August 22, 2005
NordicGamers är för tillfället Nordens största spelportal och även de aktivaste när det gäller nyheter. För att kunna driva detta behövs kompenteta nyhetsskribenter och det är just vad NordicGamers behöver mer av. Hela fem stycken kommer att bli utplockade av de som söker in.
Allt Du behöver göra är att dra ett mail till [email=Gadden@NordicGamers.com]Gadden@NordicGamers.com[/email] och skriva 2-3 nyheter som Du själv har skrivit. Presentera även Dig själv, varför just Du vill ha jobbet och även inkluderar om Du har några kunskaper inom Photoshop.
Självklart medföljer en del krav om Du nu skulle lyckats att få jobbet.
- Du måste vara minst 16 år gammal. Detta kan verka orättvist, men någonstans måste vi sätta gränsen.
- Du måste vara motiverad och mycket spelintresserad.
- Du måste ha väldigt bra svenska, att även kunna grunderna i engelska är alltid ett plus.
- Du måste förstå att jobbet är ideelt och ger alltså inte betalt i valuta.
- Att ha grundläggande kunskaper inom Photoshop. Detta är inget krav, men ett stort plus. [/list]
Känner Du som om detta vore något för Dig? Följ då de tidigare instruktionerna och hoppas på att du kommer ha en vilt jagande Emil Lindberg (aka Gadden) hängandes i ryggen inom en snar framtid.
Lycka till!
CasO: Är det roligt att vi sätter in annonser om att söka folk eller? Jag vet inte om jag förstår riktigt? Vi vill bara ge våra läsare mer material att läsa och då behövs det helt enkelt mycket folk.
Språkkunskaper som rättstavning osv. kan vara ett problem och därav ser vi helst att våra skribenter har goda kunskaper inom svenska språket. Det betyder dock inte att vi säger nej till alla som har det lite svårare med språket om de har andra egenskaper som upphäver detta. Men att man inte kan få allt stämmer bra in här och det är därför man har korrekturläsare. Jag kan lova er att många vanliga tidningar t.ex. har ett flertal journalister som inte är ess på svenska men som just är bra på det de skriver om. Du märker dock inte detta då de är flitiga på att använda deras korrekturläsare.
För er som är irriterade över språkliga fel i våra texter får ni väldigt gärna söka som korrekturläsare till NH så kan ni hjälpa till att få språket bättre. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
January 5, 2003
Nizze wrote: "Du måste ha väldigt bra svenska"
Va.... Visst är den språkliga kompetensen väldigt låg hos "skribenterna" vid NH, men i en platsannons där goda kunskaper i svenska tydligen prioriteras så var detta bara för roligt för att inte kommenteras.-Nisse
Ja, vi börjar tröttna på de som ansöker som inte har en aning om vad ordet 'stava' betyder.
October 22, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]CasO: Är det roligt att vi sätter in annonser om att söka folk eller? Jag vet inte om jag förstår riktigt? Vi vill bara ge våra läsare mer material att läsa och då behövs det helt enkelt mycket folk. 😉
nej jag menar inte så, alltså när ni sätter en annons på att ni söker folk så tror jag att många söker till er (eller?? jag har ingen anning hur många det är som söker till er)... men typ för 4 månader sen så behövde dem folk.. men nu behöves det folk igen (kickar ni folk så snabbt ;))..
*funderar på att söka själv*... =)
July 27, 2002
CasO wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]CasO: Är det roligt att vi sätter in annonser om att söka folk eller? Jag vet inte om jag förstår riktigt? Vi vill bara ge våra läsare mer material att läsa och då behövs det helt enkelt mycket folk. 😉
nej jag menar inte så, alltså när ni sätter en annons på att ni söker folk så tror jag att många söker till er (eller?? jag har ingen anning hur många det är som söker till er)... men typ för 4 månader sen så behövde dem folk.. men nu behöves det folk igen (kickar ni folk så snabbt ;))..
*funderar på att söka själv*... =)
Vi behöver helt enkelt bara mer folk, och har vi kickat någon finns det anledning till det.
1 Guest(s)