Nordichardware expanderar|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nordichardware expanderar
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 1, 2005 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har de senaste månaderna fortsatt att utöka vår satsning på nyhetsrapportering här på NordicHardware och vi har under hela sommaren levererat fler hårdvarunyheter än någon annan svensk onlinemedia. Men IT-marknaden bara växer och på NH är vi inte sämre.
Vi söker nu nya medarbetare som är sugna på att bli en del av vårt härliga gäng och förse våra trogna läsare med ännu fler och ännu bättre nyheter. Vi söker även er som är intresserade av att skriva recensioner och artiklar på ämnen och produkter inom PC-marknaden. Processorer, moderkort, chassi och ramminne är några produkter vi vill täcka bättre genom recensioner och artiklar. För er som sitter inne med djupare kunskaper inom speciella ämnen som Linux, nätverk, antivirus eller liknande och vill dela med er av era kunskaper till våra läsare, i form av artiklar och liknande, är ni mer än välkomna att hör av er till oss.

Vi söker helt enkelt motiverade medarbetare och entusiaster som vill vara med i utvecklingen av en av Skandinaviens största hårdvarusajter. Är man över 16 år och känner att man har goda kunskaper och ett gediget intresse för IT och PC-marknaden i synnerhet är detta en ypperlig tillfällighet att bli en del av vår växande verksamhet.

Ansökningar med en kort personlig presentation, skickas till följande mailadress;
:: [email=ansokning@nordichardware.se]Ansökan för nyhetsskribent på NH [/email]::

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944835
September 1, 2005 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Man får väl försöka. 🙂
Baserat på min lama ansökning blir det knappast nånting, men man kan ju hoppas. 😛

Crimme
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
Member Since:
April 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
944855
September 1, 2005 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe jag har nog skrivit den lamaste ansökningen i alla fall 😀

Xun
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 305
Member Since:
November 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
944929
September 1, 2005 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Hum, är det värt att ansöka tro?
Intresant att bidra, men kan man bidra, vad behövs? är man kunnig nog? vad kommer det hela innefatta? :/

Jag har väldigt svårt att veta vad "djupare kunskap" verkligen betyder. Jag menar, jag är inte i klass alls med vissa vänner men är fortfarande bra i förhållande till alla andra? :/

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
944938
September 1, 2005 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla ansökningar är intressant, är man beredd att ansöka så är det ofta gott nog höll jag på att säga.

Djupare kunskap är ju lite diffust helt klart och vi kräver definitivt ingen raketforskare men självklart ska man ha bra koll på vad man skriver. Man ska dock ha klart för sig att viljan att lära sig och intresse många gånger väger upp ren kunskap!

Vi har bra uppgifter för de flesta, guider för olika program eller liknande är mycket eftertraktade och relativt lätta att skriva t.ex. Så bara sök! 🙂

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944945
September 1, 2005 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Alla ansökningar är intressant, är man beredd att ansöka så är det ofta gott nog höll jag på att säga.

Djupare kunskap är ju lite diffust helt klart och vi kräver definitivt ingen raketforskare men självklart ska man ha bra koll på vad man skriver. Man ska dock ha klart för sig att viljan att lära sig och intresse många gånger väger upp ren kunskap!

Vi har bra uppgifter för de flesta, guider för olika program eller liknande är mycket eftertraktade och relativt lätta att skriva t.ex. Så bara sök! 🙂

Tror inte spazz vill ha konurrens heller, för övrigt så är postionerna bitter, gammal, virrig (många gånger om), pimp, tanig skatare, kåtbock, slacker och miljöskadad också upptagna 😉

//Andreas

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
944954
September 1, 2005 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Anton K]Alla ansökningar är intressant, är man beredd att ansöka så är det ofta gott nog höll jag på att säga.

Djupare kunskap är ju lite diffust helt klart och vi kräver definitivt ingen raketforskare men självklart ska man ha bra koll på vad man skriver. Man ska dock ha klart för sig att viljan att lära sig och intresse många gånger väger upp ren kunskap!

Vi har bra uppgifter för de flesta, guider för olika program eller liknande är mycket eftertraktade och relativt lätta att skriva t.ex. Så bara sök! 🙂

Tror inte spazz vill ha konurrens heller, för övrigt så är postionerna bitter, gammal, virrig (många gånger om), pimp, tanig skatare, kåtbock, slacker och miljöskadad också upptagna 😉

//Andreas

:)R

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
944957
September 1, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Delph1][quote=Anton K]Alla ansökningar är intressant, är man beredd att ansöka så är det ofta gott nog höll jag på att säga.

Djupare kunskap är ju lite diffust helt klart och vi kräver definitivt ingen raketforskare men självklart ska man ha bra koll på vad man skriver. Man ska dock ha klart för sig att viljan att lära sig och intresse många gånger väger upp ren kunskap!

Vi har bra uppgifter för de flesta, guider för olika program eller liknande är mycket eftertraktade och relativt lätta att skriva t.ex. Så bara sök! 🙂

Tror inte spazz vill ha konurrens heller, för övrigt så är postionerna bitter, gammal, virrig (många gånger om), pimp, tanig skatare, kåtbock, slacker och miljöskadad också upptagna 😉

//Andreas

:)R

Oh, glömde ju loverboy :heart:

I övrigt så är som sagt alla ansökningar varmt välkomna 😉

//Andreas

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
944959
September 1, 2005 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

:-*

:heart:

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
945097
September 2, 2005 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Behöver ni någon innom datorspel området?

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
945141
September 2, 2005 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Laguna wrote: Behöver ni någon innom datorspel området?

Det är nog NordicGamers du ska vända dig till främst då tvärr. Det är som sagt främst för hårdvara vi söker, men även givetvis mjukvara i den utsträckning som det känns relevant. Just spel så är det NG som sköter den delen

//Andreas

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
945143
September 2, 2005 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Såpass, aja jag suger på att skriva :bgrin:

hulken90
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
Member Since:
April 25, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
945172
September 2, 2005 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

varför har ni en åldersgräns på 16 år?

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
945205
September 2, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

hulken90 wrote: varför har ni en åldersgräns på 16 år?

Antagligen för att såna som du inte ska komma med. 🙂
Inte för att vara elak mot dig, men din signatur är inte direkt proper, å andra sidan inte din "Från:" heller.

hulken90
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
Member Since:
April 25, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
945304
September 2, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=hulken90]varför har ni en åldersgräns på 16 år?

Antagligen för att såna som du inte ska komma med. 🙂
Inte för att vara elak mot dig, men din signatur är inte direkt proper, å andra sidan inte din "Från:" heller.

om vi ska leta fel på dej så har jag märkt att du har en tendens att svara med personangrepp istället för seriösa svar... 🙄

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
945357
September 2, 2005 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

hulken90 wrote: varför har ni en åldersgräns på 16 år?

Åldersgränsen är något flytande givetvis, men 16 känns som en lagom ålder att sätta då det krävs en hel del av en skribent och som människa så är man kanske inte mogen för den uppgiften under den åldern, men vi får givetvis göra ett vägande från person till person.

//Andreas

Avatar
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
June 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
946112
September 4, 2005 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, ska man dra ihop en ansökan då kanske.
Får försöka ta och göra det i veckan. 🙂

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
Member Since:
March 21, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
946122
September 4, 2005 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Faan säkerhet och så hade vart kul. Men jag hatar att skriva och suger på det med så tror inte det blir nått av det. Kommer väl tillbaka efter svenska B 😀

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
946338
September 5, 2005 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: Faan säkerhet och så hade vart kul. Men jag hatar att skriva och suger på det med så tror inte det blir nått av det. Kommer väl tillbaka efter svenska B 😀

Du tror du kommer lära dig skriva bättre efter en kurs av litteraturhistoria? 🙄

Tyvärr för min egen del så har jag nog inte tid, men det är ju tur att andra har 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL