August 2, 2001
Nokia tillkännagav idag att de innom ca 6 månader kommer att släppa sin nya mobiltelefon 7650. Det är nog den mest avancerade som jag någonsin har sett, den har bland annat GPRS, HSCSD och wap, övriga funktioner är bla inbyggt bluetooth, ir och epost stöd. Det tuffaste av allt är dock att den har en innbyggd digitalkamera, med VGA upplösning! Det beryder att den klarar av 640x480 pixlar. Hur det ska kunna visas på skärmen är dock lite oklart. Skärmen verkar för övrigt vara riktigt bra den också. Den klarar 176x208 pixlar i färg!
Tangenterna ligger på en lite platta som man drar ut underifrån telefonen.
Mer info om en riktigt tuff telefon hittar du hos nokia själva här.
September 27, 2001
On 2001-11-20 00:00, Guen wrote:
Nokia har ju allt som T68:an har.
Plus en större skärm med bättre upplösning.
Svårt att tro att Ericsson är bättre.Nokia har gjort det igen.
Håller med.. ¨
Ericsson är slut på mobilmarknaden.. även att dom har gått ihop med sony så vinner Nokia och Siemens kriget,,,
Man blir en aning sugen på nya nokian.. men så länge är jag nöjd med min nya Siemens ME45.. tuffare design på mobiltelefon finns inte än på dagens marknad..
http://home.no.net/eidbygg/swe.....e45-01.jpg
Durken
September 27, 2001
On 2001-11-20 18:20, Biters wrote:
Siemens är inget att räkna med tycker jag...hmm, jämför design på nya nokian och ericsson...
Jag pratade om telefoner som finns på marknaden...Nya nokian kommer inte förns om 6 månader,, och nya Ericsson har för liten display för att ha färgskärm...
Durken
1 Guest(s)