NordicGamers söker folk|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicGamers söker folk
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 6, 2003 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

NordicGamers är för tillfället Nordens största spelportal och även de aktivaste när det gäller nyheter. För att kunna driva detta behövs kompenteta nyhetsskribenter och det är just vad NordicGamers behöver mer av. Hela fem stycken kommer att bli utplockade av de som söker in.

Allt Du behöver göra är att dra ett mail till [email=Gadden@NordicGamers.com]Gadden@NordicGamers.com[/email] och skriva 2-3 nyheter som Du själv har skrivit. Presentera även Dig själv, varför just Du vill ha jobbet och även inkluderar om Du har några kunskaper inom Photoshop.

Självklart medföljer en del krav om Du nu skulle lyckats att få jobbet.

• Du måste vara minst 16 år gammal. Detta kan verka orättvist, men någonstans måste vi sätta gränsen.

• Du måste vara motiverad och mycket spelintresserad.

• Du måste ha väldigt bra svenska, att även kunna grunderna i engelska är alltid ett plus.

• Du måste förstå att jobbet är ideelt och ger alltså inte betalt i valuta.

• Att ha grundläggande kunskaper inom Photoshop. Detta är inget krav, men ett stort plus.
  • [/list]

Känner Du som om detta vore något för Dig? Följ då de tidigare instruktionerna och hoppas på att du kommer ha en vilt jagande Emil Lindberg (aka Gadden) hängandes i ryggen inom en snar framtid.

Lycka till!

Nizze
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
406674
September 6, 2003 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

"Du måste ha väldigt bra svenska"
Va.... Visst är den språkliga kompetensen väldigt låg hos "skribenterna" vid NH, men i en platsannons där goda kunskaper i svenska tydligen prioriteras så var detta bara för roligt för att inte kommenteras.

-Nisse

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
407111
September 7, 2003 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

lol =), ofta dem sätter in sånna annonser om att söka folk =)

3ddul
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
407122
September 7, 2003 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Stiligt fynd, Nizze 😛
Edit: Hittade ännu ett litet 'fel'
"dra ett mail till [email]Gadden@NordicGamers.com[/email]"
Är väl kanske inte särskilt bra svenska att skriva "dra ett mail till.." wink

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
407615
September 8, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

CasO: Är det roligt att vi sätter in annonser om att söka folk eller? Jag vet inte om jag förstår riktigt? Vi vill bara ge våra läsare mer material att läsa och då behövs det helt enkelt mycket folk.

Språkkunskaper som rättstavning osv. kan vara ett problem och därav ser vi helst att våra skribenter har goda kunskaper inom svenska språket. Det betyder dock inte att vi säger nej till alla som har det lite svårare med språket om de har andra egenskaper som upphäver detta. Men att man inte kan få allt stämmer bra in här och det är därför man har korrekturläsare. Jag kan lova er att många vanliga tidningar t.ex. har ett flertal journalister som inte är ess på svenska men som just är bra på det de skriver om. Du märker dock inte detta då de är flitiga på att använda deras korrekturläsare.
För er som är irriterade över språkliga fel i våra texter får ni väldigt gärna söka som korrekturläsare till NH så kan ni hjälpa till att få språket bättre. 😉

gadden
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 65
407801
September 8, 2003 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Nizze wrote: "Du måste ha väldigt bra svenska"
Va.... Visst är den språkliga kompetensen väldigt låg hos "skribenterna" vid NH, men i en platsannons där goda kunskaper i svenska tydligen prioriteras så var detta bara för roligt för att inte kommenteras.

-Nisse

Ja, vi börjar tröttna på de som ansöker som inte har en aning om vad ordet 'stava' betyder.

gadden
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 65
407802
September 8, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: lol =), ofta dem sätter in sånna annonser om att söka folk =)

Första annonsen vi satt ut på NordicGamers. Vi har dock satt ut på de andra siterna/sektionerna på NordicGamers också.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
408074
September 8, 2003 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

WarCraft Sverige behöver DIG.
True True.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
408328
September 9, 2003 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]CasO: Är det roligt att vi sätter in annonser om att söka folk eller? Jag vet inte om jag förstår riktigt? Vi vill bara ge våra läsare mer material att läsa och då behövs det helt enkelt mycket folk. 😉

nej jag menar inte så, alltså när ni sätter en annons på att ni söker folk så tror jag att många söker till er (eller?? jag har ingen anning hur många det är som söker till er)... men typ för 4 månader sen så behövde dem folk.. men nu behöves det folk igen (kickar ni folk så snabbt ;))..
*funderar på att söka själv*... =)

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
408471
September 9, 2003 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]CasO: Är det roligt att vi sätter in annonser om att söka folk eller? Jag vet inte om jag förstår riktigt? Vi vill bara ge våra läsare mer material att läsa och då behövs det helt enkelt mycket folk. 😉

nej jag menar inte så, alltså när ni sätter en annons på att ni söker folk så tror jag att många söker till er (eller?? jag har ingen anning hur många det är som söker till er)... men typ för 4 månader sen så behövde dem folk.. men nu behöves det folk igen (kickar ni folk så snabbt ;))..
*funderar på att söka själv*... =)

Vi behöver helt enkelt bara mer folk, och har vi kickat någon finns det anledning till det.

Verbal Kint
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
408532
September 9, 2003 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ÖÖhhh..finns det någon maximiålder, om det nu finns en gräns neråt.

Är lite sugen på att söka in men är aningen äldre än så.. laugh

Hur ofta är det tänkt att man ska skriva artiklar/recensioner??

//Verbal

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL