Nokia lanserar modetelefon|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nokia lanserar modetelefon
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 8, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte första gången vi ser en mobiltelefon vars högsta prioritet är att vara en modeinriktad accessoar, det är inte ens första gången Nokia ger sig på detta.
Den kanske mest uppmärksammade "modetelefonen" är nog trots allt Motorola Razr V3 som numera har att par uppföljare på ingång.
Motorolas telefon hade inte den senaste tekniken under huven men blev ändå en succé pga. sin modemedvetna design.
Precis samma stuk har Nokia alltså kört med deras nya modell 8801 som ska dyka upp på marknaden i september.


[Image Can Not Be Found]

Telefonen är tillverkad i rostfritt stål och vi kan inte direkt klaga på dess finisch. Priset är det nog lättare att hänga upp sig på då Nokia 8801 kommer kosta runt $700 när den lanseras, och detta är inte priset till kund och utan moms. Vilket borde betyda en kostnad på drygt 8000 kr i Sverige. Men exakta prisuppgifter kommer att dyka upp senare, om nu någon är intresserad.


Källa: Engadget

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
870497
April 8, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle aldrig betala för en Nokia.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
870498
April 8, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Skulle aldrig betala för en Nokia.

Ja du är sannerligen lika positiv som vanligt ser jag...

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
870504
April 8, 2005 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy: hahaha

Det ska bli intressant hur den mobilen kommer vara, äntligen så kanske man slipper det fula plastskalet på vanliga mobiler. 😛

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
870523
April 8, 2005 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Skulle aldrig betala för en Nokia.

Betalade för en Sony Ericsson (Z600) och aldrig mer säger jag. I framtiden blir det nokia, för även om de kanske är tekniskt lite sämre (ibland) så är de inte fulla av buggar iaf.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
Member Since:
August 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
870526
April 8, 2005 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Undra om det är en såndär man kan ringa på.. det börjar bli ont om såna 😛 ser ju annars snygg ut iaf :d

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
870594
April 9, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Redfaction]Skulle aldrig betala för en Nokia.

Betalade för en Sony Ericsson (Z600) och aldrig mer säger jag. I framtiden blir det nokia, för även om de kanske är tekniskt lite sämre (ibland) så är de inte fulla av buggar iaf.

Buggar? Då är det bara att gå till sin butik så ska de uppgradera den gratis om du inte har en datakabel för då ska du kunna uppdatera den själv.

Nokia kan ju varken designa eller stoppa i nåt vettigt i sina telefoner. Samt att Nokia är dyrare för en sämre telefon.

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
870861
April 10, 2005 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=ViU][quote=Redfaction]Skulle aldrig betala för en Nokia.

Betalade för en Sony Ericsson (Z600) och aldrig mer säger jag. I framtiden blir det nokia, för även om de kanske är tekniskt lite sämre (ibland) så är de inte fulla av buggar iaf.

Buggar? Då är det bara att gå till sin butik så ska de uppgradera den gratis om du inte har en datakabel för då ska du kunna uppdatera den själv.

Nokia kan ju varken designa eller stoppa i nåt vettigt i sina telefoner. Samt att Nokia är dyrare för en sämre telefon.

det är INTE acceptabelt med buggar i "release" firmware, gäller all teknik! man ska ALDRIG tycka att det e okej, för om företagen märker att det är okej stressar dom ut sina produkter och det blir pannkaka av alltihop..

våga vägra kassa produkter, varesig dom heter sonyericsson eller nokia eller motorola!

jag köper den telefon som vinner mest tester för tillfället när jag ska ha ny lur.. låter aldrig "märket" styra.. jag ska ha fungerande teknik, utan buggar, utan barnsjukdommar, annars kan det faktiskt KVITTA 🙂

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
Member Since:
March 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
870870
April 10, 2005 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Har både ägt Nokia och Sony Ericsson. Ska fan aldrig mer köpe en nokia lur. Rent skit. Buggade en massa, trasig knappsats samt dålig kvalite. Till ett pris som är högre en Sony Ericssons? Aldrig!

Tapar min Sony Ericsson lur i golvet lite tit som tett och den håler fint.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
870957
April 10, 2005 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Jingizu wrote: [quote=Redfaction][quote=ViU][quote=Redfaction]Skulle aldrig betala för en Nokia.

Betalade för en Sony Ericsson (Z600) och aldrig mer säger jag. I framtiden blir det nokia, för även om de kanske är tekniskt lite sämre (ibland) så är de inte fulla av buggar iaf.

Buggar? Då är det bara att gå till sin butik så ska de uppgradera den gratis om du inte har en datakabel för då ska du kunna uppdatera den själv.

Nokia kan ju varken designa eller stoppa i nåt vettigt i sina telefoner. Samt att Nokia är dyrare för en sämre telefon.

det är INTE acceptabelt med buggar i "release" firmware, gäller all teknik! man ska ALDRIG tycka att det e okej, för om företagen märker att det är okej stressar dom ut sina produkter och det blir pannkaka av alltihop..

våga vägra kassa produkter, varesig dom heter sonyericsson eller nokia eller motorola!

jag köper den telefon som vinner mest tester för tillfället när jag ska ha ny lur.. låter aldrig "märket" styra.. jag ska ha fungerande teknik, utan buggar, utan barnsjukdommar, annars kan det faktiskt KVITTA 🙂

Alltså köper du bara Sony Ericsson..:)

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
871054
April 10, 2005 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: [quote=ViU][quote=Redfaction]Skulle aldrig betala för en Nokia.

Betalade för en Sony Ericsson (Z600) och aldrig mer säger jag. I framtiden blir det nokia, för även om de kanske är tekniskt lite sämre (ibland) så är de inte fulla av buggar iaf.

Buggar? Då är det bara att gå till sin butik så ska de uppgradera den gratis om du inte har en datakabel för då ska du kunna uppdatera den själv.

Nokia kan ju varken designa eller stoppa i nåt vettigt i sina telefoner. Samt att Nokia är dyrare för en sämre telefon.

Skulle jag göra om det inte var så att jag redan hade senaste mjukvaran i min telefon.

Och som Jingizu säger, man SKA inte behöva updatera mjukvaran.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
871058
April 10, 2005 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Nä och jag samt mina vänner som använder Sony Ericsson ,jag K500i,vänner Z600 flickvän T630 en annan vän 910i och ingen har haft några problem med sina telefoner. Alltså borde du fått ett måndags exemplar, hade du valt Nokia så hade du fått trubbel vad du än fått för ex.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
Member Since:
March 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
871059
April 10, 2005 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Nä och jag samt mina vänner som använder Sony Ericsson ,jag K500i,vänner Z600 flickvän T630 en annan vän 910i och ingen har haft några problem med sina telefoner. Alltså borde du fått ett måndags exemplar, hade du valt Nokia så hade du fått trubbel vad du än fått för ex.

Nja min farsas 6610 är ok. Men jag håller mig till Sony Ericsson ungefär som att Gueno håller sig till BMW.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
871090
April 10, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno har bra smak på bilar..:)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 59
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL