June 8, 2001
Bjornstrom wrote: [quote=Redfaction]Grafiken på Wii är ungefär som för 5år sedan på PC..:) Sen säger jag inte att PS3 elelr 360 skulle vara roligare men de kan ju lite mer än bara vara ett tv spel.
Köper man Nintendo för grafiken 😮 ?
Ja, förut kunde man köpa Nintendo för grafiken. Tyckte NES, SNES, N64 och GC kunde i jämförelse klara sig bra grafikmässigt ifall man jämför med andra konsoler. Nu känns det som Nintendo kommer ligga ganska långt efter 360, PS3 och speciellt PCn.
November 22, 2001
Kaleid wrote: Nu känns det som Nintendo kommer ligga ganska långt efter 360, PS3 och speciellt PCn.
Sen när bryr sig en gamer om det?
Delph1 wrote: [quote=Bjornstrom]Varför ska man bara kunna spel på ett tv-spel ? jag tycket det är bra med ett tv-spel som har fler funktioner. T.ex media central som fungerar gr8 med x-box. etc....
Ja men det är ju också allt ett Xbox duger till 😉
//Andreas
Du tog orden ur munnen på mig.
June 8, 2001
Json_81 wrote: [quote=Kaleid]Nu känns det som Nintendo kommer ligga ganska långt efter 360, PS3 och speciellt PCn.
Jag spelar fortfarande spel från 1998 (Thief Gold), men jag vill gärna att det ska bli bättre på alla plan.
De flesta PC spelarna bryr sig nog om grafiken i alla fall, t.ex. folk på den här sidan som överklockar allt de kan komma över för de där extra bilderna/sekund för att kunna ha ännu bättre inställningar övrigt.
Recensenter skriver om grafik och spel med hög kvalité på grafik blir ofta hypade, kolla bara på Crysis...
Det finns fördelar med att Wii inte är ett grafikmonster och det är det inte kommer tar inte lika lång tid att skapa det visualla för spelen så man kan kanske använda den tid som blir över till AI, fysik, gameplay och annat viktigt.
Men, Wii borde ändå ha varit kraftfullare. Om inte för grafiken, varför inte en dedikerad fysik eller AI chip? Det finns mycket man kan förbättra på de där punktarna...kanske revolutionera? 😉
November 22, 2001
Kaleid wrote: [quote=Json_81][quote=Kaleid]Nu känns det som Nintendo kommer ligga ganska långt efter 360, PS3 och speciellt PCn.
Jag spelar fortfarande spel från 1998 (Thief Gold), men jag vill gärna att det ska bli bättre på alla plan.
De flesta PC spelarna bryr sig nog om grafiken i alla fall, t.ex. folk på den här sidan som överklockar allt de kan komma över för de där extra bilderna/sekund för att kunna ha ännu bättre inställningar övrigt.
Recensenter skriver om grafik och spel med hög kvalité på grafik blir ofta hypade, kolla bara på Crysis...
Det finns fördelar med att Wii inte är ett grafikmonster och det är det inte kommer tar inte lika lång tid att skapa det visualla för spelen så man kan kanske använda den tid som blir över till AI, fysik, gameplay och annat viktigt.
Men, Wii borde ändå ha varit kraftfullare. Om inte för grafiken, varför inte en dedikerad fysik eller AI chip? Det finns mycket man kan förbättra på de där punktarna...kanske revolutionera? 😉
Folk som håller på o överklockar är extremt sällan seriösa gamers.
Personligen känner jag inget större behov av bättre grafik än GC så länge det är bra spel. Jag ser hellre att det satsas på spelkänsla än grafik.
Det enda jag har svårt med när det gäller grafik är pixlighet, men det e ju inget problem med GC'n så Wii lär bli kanon 🙂
Visst kunde de satsat på fysik/ai-chip men när hade vi fått konsollen då? Och vad hade den kostat?
Jag tycker Nintendo gör helt rätt i att satsa på spelen.
November 27, 2003
http://www.gamesindustry.biz/c.....?aid=19686
NoA var lite för snabba, Wii är inte regionsfri.
//Andreas
December 17, 2005
Delph1 wrote: http://www.gamesindustry.biz/c.....?aid=19686
NoA var lite för snabba, Wii är inte regionsfri.//Andreas
Trist 🙁
February 5, 2005
Lite av en pik i de andra konsoltillverkarna att nintendo kommer att tjäna pengar även om de bara säljer en massa konsoler och inte särskilt mycket spel! ;). Förmodligen en väldans bra affär för Nintendo, både vinst på konsolen + bra med vinst på spelen (som kostar lika mycket som förrut).
December 17, 2005
mitrix wrote: Lite av en pik i de andra konsoltillverkarna att nintendo kommer att tjäna pengar även om de bara säljer en massa konsoler och inte särskilt mycket spel! ;). Förmodligen en väldans bra affär för Nintendo, både vinst på konsolen + bra med vinst på spelen (som kostar lika mycket som förrut).
Går nog bättre för Sony och Microsoft.. Så inte vet jag ?
November 22, 2001
Bjornstrom wrote: [quote=mitrix]Lite av en pik i de andra konsoltillverkarna att nintendo kommer att tjäna pengar även om de bara säljer en massa konsoler och inte särskilt mycket spel! ;). Förmodligen en väldans bra affär för Nintendo, både vinst på konsolen + bra med vinst på spelen (som kostar lika mycket som förrut).
MS har ju fortfarande inte lyckats göra vinst på sina xboxar, så att säga att det går bättre för dem...visst det är helt korrekt om man räknar hela företaget men inte konsoll-delen.
Sony vet jag inte, men de har troligen tjänat mer.
December 17, 2005
Json_81 wrote: [quote=Bjornstrom][quote=mitrix]Lite av en pik i de andra konsoltillverkarna att nintendo kommer att tjäna pengar även om de bara säljer en massa konsoler och inte särskilt mycket spel! ;). Förmodligen en väldans bra affär för Nintendo, både vinst på konsolen + bra med vinst på spelen (som kostar lika mycket som förrut).
MS har ju fortfarande inte lyckats göra vinst på sina xboxar, så att säga att det går bättre för dem...visst det är helt korrekt om man räknar hela företaget men inte konsoll-delen.
Sony vet jag inte, men de har troligen tjänat mer.
Deras x-box 360 har nog inte gått med vinst så vitt jag vet då. Men nå fasen tror jag då dom gjorde vinst på vanliga xbox...
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Bjornstrom] Deras x-box 360 har nog inte gått med vinst så vitt jag vet då. Men nå fasen tror jag då dom gjorde vinst på vanliga xbox...
Du får gärna tro det, men det är inte sant.
Jag vill minnas ett kvartal med gröna siffror, i övrigt var det bara röda fram tills dagen den gick i graven.
//Andreas
1 Guest(s)