kommer vara givet om jag har ett jobb, söker febrilt efter det nu...
Jo, N64 var det kraftfullaste du kunde få tag på då. En av de främsta anledningarna till att Sega valde att ge upp Saturn så snabbt.
//Andreas
February 22, 2006
1 Guest(s)