NordicGamers söker crew till fusksektion|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicGamers söker crew till fusksektion
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 6, 2003 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

För att få ett så bra fuskarkiv, på nordens ledande spelsite, behövs givetvis fler medarbetare till det. Nu söker alltså NordicGamers fler fuskarkivister, som har väldigt mycket tid att lägga ner på fuskarkivet.

Jobbet är enkelt, då du enbart ska syssla med att lägga till fusk på de tre sektioner som finns kvar, av fyra. Enkelt men väldigt hårt. Känner du dig intresserad? Trots intresset måste du tyvärr uppfylla ett par krav vi har här på NordicGamers. Kan även konstatera att vi är världens härligaste crew-gäng.

*Du måste vara över 15 år.
*Du måste ha god tid över, ungefär 2 timmar de första dagarna.
*Du måste vara seriös och inte sitta och göra ingenting.
*Du måste förstå att detta är ett ideelt jobb, alltså inget du får betalt för.

Hur går du tillväga för att ansöka?
Börja med att öppna din eposthanterare, skicka sedan iväg ett epost till [email]gadden@nordicgamers.com[/email] - sedan fyller du i en presentation om dig själv, även varför du tror att just du skulle passa för detta jobb. Jag utlovar ett svar inom 48 timmar, så du slipper tänka på en obegränsad väntetid.

Notis ifrån nyhetspostaren: NH's crewgäng är härligare. NG's är bara näst härligast.

Guest
Member
Medlem
429981
October 6, 2003 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahahah erat crewgäng härligast?

HAHAHAHAHA! Bara att ha med Fackamato säger ju en del om erat lilla crew. 😛

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 616
430126
October 6, 2003 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Nyhet wrote:
Jobbet är enkelt, då du enbart ska syssla med att lägga till fusk på de tre sektioner som finns kvar, av fyra. Enkelt men väldigt hårt. Känner du dig intresserad? Trots intresset måste du tyvärr uppfylla ett par krav vi har här på NordicGamers. Kan även konstatera att vi är världens härligaste crew-gäng.

*Du måste vara över 15 år.
*Du måste ha god tid över, ungefär 2 timmar de första dagarna.
*Du måste vara seriös och inte sitta och göra ingenting.
*Du måste förstå att detta är ett ideelt jobb, alltså inget du får betalt för.

Ni har alltså en tråkigt stansjobb som ni inte har lust att göra själva som man skall ta seriöst och dessutom göra det gratis?
Skall han hämta era tofflor oxå?

Guest
Member
Medlem
430168
October 7, 2003 - 6:33 am
sp_Permalink sp_Print

Vi har inte tid, vi är redan många som sysslar med NordicGamers.com, men då vi är nordens största spelportal så är det mycket som behöver göras. Resonerar du likadant när ett företag söker anställda?
Det är frivilligt, vill någon gå med oss får dom gärna ansöka om det, ingen måste.

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
430186
October 7, 2003 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

> Resonerar du likadant när ett företag söker anställda?
Naturligtvis inte, anställda får ju lön, även för skitjobb.
Vad är det ni inte förstår i mitt resonemang?
Om ni inte gör det kan ni komma hem till mig varje helg och tvätta min bil. Ni får naturligtvis ingen lön, glöm inte att ta med en spann och en svamp.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
430187
October 7, 2003 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

Dom på NH får inte heller betalt, inte ng heller, inte warcraftsverige, inte hela nätverket för den delen.
Det är BIG NOSTRA som får pengarna. 🙂
Jobbet är av rent intresse.

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
430204
October 7, 2003 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Dom på NH får inte heller betalt, inte ng heller, inte warcraftsverige, inte hela nätverket för den delen.

OK.

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
430220
October 7, 2003 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Dom på NH får inte heller betalt, inte ng heller, inte warcraftsverige, inte hela nätverket för den delen.

Visst är nostra BIG :bgrin: men att säga att han skulle roffa åt sig eventuella inkomster är att ta i. Det är flera som har utgifter iom sitt engagemang på NH, NG eller andra delar av nätverket som får hjälp med sina utgifter.
Som det är idag så NordicHardwares nätverk sveriges största nätverk för entusiaster och datorintresserade med ca 40 000 unika besökare per dag och det arbetar 5 personer heltid med att förse NHs och NGs läsare med bra material, och två personer deltid, dessutom ytterligare två säljare. Det ska mycket till för att sköta administrationen, kontakten med sponsorer, organisera tävlingar och andra evenemang, åka på mässor och träffa tillverkare. Och inte är det gratis.
Engagemanget man lägger på en entusiast-site är ideellt, just av det skälet att vi alla är entusiaster, man gör det för att det är intressant och roligt. Däremot måste det ibland finnas någon som organiserar, fakturerar, bokför, gör de tråkiga jobben osv osv och då räcker inte tiden till om man ska göra det helt ideellt.
I några fall som för exempelvis mig själv, nostra och jonas som äger verksamheten, så kände vi att vi brinner såpass mycket för det vi gör på NH (NG i nostras fall) att vi vill ta nästa steg och arbeta med detta på heltid, då vi tycker att det inte finns något roligare och mer utmanande att jobba med.
Även för andra som kommit in efteråt,har det varit så att personer velat ta sitt ideella engagemang på exempelvis NH ett steg längre, och då har vi anställt personer för att sköta större uppgifter. I själva verket är Woxxman (Anton Karmehed) sedan en kort tid tillbaka den högst ansvariga personen på NordicHardware-grenen i nätverket med NH.se, NH.com, buyersguide.nu mm.
Att jobba på NH innebär inte att man arbetar som med vilket arbete som helst, med arbetstider och grejer, utan man har det som hobby, en del kanske för senare referenser osv. Man väljer själv som crew-medlem på NH ifall man vill ta ett steg längre, om man känner att man skulle vilja jobba med denna typen av verksamhet. Vår filosofi är att de eventuella inkomster nätverket har, skall delas på så många som möjligt, för att ge så många personer som möjligt chansen att få jobba med det vi tycker är roligast, datorer och allt som hör därtill.

Så nu vet ni det =)

Guest
Member
Medlem
430304
October 7, 2003 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: > Resonerar du likadant när ett företag söker anställda?
Om ni inte gör det kan ni komma hem till mig varje helg och tvätta min bil. Ni får naturligtvis ingen lön, glöm inte att ta med en spann och en svamp.

Du tror inte att en del tycker det är roligt, samt att man får mycket erfarenhet?

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
430335
October 7, 2003 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: [quote=AakeTraak]> Resonerar du likadant när ett företag söker anställda?

Du tror inte att en del tycker det är roligt, samt att man får mycket erfarenhet?

Jo det får vi hoppas. Annars får jag tvätta bilen själv.

gadden
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 65
430358
October 7, 2003 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: > Resonerar du likadant när ett företag söker anställda?

Ursäkta, men jag tror inte du är riktigt klok. 🙂
Det här är ett intresse som många har, ett intresse att få bygga något stort till ännu större och bättre, vilket är fruktansvärt kul. Tro mig.

Detta är, som vi tidigare sagt, helt frivilligt, och jag kan säga dig att det var väldigt populärt att vilja bli fuskarkivist. Mellan 00.00 - 07.00 (måndag - tisdag), fick jag sju ansökningar. Det är rätt mycket för att vara vid den tiden mitt på en vardag.

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
430482
October 7, 2003 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

gadden wrote: [quote=AakeTraak] Ursäkta, men jag tror inte du är riktigt klok. 🙂
Det här är ett intresse som många har, ett intresse att få bygga något stort till ännu större och bättre, vilket är fruktansvärt kul. Tro mig.

Detta är, som vi tidigare sagt, helt frivilligt, och jag kan säga dig att det var väldigt populärt att vilja bli fuskarkivist. Mellan 00.00 - 07.00 (måndag - tisdag), fick jag sju ansökningar. Det är rätt mycket för att vara vid den tiden mitt på en vardag.

Kan du fråga dessa om de har lust att tvätta bilar också är du snäll.

Callister
Member
Medlem
430494
October 7, 2003 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: [quote=gadden][quote=AakeTraak] Ursäkta, men jag tror inte du är riktigt klok. 🙂

Nu är du bara ignorant och störande.

Callister
Member
Medlem
430496
October 7, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är Quote saken dum i huvudet, det jag skrev var inte till Gadden. 😀

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
430529
October 7, 2003 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: [quote=gadden][quote=AakeTraak] Ursäkta, men jag tror inte du är riktigt klok. 🙂

Du får skärpa till dig nu AakeTraak, har du inget konstruktivt att tillföra diskussionen är det lika bra att du håller dig borta från den här tråden.
Det är flera som försökt förklara för dig vad det hela handlar om och ingen annan verkar ha problem med att förstå vad och varför som ligger bakom att man vill jobba med detta, trots att det är på ideell basis.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
431151
October 8, 2003 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: Hahahah erat crewgäng härligast?

Vafan menar du med det 😮

Guest
Member
Medlem
431851
October 8, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Catstyle]Hahahah erat crewgäng härligast?

Vafan menar du med det 😮

Att du är ond 👿 MUWHAHAHAHA *horn växer ut ur min panna*

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
432114
October 9, 2003 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är väl itne ond cry

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
432193
October 9, 2003 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Har NH som ett mål att kunna ge sina anställda lön vid en senare tidpunkt

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL