NordicHardware @ DreamHack Winter 2005|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware @ DreamHack Winter 2005
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 21, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

NordicHardware och DreamHack är som de flesta vet något som ofta går hand i hand. Vi har länge haft samarbete med världens största LAN och kommer så fortsätta att ha under flera event framöver. Vi kommer självklart vara på plats under DreamHack Winter 2005 som drar igång redan den 24 november, senare i veckan, och för dem som undrat om vi tagit det lite lugnare detta event kan vi lova att så inte är fallet. Vi kommer i sedvanlig ordning ta hand om datorsupporten på DreamHack samtidigt som vi arrangerar tävlingar och andra trevliga evenemang. Under DreamHack Winter 2005 har vi en massa trevlig hårdvara som kommer inte bara visas upp men även få användas av besökare på plats.

Ett av de projekt vi satt upp för DHW2005 är nämligen att vi byggt en av de extremaste speldatorerna i världen baserat på den värsta hårdvaran på marknaden som vi spetsat ytterligare genom överklockning. Vad sägs om en Athlon 64 FX-57 en bit över 3.0GHz och dubbla GeForce 7800 GTX 512MB grafikkort i SLI? Allt detta samlat i en och samma maskin kopplat till en 27" LCD-monitor borde smälta de flesta entusiasthjärtan. Det bästa är att vi kommer göra detta system tillgänglig för besökarna på DreamHack när vi inte anordnar tävlingar eller liknande, med andra ord kan alla få känna hur en dator för närmare 45 000 kronor uppför sig.

Utöver denna extrema speldator kommer vår käre överklockningsguru Robert "Crotale" Kihlberg försöka nå över 6GHz i klockfrekvens på en stackars Pentium 4 660-processor.

Vi kommer ha flera roliga tävlingar med massor av priser till ett värde av runt 20 000 svenska kronor, så för dem som ska besöka världens största LAN i veckan rekommenderar vi er starkt att kika igenom NordicHardwares DreamHack sajt.


[Image Can Not Be Found]

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
981278
November 21, 2005 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Yes! Älskar att DH finns, världens största LAN. Sätter ju Sverige på kartan :p Men ni gör mig avundsjuka. jag måste vänta tills sommarn på att kunna komma. Kommer ni då med? För jag kommer säkert behöva skiitmycket support gällande mina 100fps i CS, hahahaha 😀

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
981282
November 21, 2005 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

gahh får se om man kan ta sig dit iår, förra året fick vi hoppa av pågrund av att ingen hade bil.

gällande första tävlingen:

Detta DreamHack så kan vi presentera en ny tävling tillsammans med Antec. Tävlingen går ut på att placera BÅDE Antecs och NordicHardwares logotypes på en plats TILLSAMMANS där man kanske inte normalt hittar dessa. Uppfinningsrikedom och originalitet är de två viktigaste momenten i tävlingen och eftersom vi endast tar emot två bidrag per person så gäller det att tänka till rejält om man vill vinna något av våra fina priser som uppgår till ett värde av runt 6000kr. Helst ska bidragen visas upp "live" men fotobevis är även tillåtna.

liksom det ska vara en bild, men det kan vara liksom bakgrunds bild eller nåt sånt dvs?

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
981300
November 21, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: liksom det ska vara en bild, men det kan vara liksom bakgrunds bild eller nåt sånt dvs?

Känns det speciellt originellt ? 😉

//Andreas

Avatar
Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
Member Since:
July 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
981307
November 21, 2005 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Super! ska försöka testa lyckan i Bungurutävlingen i helgen då. (gick skit förra gången).

Något som jag saknar dock är Wallpaper-tävlingen.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
981311
November 21, 2005 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Hans-Erik wrote: Super! ska försöka testa lyckan i Bungurutävlingen i helgen då. (gick skit förra gången).

Något som jag saknar dock är Wallpaper-tävlingen.

Det kommer med största sannolikhet mer tävlingar under själva DH. Det är med andra ord inte omöjligt att den dyker upp igen.
Vi hade inte annonserat någon wallpaper innan förra DH, osäker på om vi ens hade gjort det året innan heller, men likväl blev det av 😉

//Andreas

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
981313
November 21, 2005 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=CasO]liksom det ska vara en bild, men det kan vara liksom bakgrunds bild eller nåt sånt dvs?

Känns det speciellt originellt ? 😉

//Andreas

Men kommer man få nått material att "jobba" med då? Om man nu fysiskt ska placera logotyperna nånstans?

Ticker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 396
Member Since:
January 4, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
981336
November 22, 2005 - 3:36 am
sp_Permalink sp_Print

ja vet jag ska modda min dator med antec och NH loggan =P

får man ta med sig sin dremel? kan använda kontakten när datorn inte är i.
blir roligast att modda på plats 😀

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
981351
November 22, 2005 - 7:23 am
sp_Permalink sp_Print

Jarlen: Vi ska fixa fram logotyperna för NH och Antec så det blir lättare att jobba med det. Men ni behöver alltså inte klippa ut pappersbilder av loggorna och lägga någonstan. Så länge man kan tydligt urskilja att ni "skapat" våra logotyper är det okej.

Du kan t.ex. "bygga" upp dem med hjälp av flingorna i din frukosttallrik, tatuera in dem i pannan, burna fram dem med motorcykeln, eller som ticker föreslog modda in dem i din dator. "The sky is the limit" som de brukar säga och ju originellare desto bättre! 🙂

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
981356
November 22, 2005 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Jarlen: Vi ska fixa fram logotyperna för NH och Antec så det blir lättare att jobba med det. Men ni behöver alltså inte klippa ut pappersbilder av loggorna och lägga någonstan. Så länge man kan tydligt urskilja att ni "skapat" våra logotyper är det okej.

Du kan t.ex. "bygga" upp dem med hjälp av flingorna i din frukosttallrik, tatuera in dem i pannan, burna fram dem med motorcykeln, eller som ticker föreslog modda in dem i din dator. "The sky is the limit" som de brukar säga och ju originellare desto bättre! 🙂

"Yeeees, excellent.....", Mr. Burns.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
January 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
981389
November 22, 2005 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

Skjuts sökes.
Jag försöker ta mig till DH (för att sitta i NH monter) men jag har ingen härifrån som ska åka. Så jag letar nu efter nån som åker förbi Linköping/Motala som har plats över. betalar givetvis en lämplig bensin summa.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
981404
November 22, 2005 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Någon som har tränat in sig på Icetower då? Undrar ungefär vad som är "höga poäng".

Avatar
Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
Member Since:
July 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
981471
November 22, 2005 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är säkert någon här som får sjukt höga poäng. Kolla bara på demo-filmerna på spelet.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
Member Since:
March 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
981981
November 23, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som vet om det kommer vara någon rolig sidoaktivitet som soft air gun, paintball, lazerdoom.
hörde att nångång så var nåt grrl tech team där och då fick man skjuta på varandra.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
Member Since:
January 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
982249
November 24, 2005 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Senare ikväll bär det av mot DH, jag jämfört med skidan har stake nog att komma... 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
982360
November 24, 2005 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Senare ikväll bär det av mot DH, jag jämfört med skidan har stake nog att komma... 😉

Jasså...säger du det? 😉

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
Member Since:
January 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
982478
November 24, 2005 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Coore]Senare ikväll bär det av mot DH, jag jämfört med skidan har stake nog att komma... 😉

Jasså...säger du det? 😉

Klart, jag hade inte en sådan liten sak som några liter spya hindra mig... laugh

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
982513
November 24, 2005 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Lustigt att ni nämner spyor. Finns 2 sådana mellan Varberg och Jönköping som jag är upphovsmakare till.
Mår bra prima nu iaf, vetifanken varför jag blev åksjuk.
Brukar inte bli det annars.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL