Nokia 5700 XpressMusic och Nokia 5070 släppta|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nokia 5700 XpressMusic och Nokia 5070 släppta
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 29, 2007 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Nokia har nu annonserat två nya telefoner för folk som tycker om att använda sin telefon även för musiklyssnande. Ingen av telefonerna är dock en del av Nokias N-serie. Nokia 5070 är den mindre av de två och har en mer sparsmakad design och lista med funktioner. De mest grundläggande meddelandefunkionerna finns där tillsammans med FM-radio. Telefonen har en taltid på 3,5h och en standbytid på 300h. Priset väntas bli €100 (+skatt och avgifter) när den anländer under andra kvartalet. Tillsammans med Nokia 5070 har man även lanserat Nokia 5700 XpressMusic. Detta är en fullblodstelefon som har en mer unik design.

[Image Can Not Be Found] Nokia 5070

Nokia 5700 XpressMusic har utrustats med en vridbar knappsats som fungerar som en lägesväljare. Genom att vrida på denna kan man byta huvudfunktion på telefonen; musikspelare, 2 Megapixelkamera, videosamtal och 3G smartphone.

I musikspelarläget finns det stöd för WMA, MP3, AAC, eAAC+ och MP4, samt kopieringsskyddat material i form av Windows Media Player Digital Rights management. För att återge film på bästa sätt har Nokia utrustat telefonen med en 2,2" QVGA (320x240) 16bitars-display.

[Image Can Not Be Found] Nokia 5700 XpressMusic

Telefonen väntas anlända under andra kvartalet och kosta €350 med en taltid på 3,5h (2,5h WCDMA) och standby på 300h (270h WCDMA).

[Image Can Not Be Found] Nokia 5700 XpressMusic

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
1127597
March 30, 2007 - 5:52 am
sp_Permalink sp_Print

Är som vanligt en väldigt ful telefon från Nokia med dålig kamera, Fan sånna har de ju redan massor av. De verkar inte klara av att kliva upp till kungen Sony Ericsson.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
1127687
March 30, 2007 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Är som vanligt en väldigt ful telefon från Nokia med dålig kamera, Fan sånna har de ju redan massor av. De verkar inte klara av att kliva upp till kungen Sony Ericsson.

De klarar väl uppenbarligen av att kliva upp till "kungen" eftersom Nokia har 35% av handsetmarknaden i Europa, medan Sony Ericsson ligger på runt 7%.. Vad jag vet så är det i princip bara i sverige som Ericsson är så populära. Motorola är också större, samt samsung har gått om.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
1127745
March 30, 2007 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Redfaction]Är som vanligt en väldigt ful telefon från Nokia med dålig kamera, Fan sånna har de ju redan massor av. De verkar inte klara av att kliva upp till kungen Sony Ericsson.

De klarar väl uppenbarligen av att kliva upp till "kungen" eftersom Nokia har 35% av handsetmarknaden i Europa, medan Sony Ericsson ligger på runt 7%.. Vad jag vet så är det i princip bara i sverige som Ericsson är så populära. Motorola är också större, samt samsung har gått om.

Det kan ju bero på att vi i Sverige inte gillar plastbitar till mobiler. En Nokia börjar ju knastra och låta efter nån vecka i fickan. SE lyckas göra mobiler av bra plast och aluminium istället.

SE är ju större än Nokia i Sverige och jag skiter fullständigt hur de säljer i resten av världen. Motorola har ryckt upp sig rejält design mässigt men behöver lägga mer tid på menysystemet.

Jag har en Nokia nu, den kostar runt 3000kr utan abbonemang och den låter som en billig plastleksak när man håller i den och slide luckan glappar. Och nej jag har aldrig tappat den. När jag hör Nokia då ser jag fula telefoner av ful billig plast framför mig. Så var det inte för några år sedan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 133
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL